![]() |
Van 4 VWO naar HBO?
Ik zit er dus aan de denken om na dit jaar naar de HBO te gaan omdat ik echt op een k*tschool zit nu.. m'n neef zei dat hij mensen kende die dat gedaan hadden, maar anderen zeggen van niet. Op school weten ze het niet.
Kan iemand me hier vertellen of dit wel of niet mogelijk is? Groetjes, Laura |
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, aangezien een overgang van 4 vwo naar 5 vwo niet gelijk staat aan een havo diploma. Erg raar aangezien je met een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4 wel naar het mbo kan. Maar pin me hier niet op vast, misschien hebben ze het wel veranderd of heb ik het gewoon altijd fout gedacht ;)
|
Het enige wat je kan is naar het MBO; met je overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of vwo.
Naar het HBO kan niet; omdat je in 4VWO lang niet alle stof hebt behandeld die in 4&5H voor komt. Wat je wel kan doen waarschijnlijk is na de vakantie naar 4H gaan en dan volgend jaar examen doen. |
Na 4 vwo kun je niet naar het HBO.
Naar het MBO kan idd wel. En als je 21 of ouder bent kun je voor het HBO en de universiteit een 21+/cd (oid) doen om toegelaten te worden. Is VWO afmaken op een andere school geen optie? |
Bedankt voor de reacties. Ik had op school ook al gevraagd om naar Havo 4 te gaan nu, maar dat mocht niet omdat Havo 4 in het begin van het jaar ook al vakken hadden afgerond. Na dit jaar naar Havo 4 ipv Vwo 5 vind ik dan weer net iets te veel van het goede.
Maar als het inderdaad niet kan, ga ik denk ik wel naar een andere school. |
van vwo 4 kan je niet eens naar havo 5 ;)
|
Het lijkt me sterk dat je al boven de 21 bent maar ik vermeld toch maar even dat je wel toegelaten kan worden door middel van een 21+ test.
Maar het is gewoon erg aan te raden om eerst een middelbare school diploma te behalen. |
Citaat:
|
Oke, bedankt voor de reacties :)
|
Ik heb 5 jaar vwo gegaan en ik ben in 5 vwo blijven zitten. Ik wilde niet meer doorgaan met vwo dus moest ik eigen naar 4 havo. Dat vond ik dus echt bullcrap en ben ik van school gegaan naar VAVO en heb daar 4 & 5 havo in één jaar gedaan.
Als je naar HBO wilt moet je echt of HAVO, VWO of MBO hebben of een 21+ toelatingstest doen.. anders kan het gewoon niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |