![]() |
katje geeft over
hallo allemaal...
ik vond gisteren overgeefsel van mijn kat, maar wist niet wanneer hij dat precies gedaan had... net begon hij heel zielig te mauwen, en daarna te kokhalzen. Nu heeft hij dus weer overgegeven... kan een katje 'gewoon' net zoals mensen een soort griep hebben? of wat zou het anders kunnen zijn? zou ik me zorgen moeten maken en met hem naar de dierenarts moeten gaan, of heeft ie gewoon wat verkeerds gegeten? hij is trouwens 7,5 maand, en vorige week gecastreerd, maar ik neem aan dat het daar niet aan ligt.. |
Wat geeft hij over? Dat is wel belangrijk om te weten. Zitten er veel haren tussen of is het vooral voer of alleen maar vocht?
Misschien heeft ie gewoon last van haarballen...? Dat heeft iedere kat wel eens. Als het niet over gaat of je twijfelt, dan kun je altijd de dierenarts even bellen om om advies te vragen. |
het is vooral voer, maar ook wat vocht.. nou heeft hij een paar keer vlees gehad van een ander merk, zou het daardoor kunnen komen?
hij is nu al weer heel 'normaal' eigenlijk, net wat ie weer vrolijk aan het rennen enzo... |
Misschien kan ie niet goed tegen dat andere merk. Je kunt uitproberen of hij bij het 'vertrouwde' merk niet overgeeft en dan eventueel daarna nog een keer het andere merk proberen om te kijken hoe hij daar dan op reageert.
|
hm... wel zielig hoor, gaat ie straks nog n keer overgeven omdat ik het zo graag wil weten ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hij heeft vandaag al weer twee keer gebraakt, ik ga om 15:00 met hem naar de dierearts...
|
Citaat:
|
nou, ik ben weer terug, en er zit waarschijnlijk 'gewoon' een haarbal in de weg.. hij heeft een spuitje gehad en laxeerpasta voor thuis, daardoor zou de haarbal oplossen en via de stoelgang het lichaampje verlaten, en zou hij geen last van zn keer meer hebben door het overgeven.. als het goed is is het na drie dagen sowieso over.. :)
|
Valt mee dus, gelukkig!
|
ja idd.. k was wel ff bezorgd hoor, behalve een vis heb ik nog nooit n diertje gehad, dus als ie dan ziek wordt.. :( maargoed, hij heeft net weer gegeten, ns zien of hij het al binnenhoudt
|
Citaat:
Je hebt juist gehandeld en dat is het belangrijkste (y) |
fijn dat het zo opgelost is!
wou nog even zeggen dat mijn kat ooit 3 weken achter elkaar alles eruit kotste, soms gewoon hele onverteerde brokken. dierenarts kon niks vinden, niks in het bloed, pillen, druppels, etc...kotst ie op een dag een nietje uit, zat waarschijnlijk vast in zn slokdarm na knagen op een verhuisdoos. kan ook gebeuren met speldjes, punaises, colablik-lipjes, oorbellen, etc, ik ben nu echt supernetjes met dat soort shit maar als het zo blijft, kun je daar ook aan denken |
Blijven overgeven kan meedere oorzaken hebben (één van onze katten heeft een voedselallergie, als ze verkeerd eten krijgt blijft ze overgeven, en voordat we daar achter waren... :o).
Ik zou er niet aan willen denken dat één van mijn katten een punaise of een speld op eet... :s Dat doe ik dus ook maar niet. Sowieso gebruik ik dat soort dingen ook zelden en als ik het gebruik ruim ik het daarna goed op (een nietje vind ik wat anders wbt dat dan een punaise of een speld btw). |
nou mensen, het gaat weer goed hier hoor.. hij heeft gisteren en vandaag niet meer overgegeven, dus het lijkt erop dat de dierenarts gelijk had... alleen lijkt hij nog niet zo te poepen, duis ff in de gaten houden wel..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |