![]() |
jeuk ?
Hoi allemaal,
klein probleempje hier; het zit als volgt. Vanochtend werd mijn vriendin naast mij wakker, zoals ongeveer 6 ochtenden per week , alleen ze had ontzettende jeuk op haar buik,borst,rug ,niets vreemds opzich iedereen heeft wel eens jeuk. Maar dit werd erger en erger en er verschenen zelfs rode dikke strepen overal, soort van ''muggenbulten'' maar dan in streken van 1 bij 10 centimeter, echt supervreemd. Maargoed, een koude douche hielp een beetje, maar in de loop van de dag werd het erger, zelfs even in dr gezicht,wat gelukkig weer wegtrok. Maar nog steeds buik ,borst, rug. Goed, erg vreemd, en uiteraard gaat ze morgen naar de dokter, maar heeft iemand enig idee wat het kan zijn, of iets soortgelijks meegemaakt? Bedankt alvast, Tino |
heeft ze wat gegeten wat ze anders niet eet
klinkt als een alergiesche reactie |
Citaat:
|
hmmm, ja eten kan het ook zijn,geen idee wat dan eigenlijk.
Maargoed, ja ze bleef wel maar krabben en krabben,maar dat doet ze normaal ook wel, dit zag er echt extreem uit, ook ver nadat ze er niet meer -hard- aangekrabt had. Ze bedacht zich wel net dat ze gisterochtend nieuwe bodylotion ,voor kerst gekregen, had gebruikt. Zou t natuurlijk zomaar kunnen zijn, dit in combinatie met de antibioticakuur die vandaag eindelijk is afgelopen voor dr zoveelste blaasontsteking in de afgelopen paar maanden. Bedankt voor jullie reacties. Benieuwd wat de dokter er morgen van denkt. |
Citaat:
|
pfff. dat weet k zo snel niet en ze slaapt nu al.
Tis wel express een andere als de vorige keren, omdat dit de zoveelste kuur in een paar maanden is, maar daar kan het dus wat mee te maken hebben? |
Jazeker, mijn oma kreeg ook vreselijke jeuk van penicilline, echt heel erg.
|
het gaat nu een stuk beter, ze heeft een aantal pilletjes gekregen, volgens de dokter kwam het door de bodylotion en niet door de kuur.
Maargoed, hoe die dat wist door de telefoon heen :confused: |
Citaat:
|
is ws gewoon onbekende allergie, heb ik ook een keer gehad. "hyves" oftewel gordelroos/netelroos/ringworm gaat vanzelf weer over. oorzaak wordt meestal niet achterhaald
|
Het lijkt me vrij sterk dat je aan het eind van een zoveelste kuur pas last krijgt van een allergische reactie, aan de antibiotica zal het denk ik niet liggen.
Als ze het per se wilt weten kan ze die lotion nog eens gebruiken. :p |
dat kan... je kan zomaar allergisch worden van iets dat je al jaren gebruikt... of misschien is zelfs de samenstelling van het antibioticum veranderd...
|
dat is netelroos. heeft mn ma ook. dat krijg je vooral als je bepaalde temperatuur wisselingen ondergaat. vanuit een hete douchetussen de koude lakens of iets dereglijks. :eek:
De huisarts zal wel medicijnen hebben als je een goede beschrijving geeft van de vlekken. als je slim bent maak je een foto als ze het heeft. heeft de huisarts gelijk duidlijkheid. khoop dat het beetje duidelijk is :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |