![]() |
Mos kweken
Ik heb een vies hoekje in de tuin, en daar wil ik graag mos hebben groeien. Wie weet hoe ik mos zover krijg dat het bij me komt wonen?
|
volgens mij hoeft je het alleen neer te gooien?
|
Ergens uit het bos een mooi stuk mos bietsen en in de hoek van je tuin planten. Dat zou ik doen tenminste :)
|
Sommige mossoorten zijn beschermd, ik zou maar oppassen!
|
Ach als niemand kijkt...
|
Geen mos mos is levensgevaarlijk knul!
|
vlegel, jij ziet het gewoon als het nieuwe wiet!
maar idd neernestelen zal best werk :p |
Als je aardewerken potjes insmeert met karnemelk, groeit er een groenige waas op. Misschien helpt dat ook voor mos :D
|
Het moet dan iig een donkere vochtige hoek zijn, anders zal het er sowieso niet willen groeien.
En verder kan je idd ergens wat mos vandaan halen ofzo. Mos wil trouwens over het algemeen ook erg goed groeien op potgrond, het heeft graag wat humus in de grond. Op kaal zand zal het bijv. niet groeien. succes. |
Bedankt. Ik heb dus inderdaad al een keer een dikke plak mos meegenomen uit het bos. Van dat lekkere 'plantachtige' fluffy mos. Dat groeit er nou best. Maar ja, dat is 'bosmos', en het mos dat ik in gedachte had is eigenlijk meer het soort mos dat je op oude daken wel eens aan treft. Logisch hoe de grond dan moet zijn natuurlijk (zompige compost :p), daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Maar stelen is eigenlijk niet zo'n gek idee dus. Ik ga het proberen. Massa's oude schuurtjes hier in de buurt (y)
En Sov, als ik m'n mos geoogst heb mag je het komen roken ;) |
:p
wat een onzin topic :D (y) |
Citaat:
|
Mos is gaaf. Ik ben wel down met mos.
|
Een heuze mospit in eigen tuin (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |