![]() |
die rekenspelletjes hea heb je ook gewone raadsels?
want die vind ik leuker :o
|
sorry hoor :)
Een auto met vader en zoon raakt betrokken in een auto-ongeluk. De vader sterft en de zoon is zwaar verwond en moet naar het ziekenhuis maar daar zegt de chirurg : "sorry die wil ik niet behandelen, het is namelijk mijn zoon!". :evil: |
sorry hoor :)
Een auto met vader en zoon raakt betrokken in een auto-ongeluk. De vader sterft en de zoon is zwaar verwond en moet naar het ziekenhuis maar daar zegt de chirurg : "sorry die wil ik niet behandelen, het is namelijk mijn zoon!". :evil: Kan de topictitel anders veranderd worden? |
Da's een makkie, de chirurg is een vrouw.
|
Citaat:
|
Citaat:
wat wil je als topictitel en die chirug is idd de moeder |
Er is iets dat niets is, maar een naam heeft het wel. Soms is het lang, soms is het kort, het doet mee aan ieder spel, aan iedere sport, en het houdt ons altijd bij, al zijn we nog zo snel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een moeder "baart" een kind en 5 min later nog een kind maar het is geen tweeling. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en als 'het' kan in principe niet verwijzen naar 'beide kinderen' :o |
Citaat:
|
ze zijn een drieling :D :D
|
Citaat:
Zou te flauw zijn eigenlijk :p |
Citaat:
|
Je was me net voor
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn een aantal opties bij het derde raadsel. Ten eerste kan er inderdaad sprake zijn van een drie(of meer)ling. Ten tweede kan 'het' verwijzen naar het tweede kind, dat op zichzelf natuurlijk geen tweeling is.
|
ok ik verlos jullie het is een ....
DRIELING!!!!!! |
Citaat:
:p :D |
Nog een makkelijke: iedereen wil het worden, maar niemand wil het zijn.
|
oud?
|
Citaat:
|
lelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze zijn op :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wat ik ben, maar weet je eenmaal wat ik ben, dan ben ik niet meer wat ik ben.
wat ben ik? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aan de rand van een vijver, met in het midden een eilandje, stappen zeven eendjes een voor een in het water en zwemmen met zijn allen naar het eilandje. Aan het eilandje aangekomen stappen de zeven eendjes een na een uit het water. Hoelang hebben de zeven eendjes erover gezommen?
|
Citaat:
2 minuten, ze zwemmen van 1 minuut voor 1 tot 1 minuut over 1 |
(y)
|
Citaat:
|
Deze is wat meer werk.
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier. Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie? Aanwijzingen: De Brit woont in het rode huis. De Zweed heeft honden als huisdier. De Deen drinkt thee. Het groene huis staat naast en links van het witte huis. De eigenaar van het groene huis drinkt koffie. De man die Pall Mall rookt houdt vogels. De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill. De man die in het middelste huis woont drinkt melk. De Noor woont in het eerste huis. De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft. De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt. De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier. De Duitser rookt Prince. De Noor woont naast het blauwe huis. De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is iets, maar toch ook niets. Je kan het zien maar het weegt niets. Wat is het?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |