![]() |
Wat moet er geregeld worden?
Ik weet niet zeker waar ik dit moet vragen, dus ik probeer het hier.
(omdat mijn ouders niet betrouwbaar en zeker overkomen over dit onderwerp), wat moet je allemaal geregeld hebben wanneer je 18 wordt? - Zorgverzekering - Zorgtoeslag - Studiekeuze + inschrijving - Studiefinanciering - Bankzaken (rekeningen die "open" komen) - (Op kamers + huurtoeslag) Zie ik iets over het hoofd? Wat moet ik meer hebben voor verzekeringen, en wat voor meer dingen heb ik recht op? Ik ben trouwens 18 jaar, pas begonnen met een nieuwe part-time baan, inwonend. |
Boeken aanschaffen voor je volgende studie.
|
Als je op kamers gaat ook een inboedelverzekering, dat kost maar een paar euro per maand. Zo lang je inwonend bent hoeft dat natuurlijk niet.
|
Citaat:
- Studiefinanciering ook niet. - Bankzaken hoef je niks aan te doen, je wordt vanzelf wel benaderd of je het overgezet wil hebben naar een studenten/volwassenenrekening (of ze doen het gewoon). En op kamers hoeft natuurlijk ook niet persé. Het ligt allemaal aan de situatie waarin je je bevindt. Je zegt dat je een baan hebt en inwonend bent, dus al die studie-gerelateerde zaken lijken me dan niet echt van toepassing. |
Het studeren zelf, vergeet dat niet nadat je je inschrijving gefixt hebt. ;)
|
Vergeet je WA en inboedelverzekering niet
|
Citaat:
|
Huurtoeslag krijg je trouwens alleen als je een eigen voordeur hebt, wat in de meeste studentenkamers niet het geval is. Maar dat hele kamer-gedoe kun je beter gaan regelen wanneer je er één gevonden hebt, want als dat nog een poosje duurt kunnen regelingen tegen die tijd veranderd zijn.
|
Je hoeft niks te veranderen als je 18 wordt. (Hoogstens tegemoedkoming scholieren).
Alles wat je opnoemt heeft te maken met op kamers gaan en verzekering. En als je nog niet op kamers gaat hoef je niks te doen (hier zijn btw genoeg topics over), en als je ouders nog jouw verzekering willen betalen hoef je lekker ook niks te doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22. |