Spelleider |
30-12-2006 19:53 |
Die avond zat iedereen in een cirkel om T!ne de bard. Ze was bezig een spannend verhaal te vertellen en iedereen zat geboeid te luisteren. Iedereen behalve @rne. Hij hield zich een beetje afzijdig van de rest en was bezig zijn speer te slijpen. Het was algemeen bekend waarom @rne was meegegaan op de reis. Iedereen wist dat hij een Spartaan was. De Spartanen waren een krijgersvolk, ze werden al vanaf de geboorte getraind in het oorlogvoeren. Ze sliepen in hun wapenrusting en schenen zelfs gewapend in bad te gaan. Het resultaat was dat ze superieure krijgers waren, maar niet wisten wat plezier maken was. Spartanen gaven niks om zang, dans, verhalen, lekker eten, seks. Hoewel dat laatste betwist werd door de andere rassen want er werden wel baby’s geboren daar, en die moesten toch ergens vandaan komen… @rne was getraint tot hopliet, oftewel speervechter. Zijn speer of hoplon, was een verlengstuk van zijn arm geworden. Maar ook ongewapend was hij dodelijk. Men zijn dat hij ooit een stier had gedood met zijn blote handen. Maar dat hij mee ging op deze reis kwam niet omdat hij Spartaan was. Vanaf zijn puberteit was hij namelijk toegewezen geweest aan de bodyguard van prins Soija, en hij was er bij toen de Romeinen de Keizerlijke stad hadden aangevallen. Met het Griekse leger verspreid over het continent, was prins Soija uitgereden met alleen zijn bodyguard van Spartanen. Ze hadden half legioen Romeinen gedood: tien keer hun eigen aantal. Maar toen was prins Soija gevallen. @rne was er niet in geslaagd om zijn prins te beschermen. En dat was het ergste wat een Spartaan kon overkomen: falen. En @rne had gefaald. Zijn hele cohort was afgemaakt, maar hij was levend onder de berg slachtoffers vandaan gehaald. Schande lag nu op hem, want de god van de onderwereld had hem geweigerd. Dat kon alleen maar betekenen dat hij niet dapper genoeg had gevochten… En daarom ging hij nu mee op de tocht. Om de goden te bewijzen dat hij het waard was om in de slag te sterven.
Heel anders dan Voraz, een ander lid van de groep. Voraz was een huursoldaat van het eiland Kreta, dat lang geleden door de Grieken was veroverd. Voraz was het enige lid van de groep die niet meeging uit trouw aan de Griekse keizer of om het de Romeinen betaald te zetten. Hij ging gewoon mee omdat ie ervoor betaald werd. En niet te zuinig ook. Normaal gesproken zou een huurling nooit de eer krijgen om op zo’n reis mee te gaan, maar Voraz was niet zomaar een huurling. Zijn prestaties werden geroemd door elke generaal waar hij onder gevochten had. Zijn handigheid met de slinger was onovertroffen. Volgens de verhalen had hij de Macedonische generaal weten te raken op duizend passen afstand tijdens de slag om Macedonië, en deze daad had ervoor gezorgd dat de Grieken de slag hadden gewonnen. De Keizer zelf had hem ingehuurd om mee te gaan op de lange reis, waar hij volgens de verhalen 13 kisten zilver voor had gekregen: een fortuin. Maar de rest van de groep had niet zo’n vertrouwen in Voraz als de Keizer had. Wie zijn trouw verkocht voor geld kon niet te vertrouwen zijn, zo redeneerde ze. Vooral @rne moest niks van de huurling hebben, omdat zijn levenswijze lijnrecht tegenover die van Voraz stond.
Die ochtend werd kapitein TimSengOng wakker gemaakt door T!ne. ‘Kapitein, we zitten zonder wind!’ zei T!ne zorgelijk. TimSengOng vloekte. ‘De Goden werken ons tegen’ zei hij zorgelijk. ‘Gebruik roeispanen!’ Drie uur later hadden ze nog slechts enkele mijlen afgelegd. ‘Als het niet gaat waaien dan zal ik nooit mijn eer kunnen herstellen’ gromde @rne. Toen schreeuwde Neiu vanuit het kraaiennest: ‘Land in zicht!’ En inderdaad, ze zagen een eiland liggen. ‘Dat kan nog geen Romeins gebied zijn’ zei kapitein TimSengOng verbaast. ‘En dat eiland staat ook niet op de kaart. Laten we maar eens een kijkje gaan nemen’ De Grieken zette koers naar het eiland en een uurtje later meerden ze de boot aan. Het eiland leek onbewoond te zijn. TimSengOng stuurde een paar mannen weg op verkenning en een paar om proviand in te slaan. Het eiland stikte namelijk van de bessenstruiken. Hijzelf liep naar een meertje en vulde zijn waterfles bij. En toen zag hij ineens een gezicht in het water. ‘Oppergod Biertank!’ zei hij verschrikt en hij viel op zijn knieën. Biertank sprak: ‘Het lijkt erop dat jullie zonder wind zitten. Ik kan jullie helpen, maar daar wil ik wel wat voor terug’ TimSengOng antwoordde: ‘Wat kan ik aan u offeren?’ ‘Ik wil het leven van Ske*, één van uw bemanningsleden. Hij heeft de woede van de goden op de hals gehaald, en daarom heb ik de wind weggenomen.’ TimSengOng antwoordde: ‘Het zal geschieden’ en hij trok zijn zwaard. De kapitein liep terug naar het schip en voordat iemand iets kon doen had hij Ske* al doodgestoken. TimSengOng liep terug naar het meertje en riep: ‘Het is gebeurd!’ ‘Goed!’ klonk de stem van Biertank. Toen verscheen hij op het water. Hij had een grote zak bij waar hij lucht in zoog. In deze zak zit nu de westenwind. Alleen de oostenwind is nog over. Zodra jullie in de boot zitten zal het hard gaan waaien, zodat jullie binnen een paar dagen op je bestemming aankomt. Hij gaf de zak aan TimSengOng. ‘Maak deze zak onder geen beding open!!’ Toen draaide Biertank zich om. ‘Ohja, voordat ik het vergeet: niet iedereen is jullie goedgezind. De honden van de onderwereld zijn gestuurd om te zorgen dat jullie falen in jullie queeste. Het zijn kinderen van Cerberus, die jullie in een oogwenk kunnen doden. Pas op voor de wolf!!’ toen verdween hij.
Deelnemers:
1. zoemzoem
2. Heksjuh
3. X-Ray™
4. kleinmeisje
5. Saarah
6. Trass
7. twinkebel
8. Voraz
9. Morri
10. T!ne
11. Flowtje
12. Neiu
13. Ske* (dorpeling)
14. Yerli
15. Tink*
16. TopDrop
17. light fighter
18. TimSengOng
19. @rne
20. Stefanie
Blauw = gedood
Rood = opgegeten
zo.. nr 13 brengt dus echt ongeluk.. of Ske* had gewoon de goden te vriend moeten houden.. Je bent in ieder geval wel morsdood makker.
De kinderen van Cerberus zijn nu aan de beurt, ze hebben tot morgen 20.30u de tijd. Verder mogen de ziener, de tovenaar en de heks hun magie gaan gebruiken!
|