![]() |
MP3-speler gebruik onder jongeren [SURVEY INSIDE]
Dag jongelui,
Ik ben een 2e jaars student Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam en ik ben momenteel bezig met een onderzoek over MP3-speler-gebruik onder jongeren (13-18 jaar, jonger of ouder mag ook). Hiervoor heb ik een enquête opgesteld (non-commercieel, spamvrij, etc.) Het duurt hooguit 5 minuten om deze in te vullen. Misschien kan in dit topic nog eventueel verder worden gebabbeld over het onderwerp! mvg Shoord |
21 jaar, ingevuld. :)
|
thnx! nog 27 te gaan!
|
Citaat:
|
Done, and done.
Ik had vroeger een cd-speler waarin ik cd's afspeelde met muziek die ik eerst via CoolEdit ofzo 'harder' had gemaakt. Ik denk dat dat niet zo goed voor me was en ik merk nu wel eens dat ik op een feest of in de kroeg moeite heb om iemand naast me goed te kunnen verstaan. Ik gok wel dat dat met elkaar te maken heeft. LUH-3417 |
thnx all.
@LUH, dat kan, zeker als het op lange termijn is geweest. Sommige Sony spelers hebben bewust een volumebegrenser er op zitten, er zijn genoeg mensen die dat ding meteen hacken. Eigen verantwoordelijkheid IMO. Ik heb zelf ooit in een kroeg gedraaid zonder monitors, ik stond gewoon tussen de boxen van de kroeg die snoeihard stonden. Was niet al te best.. :nono: |
Ehhm, <13 en 18> ? Ik neem aan dat je 18< bedoelt?
|
Zowel de iRiver als de Apple spelers die ik heb beschikken over volumebegrenzing in de Europese software. Bij de iRiver was dat simpel te omzeilen (Koreaanse firmware erop zetten) en de iPod kan ook 'gehackt' worden mbv een programmatje.
Ik heb dit niet gedaan omdat ik wilde dat ie nog harder ging, maar ik wil wel het meeste eruit halen. Om ze aan te sluiten op een hifi installatie is het wel prettig als de volumebegrenzing niet aanwezig is. |
Citaat:
T'is helaas niet meer te veranderen |
20 jaar en ingevuld :)
|
Ingevuld, al ben ik voor mijn leeftijd een beetje te ''oud'' voor een Mp3 speler. ;)
Er gaat toch niks boven orginele CD's beluisteren op een goede hifi set. :cool: (y) |
heb m ingevuld :)
|
Citaat:
En uiteraard ingevuld |
ingevuld
|
Citaat:
|
done
|
Citaat:
|
Citaat:
|
17 jaar en ingevuld
|
klaar, ben 18
en ik haat mensen die anderen lastigvallen met hun muziek. |
Test gedaan, ik heb er geen dus ik was zo klaar..
|
Citaat:
Anyhows, 78 responds op de survey. Echt boven verwachting mensen! (had er aanvankelijk 30 nodig, maar meer bevordert alleen maar de representatie). Heel erg bedankt! |
+1 ;)
Ik word over 10 dagen 19, maar heb daarom ook maar gewoon 18 ingevuld. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
done :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
20 jaar, en ingevuld :)
|
19 jaar ingevuld.
|
19 jaar & ingevuld
|
Ik vind niet dat er een geforceerd volumelimiet op moet maar eerder dingen als:
Meer voorlichting of verplicht zelf instelbaar volume liemiet met daar het geadviseerde maximum volume op gemarkeerd. (Het nadeel van een verplicht volumelimiet is, dat als ik mijn iPod een keer rechtstreeks wil aansluiten op boxsjes zonder fatsoenlijke versterker, dat het dan veel te zacht is.) En iets met noise canceling headphones ofzo. Dan hoeft ie minder hard omdat je dan geen last hebt van het omgevingsgeluid. |
17 jaar ingevuld
|
20, done.
|
22, done.
|
D0ne.
|
Citaat:
|
Ingevuld, 21 jaar.
Heb hem nooit hard staan omdat ik in-ear dopjes heb waarbij ik de omgeving toch niet hoor. |
Interessant, maar zal dit wel zo geloofwaardig zijn? Want er zullen ook wel mensen bij zijn die helemaal niet vinden dat ze hun geluid niet zo hard hebben staan, terwijl de ander dat bij hetzelfde weer wel hard kan vinden. Maar goed, ingevuld :)
|
Fabrikanten moet meer geld inversteren in onderzoek naar ruis/omgevings geluid onderdrukking/demping.
WAARDOOR de dB waardes van mp3spelers naar beneden kunnen |
Citaat:
|
done,
en hoe irritant zijn die gefrustreerde treinreis luisteraars die goed moeten laten horen wat ze wel niet luisteren. |
Ik hou van enquetes. <3 Done dus. :P
|
Wel oké enquette. 22.
En mijn gehoor is nog wel redelijk, zelfs na al die belasting. |
Achttien, done.
|
Citaat:
|
18 ingevuld
last van mijn oren na luisteren komt meer door hoge gevoeligheid (als kind oorontstekingen gehad) dan door te hoog volume.. |
25, ingevuld
|
Citaat:
|
18, ingevuld. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |