![]() |
toetsingsinkomen zorgtoeslag
De belastingdienst heeft mij een brief gestuurd waarin ze aangeven dat ze mijn jaarinkomen over 2006 hebben berekend op 633 euro, en dat ze mijn jaarinkomen over 2007 schatten op weer 633 euro, en dat ik daarom recht heb op volledige zorgtoeslag.
Mijn jaarinkomen over 2006 was echter precies 0 euro - of ik in 2007 een jaarinkomen ga hebben weet ik nog niet. Is het van belang dat ik doorgeef dat het niet klopt, of maakt dat niets uit, omdat het toch maar zo'n klein bedrag is? |
Ik zou het wel ff zeggen, want de belastingdienst kan nogal gul zijn met boetes...
|
Weet iemand of je dan je bruto of je nettoloon moet doorgeven?
|
Ik heb een toetsingsinkomen wat vorig jaar niet klopte (veel te weinig) en dit jaar ook niet (te veel). Volgens mij maakt het niets uit zolang je maar onder een bepaalde grens zit.
Ik weet alleen niet precies waar die grens ligt :o |
Citaat:
|
Zolang je minder dan 17000euro bruto verdiend is er niets aan de hand, dus je hoeft niets te doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar een verandering doorgegeven maar dat hebben ze gewoon genegeerd, dit jaar zou mijn toetsingsinkomen weer gewoon precies hetzelfde zijn. Dus volgens mij heeft het weinig nut als het toch maar zo'n laag bedrag is, het heeft toch geen inkomen op je zorgtoeslag.
|
Hoef ik dan ook niet door te geven dat ik nu wel inkomen heb? Vorig jaar had ik namelijk helemaal geen inkomen en het leek me wel zo netjes om het door te geven, ondanks dat het geen invloed heeft.
|
Citaat:
Maar het is ook altijd jouw keus. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Verder gaan ze aan het eind je inkomen dat je voor zorgtoeslag opgeeft gaan vergelijken met wat je opgeeft voor de belastingopgave :o |
ik weet mn inkomen niet van afgelopen jaar maar t is echt niet meer dan 10000 sowieso, haal de helft wss niet eens, maakt t dan uit dat ik 0 heb ingevult?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |