![]() |
Antwoord op de vraag zin van het leven
In het M magazine van het nrc handelsblad stond afgelopen week zaterdag een intervieuw met E.O Wilson over het ontsaan van het leven onderanderen. Daar in kwam ook het zin van het leven aan bod. De vraag was wat voor zin het leven nou eigelijk had. Een vraag die ons denk ik allemaal bezig houd.
Het antwoorde op die vraag luidde als volgt volgens hem "De zin van het leven is het leven zelf. De mens is een biologische soort, waarvan de leden hun leven besteden aan individuele psychologische groei. En het gevolg van die levenswijze is overleving en voortplanting van de soort, maar ook de overdracht van prestaties en vaardigheden aan de volgende generatie" Volgens hem is dus succesvol overleven en je voortplanten niet het doel van het leven, maar een gevolg van de psychologische groei. Wat denken jullie er nu eigelijk van?? :confused: |
Alles begrijpen :)
(ohja en wat geld, macht, liefde, geluk en sex is ook mooi meegenomen natuurlijk :D) |
Dat klopt inderdaad volgens mij (dat uit het NRC). Tenminste, tis maar hoe je het bekijkt. Neem nou andere minder intelligente dieren. Wat is voor hun de zin van het leven? Gewoon leven, als in het lichaam gaande houden door regelmatig te eten, zoveel mogelijk voort te planten, etc.. Dus denk ik dat dat ook zo is voor mensen.. Hoewel als je kijkt naar de maatschappij die de mensen eromheen hebben verzonnen zou het wel kortzichtig zijn om te zeggen, want de hedendaagse maatschappij en wereld van de mens is niet te verwaarlozen.. Maarja wat is het dan? Lol maken zoals veel mensen zeggen? Dat zou dan typisch mens zijn, dan zou je biologisch onderscheid maken tussen dieren en mensen.. Hmm.. Ik zie dat ik weer eens boven mijn niveau zit te typen hehe dus zal ik het hier maar bij laten.
|
de zin van het leven hoef ik eigenlijk helemaal niet te weten.
|
De zin van het leven is het leven zelf? Ja, maar euh.. :( Huh :confused:
Lekkere 'zin van het leven' zeg.. In andere woorden: het nut van het leven is leven. ja... logisch... |
Over de zin van het leven wordt hier al gediscussieerd:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=140055 Daar kan iedereen verder. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |