![]() |
zeggen of niet?
Ik ben nu al een 6-tal maanden samen met mijn vriend waarvan ik echt wel hou maar ik heb nog altijd heel sterke gevoelens voor mijn ex-vriend.
Mijn ex was de eerste jongen waarop ik ooit verliefd was en hij betekent zoveel voor me. Mijn huidige vriend weet dat ook dat ik nog altijd niet over mijn ex ben. Nu heb ik op oudejaarsavond met mijn ex gekust. Ik wou mijn vriend niet bedriegen maar ik voel gewoon nog zoveel voor mijn ex en ik kon hem echt niet afwijzen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Moet ik het zeggen tegen mijn vriend of niet? Mijn vriend ziet me echt graag en ik weet dat als ik ga zeggen dat ik hem bedrogen heb, dan gaat hij het niet uitmaken. Hij gaat er kapot van zijn maar hij zal het niet uitmaken met me! Dus nu zit ik met een dilemma. Als ik het hem zeg , dan doe ik hem gewoon nog meer pijn maar langs de andere kant wil ik ook eerlijk zijn tegen mijn vriend. Ik zie hem vrijdag terug. Zouden jullie het zeggen? |
Ik zou het zeggen, ik vind eerlijkheid echt een van de belangrijkste dingen in een 'relatie'..
edit: En trouwens, als jij nog zoveel voelt voor je ex en hij de moeite neemt om je te zoenen, waarom blijf je in hemelsnaam bij je huidige vriend? En ik vind het best zielig voor je vriend hoor, een vriendin die toch nog een zwak heeft voor dr ex en zich ook niet kan inhouden om met hem te zoenen en het dan verzwijgen omdat hij het toch niet zal uitmaken maar dr wel verdrietig van zou zijn. |
Citaat:
|
Het uitmaken met je vriend inderdaad.
|
Citaat:
|
ja ik zou die vriend niet willen zijn, zelfs niet voor een euro
|
heb je ook gevoelens voor je huidige vriend?
|
Citaat:
ja tuurlijk!! ik hou echt heel veel van hem. het was heel erg om hem te bedriegen maar ik kon mijn ex gewoon echt niet weerstaan |
Vertellen, als je vreemdgaat moet je ook de ballen hebben om het te vertellen.
Ik zou wel dat ik hou heeeeel erg veel van je tijdens dat gesprek weglaten. |
Citaat:
als je het echt niet wil uitmaken, moet je het ook niet doen hoor :) |
wees eerlijk, en zo snel mogelijk , hoe langer je w8 hoe erger et word
|
ik denk dat veel mensen dat eens hebben meegemaakt...
je hebt een relatie, jullie zien elkaar echt graag, maar een van de 2 voelt nog iets voor zijn/haar ex. op zich geen echt groot probleem, maar die persoon voelt zich schulidig... je zegt zelf dat hij het nie gaat uitmaken dus de keuze is eigenlijk aan jou! en jij zegt dat je hem echt graag ziet, dus wrm zou je het dan uitmaken? :confused: |
Het eerlijk aan hem zeggen... Alles wat je hier nu zei... De keuze zal uiteindelijk bij hem liggen ...
|
Citaat:
En @ ts: ik zou het hem wel degelijk zeggen, ook omdat er dus gewoon nog veel gevoelens meespelen. Dat is het eerlijkst, ook naar jezelf toe. En tuurlijk zul je hem er verdiet mee doen, maar dat doe je ook door het niet te zeggen en stiekem gevoelens voor je ex te blijven houden, waardoor je niet 100% voor deze relatie kunt gaan. Ook al denk je dan dat je huidige vriend het niet uit zal maken (ik persoonlijk zou dat wel doen en dan misschien nog niet eens zozeer vanwege die zoen, maar het gehele feit dat je nog zo met je ex zit) en wil je het zelf in eerste instantie ook niet uitmaken, hoe zie jij deze relatie dan verder voor je? Hoop je dat je vanzelf over je ex heen zult komen en helemaal gelukkig kunt zijn in deze relatie? Ik denk eerlijk gezegd dat dat je nog zwaar tegen gaat vallen.. |
Maak het uit met je vriend, want dit werkt niet.
|
Citaat:
Sowieso zou ik het vertellen, hij moet ook weten waar ie aan toe is enzo. |
Als je echt zoveel van hem houdt snap ik niet hoe je hem zoiets aan kunt doen. Op mij komt het over alsof je je gevoel voor je ex belangrijker vindt dan je vriend, anders had je jezelf hoe dan ook tegengehouden.
Maargoed, als ik jou was zou ik het inderdaad vertellen aan je vriend, en als jullie besluiten samen verder te gaan zou ik het contact verbreken met je ex. Misschien dat je dan over je gevoel voor hem heenkomt en dan kom je in ieder geval niet meer in de verleiding om met hem te zoenen oid. |
Je vriend is een pussy als hij het niet uitmaakt en jij hebt geen ruggengraat. Vertel het je vriend en maak het daarna uit als hij het niet uitmaakt.
En komnou.. je geeft om je vriend? Je houd van hem? Vrouwen proberen wel vaker recht praten wat krom is maar dit gaat wel heel ver. Je geeft niks om die gast.. dat zijn de feiten. Want.. het ergste dat je hem ongeveer aan kan doen is zoenen met je ex en uitgerekend dat doe je. Nu snap ik wel dat maatschappelijke normen je ertoe dwingen je eigen daad af te keuren en te zeggen dat je wel om je vriend geeft en daar een lulverhaal over eerlijkheid bij te plakken en blablabla.. maar de feiten zeggen dit: Je hele liefde voor die arme kerel die je vriend is stelde helemaal niks voor want je dacht voortdurend aan die ex van je. En op oudejaarsavond pakte je hem dan uiteindelijk...nadat dit gebeurt is schrijf je dit soort zinnen: "ik hou echt heel veel van hem." Nice way of showing it. Het punt is dat je hiermee niet eerlijk bent.. Ik geloof dat je het vervelend voor je vriend vind.. maar ik geloof er werkelijk niks van je van hem houd. je bent net ongeveer met een tank door zijn hart heen gereden en dan kraam je zulke zinnen uit. Drama. |
Citaat:
natuurlijk kon je dat wel. niemand die je dwingt om iemand te kussen hoor. jemig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff, je moet een beetje weten wat je wil, he. Ofwel ben je consequent, vertel je het hem, en maak je het zelf uit. Want dit komt toch niet meer goed. Ofwel hou je je mond en denk je in het vervolg na voor je nog eens begint met een rondje je-vriendje-waar-je-zo-van-houdt-bedriegen. Maar wat liggen stoken in je relatie terwijl je weet dat hij er kapot van zou zijn en er dan maar mee blijft rondlopen en we leven nog lang en gelukkig... bah. Zoveel eerlijkheid zou ik echt niet appreciëren als vriendje. Oneerlijkheid trouwens ook niet, maar die komt tenminste voor hem niet zo hard aan.
|
Als je dan toch zeker weet dat hij het niet uit maakt, kun je het beter vertellen he. Je hebt dan niet zo veel te verliezen. Bovendien, als jij je ex zoende op een nieuwjaarsfeestje was dat vast vrij openbaar, dus goede kans dat het anders alsnog uitlekt.
Maar dan niet aan komen met de flauwe smoesjes waar je hier mee strooit, 'ik kan hem gewoon niet weigeren', bullshit, je was er zelf bij. Niet jezelf gaan verdedigen, gewoon zeggen: het was stom van me, maar ik zal het niet meer doen. En idd nadenken of je je vriendje zelf eigenlijk wel leuk genoeg vindt. |
Citaat:
Maar idd, vrijdag zal ik het hem vertellen en dan praten we er wel over. |
Dat je er uberhaupt aan denkt om het niet te zeggen :| (n)
|
Eerlijkheid is de basis van elke gezonde relatie. Als je het verborgen houdt voel je je er zelf kut onder en als het ooit boven water komt, dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. Gewoon zeggen dus. :)
Overigens wil ik daarbij duidelijk maken dat jezelf voorhouden dat je nog zoveel voelt voor je ex vriend yaddayadda gewoon geen geldig excuus is. Een beetje wilskracht voor je huidige relatie! Geloof me, ik weet precies hoe je je voelt en dat is nou de reden waarom ik m'n ex al vier jaar niet meer gezien heb. Misschien ook een goed plan voor jou. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |