Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Coal Chamber (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=152326)

Q 07-07-2002 19:28

Coal Chamber

Iemand de nieuwe cd van Coal Chamber (Dark Days) al gehoord? Die schopt echt kont! :eek:

jnieuwelaar 07-07-2002 19:34

Coal chamber heeft echt hele slechte drums en is bovendien niet echt origineel.

Q 07-07-2002 19:40

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Coal chamber heeft echt hele slechte drums en is bovendien niet echt origineel.
Gewoon zeggen dat je hem niet gehoord hebt is ook goed :)

]{ing 07-07-2002 19:56

ja wat een kutcd

cc was ooit leuk.. maar hier vind ik dus echt niets aan (n)

jnieuwelaar 07-07-2002 19:57

Citaat:

Q schreef:
Gewoon zeggen dat je hem niet gehoord hebt is ook goed :)
Dat heb ik ook niet, maar de andere cd's waren ook al zo en er is geen nieuwe drummer.

Q 07-07-2002 19:59

Chamber Music was ook gewoon k*t maar deze is echt vet!
Meer als Loco en big truck enz.

kandyrat 07-07-2002 20:35

'k Heb alleen dat liedje Dark Days ervan gehoord, die was wel okee.

fruitmand 07-07-2002 20:39

t'nummer glow op de nieuwe is wel :cool:
verder zijn er wel een paar andere nummers die wel ok zijn, heb paar nummers gedowned, maar vind het niet waard om hem te kopen ofzo

mixtape 07-07-2002 21:56

Staan idd wel coole nummers op. Ik ga 'm niet kopen, maar kut vind ik 'm absoluut niet. En ik vind de drums wel ok

spawn again 07-07-2002 22:44

Kvin 'em vet. :)

Vork 07-07-2002 23:39

best aardige cd, maar hij gaat me te snel vervelen
der had misschien wat meer loco-pit in gemogen

Vice 08-07-2002 00:10

ik vind hem niet geweldig , hun vorige cd was veel beter (vind ik dan)

Stevill 08-07-2002 08:24

Citaat:

]{ing schreef:
ja wat een kutcd

cc was ooit leuk.. maar hier vind ik dus echt niets aan (n)

Carn 08-07-2002 12:43

nix mis met de drums hoor, niet dat ik kan zeggen dat het geniaal gespeeld is maar het is strak en dient de muziek.

]{ing 08-07-2002 12:47

Citaat:

birthmark schreef:

incl. de spelfout?

welke spelfout? :p

fruitmand 08-07-2002 12:50

Citaat:

]{ing schreef:
welke spelfout? :p

whaha:D

en nu ~(S-|-)2v!lL~ overhalen om zijn post ook te wijzigen

Ce-El-Wan 08-07-2002 13:03

kheb de promo-cd ervan, en het is best een lekker schijfje. Niet heel erg bijster origineel ofzo maar toch. Het nummer Friend roeleert (en dus niet Fiend). En wat Jot Nieuwelaar over die drums zegt, ach ja: De drumpartijen zijn misschien niet heel echt interessant, maar om dat nou meteen als slecht te bestempelen?
Functioneel is dan miscchien een beter woord. :p

Carn 08-07-2002 16:14

precies

en drummer kan best aardig drummen hoor, eerste plaat is wat dat betreft wel het interessanste

jnieuwelaar 08-07-2002 18:02

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
kheb de promo-cd ervan, en het is best een lekker schijfje. Niet heel erg bijster origineel ofzo maar toch. Het nummer Friend roeleert (en dus niet Fiend). En wat Jot Nieuwelaar over die drums zegt, ach ja: De drumpartijen zijn misschien niet heel echt interessant, maar om dat nou meteen als slecht te bestempelen?
Functioneel is dan miscchien een beter woord. :p

Ik vind ze saai. Ik luister CC ook niet meer vanwege de drums. Ik hou ervan om wat op tafel te tikken tijdens het luisteren en ik kwam erachter dat ik bij CC steeds hetzelfde zat te drummen, zeer inspiratieloos vind ik dat.

Q 08-07-2002 18:17

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Ik vind ze saai. Ik luister CC ook niet meer vanwege de drums. Ik hou ervan om wat op tafel te tikken tijdens het luisteren en ik kwam erachter dat ik bij CC steeds hetzelfde zat te drummen, zeer inspiratieloos vind ik dat.

Ik ben zelf drummer... dr zitten echt wel moeilijke stukjes in (breaks enz) voor de rest past er bij deze lowtuned muziek geen snelle blastbeat of wat je ook wilt verwachten. Plus dat ik al dat gemep op die toms erg irri vind vaak (behalve bij Slayer) en deze drummer gebruikt dat heel weinig. K vind ut een slecht argument dat wanneer je vaak hetzelfde tikt op een tafel de drummer gelijk slecht is. Dan moet je wat kritischer luisteren als je hem wilt afkraken.

eXo 08-07-2002 18:19

Ik houdt niet van Coal Chamber.. nooit gedaan en ik denk nie dat ik dat ooit zal doen...

vakje27 08-07-2002 18:22

Er zitten bij CC oha leuke truucjes met bekkentjes ed in de nummers hoor :)
Maar van de nieuwe heb ik nog maar 1 nummer echt gehoord, en die klonk erg lekker. Ik moet alleen nog eens de tijd nemen om de rest te gaan downloaden.
Zijn er nog aanraders?

Q 08-07-2002 18:36

Citaat:

vakje27 schreef:
Er zitten bij CC oha leuke truucjes met bekkentjes ed in de nummers hoor :)
Maar van de nieuwe heb ik nog maar 1 nummer echt gehoord, en die klonk erg lekker. Ik moet alleen nog eens de tijd nemen om de rest te gaan downloaden.
Zijn er nog aanraders?

Fiend is cool en Alienate me heeft wel grappige drumtrucjes. Beckoned vind ik persoonlijk iets minder.

jnieuwelaar 08-07-2002 18:40

Citaat:

Q schreef:
Ik ben zelf drummer... dr zitten echt wel moeilijke stukjes in (breaks enz) voor de rest past er bij deze lowtuned muziek geen snelle blastbeat of wat je ook wilt verwachten. Plus dat ik al dat gemep op die toms erg irri vind vaak (behalve bij Slayer) en deze drummer gebruikt dat heel weinig. K vind ut een slecht argument dat wanneer je vaak hetzelfde tikt op een tafel de drummer gelijk slecht is. Dan moet je wat kritischer luisteren als je hem wilt afkraken.
Nou ik vind juist dat er wel wat feller drumwerk in had mogen zitten. Trucjes zijn er wel ja, maar dat heeft iedere drummer wel.

Q 08-07-2002 18:49

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Nou ik vind juist dat er wel wat feller drumwerk in had mogen zitten. Trucjes zijn er wel ja, maar dat heeft iedere drummer wel.

Zoals ik zei, t hoort niet bij het type muziek. T gaat meer om de erg lage gitaar en bas plus die zanger is cool. Tja, je moet er van houden ;)

jnieuwelaar 08-07-2002 18:58

Citaat:

Q schreef:
Zoals ik zei, t hoort niet bij het type muziek. T gaat meer om de erg lage gitaar en bas plus die zanger is cool. Tja, je moet er van houden ;)
juist en ik hou er niet meer van.

freakjuh 08-07-2002 19:06

wat voor muziek isset, wasset voor deze cd, en waar lijkt et op?

Gemina 08-07-2002 19:58

Neuh, vindt et saai.... teminste wat ik er van ken. zal het dus ook niet gaan luisteren

Gedag.

jnieuwelaar 08-07-2002 20:22

Citaat:

freakjuh schreef:
wat voor muziek isset, wasset voor deze cd, en waar lijkt et op?
Het is nu-metal met een gothic randje. Ja waar lijkt het op... In ieder geval moet je de wat meer underground nu-metal in duiken om vergelijkbare bands te vinden. Die vind ik dan meestal wel beter.

Carn 08-07-2002 22:56

mwah, zeg dat niet te snel, coal chamber heeft nog samen met korn een -club tour- gehad in los angeles, wat dat betreft draaien ze al lang mee

over het drumwerk, U2 is ook niet moeilijk, maar het is lekker in dienst van het liedje. ga dream theater ofzo luisteren als je van overplaying houd :P

jnieuwelaar 09-07-2002 06:19

Citaat:

Carn schreef:
mwah, zeg dat niet te snel, coal chamber heeft nog samen met korn een -club tour- gehad in los angeles, wat dat betreft draaien ze al lang mee

over het drumwerk, U2 is ook niet moeilijk, maar het is lekker in dienst van het liedje. ga dream theater ofzo luisteren als je van overplaying houd :P

morbid angel lijkt me beter :D Ja ik hou enorm van overplaying. Tenminste als het veel drumwerk betekent en niet overspel plegen :D

Ce-El-Wan 09-07-2002 10:36

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

morbid angel lijkt me beter :D Ja ik hou enorm van overplaying. Tenminste als het veel drumwerk betekent en niet overspel plegen :D

morbid angel? da's alleen maar eindeloos dubbele-bass en blast-werk... daar heb je ook niks aan. Doe dan meshuggah of dilllinger escape plan... dan heb je echt geen saaie tafeltik-sessie... :D

Ce-El-Wan 09-07-2002 10:37

of niet te vergeten de drummer van Mastodon; die slaat letterlijk echt elke gaatje dicht..:D

Baxx 09-07-2002 12:19

ik vind die cd gewoon gruwelijk en iedereen heeft zijn eige mening dus niet elkaar gaan afkraken als het nog gaat gebeuren

jnieuwelaar 09-07-2002 17:03

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

morbid angel? da's alleen maar eindeloos dubbele-bass en blast-werk... daar heb je ook niks aan. Doe dan meshuggah of dilllinger escape plan... dan heb je echt geen saaie tafeltik-sessie... :D

Ja maar ik hou enorm van double bass. De muziek van mashuggah en DEP is dan ook heel erg experimenteel en vaag. Zo speelt niet alleen de drummer, maar ook de rest van de band. Vet is dat wel!

Carn 09-07-2002 17:10

wat dat betreft zijn DEP en Meshuggah een paar van de weinige bands die ook nog echt iets experimenteels kunnen, meeste metal is gewoon zo snel mogelijk doorbeuken, hoef je geen geniaal muzikant voor te zijn.

jnieuwelaar 09-07-2002 17:31

Citaat:

Carn schreef:
wat dat betreft zijn DEP en Meshuggah een paar van de weinige bands die ook nog echt iets experimenteels kunnen, meeste metal is gewoon zo snel mogelijk doorbeuken, hoef je geen geniaal muzikant voor te zijn.
oneens. Ligt eraan naar welke metal je kijkt en dan nog worden de riffs zo snel achter elkaar gespeeld dat je het als gewone muzikant niet bij kunt houden.

Ce-El-Wan 09-07-2002 17:43

Citaat:

Carn schreef:
ik vind dit ook een beetje alles over een kam scheren, een band als Cryptopsy kan zowel hard en teringsnel beuken als allerlei technische trucjes uithalen. Of band als Nile die misschien wel vrij veel in de 5e versnelling zit, maar toch de nodige vernieuwing en afwisseling inbouwt dmv Egyptische sferen. En Morbid Angel is misschien niet superafwisselend qua drum-werk, maar de gitaarriffs zijn al jaren one-of-a-kind... En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.