![]() |
Kan parfum over datum raken?
Ik heb dus amor amor van cacharel (al zon 1 of 2 jaar) en laatste tijd vind ik dat die helemaal niet meer naar amor ruikt :S. Zou het kunnen dat ik hem misschien al te lang heb? Dat parfum een houdbaarheidsdatum heeft?
Hebben meer mensen hier last van? |
:d
|
ja, parfum heeft een houdbaarheidsdatum (staat als het goed is op de verpakking alleen gooi je die natuurlijk altijd weg :o ...)
Ehm... Ik denk inderdaad iets van een jaar ofzo |
Ja. En het kan lekker sterk zuur gaan ruiken als je tien jaar met je parfum probeert te doen.
|
Een flesje Oilily dat ik voor mijn eerste communie kreeg (13 jaar geleden) ruikt nochtans nog steeds lekker
|
Heb je m buiten t doosje bewaard?
|
als je parfum donker en koel bewaard
(in het doosje) dan blijft ie toch wel redelijk lang goed volgens mij staat ook niet altijd op de verpakking, ik heb een flesje van mexx staan in het doosje waar geen verpak of houdbaarheidsdatum opstaat ;) |
Parfums bestaan voor het grootste gedeelte uit aardolie destillaten en alcohol, het eerste is erg lang houdbaar, maar die tweede niet. ;)
Tip: gebruik motorolie, werkt altijd goed, en is héél lang houdbaar. ;) |
Ligt eraan hoe goed het is afgesloten en hoe vaak het is bloot gesteld aan zonlicht.
|
ja het kan, meestal gaat t dan meuren of minder lekker ruiken...
|
Binnen ongeveer een jaar is hij toch wel op? :|
|
Ja maar ik gebruikte het altijd bij hele speciale gelegenheden, omdat ik hem zo lekker vond ruiken :bloos:. Maar nu heb ik dus nog een half stinkend flesje die ik kan weggooien -_-
|
ik heb mijn parfum al 4 jaar ofzo, ik gebruik t gewoon nooit
|
Net zoals je moeder: over datum!
|
Kan NIET! Als hij stinkt, gewoon opspuiten.
|
ach, parfum stinkt toch altijd een beetje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en vertel! |
Citaat:
|
parfum is na geopend nog half jaar-jaar goed. Daarna verandert de samenstelling van de geuren.
Althans the cosmo heeft me dat verteld... |
Citaat:
|
Citaat:
Parfum is best lang houdbaar zolang je het na gebruik weer in het doosje stopt of in de kast..in ieder geval ver van (zon)licht. En na 4 jaar gaat het nog steeds goed met mijn guertjes :) |
ja
|
Citaat:
|
antwoord is volgens mij gegeven en ik vind dit nogal een nutteloze up dus ik sluit hem.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |