![]() |
jeuk aan intieme zone
Hey
Sinds een aantal dagen heb ik af en toe jeuk aan eum, mijn intieme zone. :o Ik heb vooral erge jeuk nadat ik seks heb gehad. Na een kwartiertje gaat deze jeuk dan over. Voor de rest van de dag heb ik er weinig last van, maar ik voel wel dat er iets niet klopt, zegt maar. Soms heb ik af en toe ook gewoon eventjes jeuk, maar dan nooit lang. Vanmorge kwam er ook een witte, iets dikkere substantie uit toen ik naar toilet ging. Kheb totaal geen idee wat dit kan zijn.. Ja, sorry voor de erg vage uitleg, maar ik heb geen idee wat het kan zijn of hoe ik het moet beschrijven. Hopelijk kunnen jullie toch helpen :) |
Zou het een soa kunnen zijn?
Zo niet, dan is het waarschijnlijk een schimmelinfectie. Die kun je min of meer 'spontaan' krijgen. Naar de dokter, die schrijft een anti-schimmelzalfje of anti-schimmel-vaginale-zetpillen voor, dat gebruik je, dan gaat het over. Je kunt hiermee eventueel ook een paar dagen wachten om te kijken of het vanzelf verdwijnt. Zo wel, dan kun je het beste een soa-test laten doen. |
'k Moet mss ook wel zeggen dat ik dit over een dikke weeek ook heel eventjes heb gehad. Maar toen was het na een paar dagen spontaan weer weg.
Nu, een goeie week later is het er dus terug. En ik heb er weer al een paar dagen last van, maar ik hoop dat het toch nog spontaan weggaat. Een soa lijkt mij uitgesloten. Anders moet mijn vriend er toch ook last van hebben, of niet? |
Net ben ik naar het toilet geweest, en ik vond de witte iets dikkere substantie nu terug op het toiletpapier.
Daarna heb ik weer ff een pijnlijke jeuk, maar ik denk dat dit door de wrijving is van toiletpapier. Mss dat ik ook vooral pijn heb na de seks, omdat er toen ook veel wrijving is geweest? In ieder geval, kwil weten wat het is , maar nu ook niet direct naar de dokter snellen. Heeft iemand al hetzelfde gehad ofzo?? |
Ja, ik, en dat was een schimmelinfectie. Gewoon even naar de dokter gaan, die kan je zalf en/of pillen voorschrijven en dan is het zo over. Ik hoefde me overigens niet uit te kleden, de symptomen die ik omschreef waren voor hem duidelijk genoeg om er vanuit te gaan dat het een schimmelinfectie was.
|
En dat waren dezelfde symptomen die ik hier beschrijf?
En hoe lang duurt het alvorens dit over gaat? Best in die tussentijd ook geen seks hebben zeker? :o |
Klinkt idd als een schimmelinfectie. Waarschijnlijk is alleen al de huisartsenassistente bellen en je klachten uitleggen genoeg, ik denk dat de huisarts zelf je niet eens hoeft te zien. Ik heb zelf helaas vrij regelmatig last van een schimmelinfectie en ik krijg meestal een éénmalige antibioticagift (Flucanazol). Vind ik zelf iig een stuk fijner dan 2 weken smeren met een zalfje of geklooi met vaginale zetpillen. En het is bij mij dan ook altijd zo weer over (2-3 dagen) :)
Aangezien mijn vriend en ik het bijna altijd tegelijk hebben (geven het vaak aan elkaar door), nemen we vaak op hetzelfde tijdstip de flucanazol en doen we dus verder niet aan onthouding ofzo. Of soms ook wel, omdat seks met een schimmelinfectie niet altijd even prettig voelt, afhankelijk van hoe erg het is. Check even of jouw vriend ook klachten heeft zou ik zeggen. Zo niet, dan hoef jij alleen jezelf ergens mee te behandelen en is tijdelijke onthouding tot de klachten over zijn wel even verstandig. Heeft hij ook klachten (bij mannen kan het ook een jeukend gevoel geven en rode/schrale plekjes op de eikel en de voorhuid of eventueel kloofjes in de voorhuid) of willen jullie het zekere voor het onzekere nemen, dan kan hij zich ook even laten behandelen :) |
Bij een schimmelinfectie krijg je (bij mij iig) een ei-vorminge capsule die je in moet brengen. Deze lost dan op in je vagina en blijft daar een tijdje zitten, totdat het inwerkt en er later weer 'uitloopt'. Je hebt dan meer afscheiding dan normaal en ik geloof dat de pil dan ook niet meer zo betrouwbaar is.
|
Ik kreeg hetzelfde als TheeMuts, dat kun je gewoon oraal innemen en geeft dus geen geklooi met vaginale 'eitjes' oid. Ik was binnen een dag of 3 van mijn klachten af. (Als je zalf krijgt moet je echter wel langer door blijven smeren, anders heeft het weinig nut)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gaat niet vanzelf over, beter geen seks hebben ,wel naar dokter gaan,
en als je tegen em zeg dat je jeuk hebt en afscheiding weet ie genoeg en hoef je echt je broek niet bij em uit te doen hoor. |
Citaat:
Tuurlijk weet hij er al van. Maar ik heb er ook zoveel last niet van, ook niet als ik seks heb. Dus in dat opzicht kan het wel. Ik vroeg het alleen maar om zeker te zijn dat ik de dingen niet erger zou maken. |
Citaat:
|
Ai, ik zal het gisteren idd ietswat te rap gelezen hebben!
Bij deze mijn verontschuldigingen! :bloos: 'k Heb er al minder last van dan gisteren, maar ik zal best nog maar naar de dokter gaan wrs? Aangezien het vorige week ook weg was en is terug gekomen? (n) |
Dat is dan inderdaad wel het beste, anders blijft het terugkomen.
|
Meestal gaat een schimmelinfectie niet vanzelf over. De klachten kunnen wel minder worden of verdwijnen maar dan blijft het toch in je lichaam rond sluimeren zodat het weer de kop op kan steken als je weerstand minder is. Met zalf of pillen kan het wel helemaal overgaan maar dan moet je wel even langs de huisarts :) Ik heb er ook een aantal keer last van gehad en je bent echt zo blij dat je van de jeuk af bent.
|
Citaat:
|
Maar ik vind het raar.. Ik heb eigenlijk niet zoveel last van jeuk zoals jullie dat hier beschrijven. :s
Ik heb wel nog een klein beetje last van die extra witte afscheiding, maar dat merk ik alleen maar op het wcpapier nadat ik naar het toilet ben gegaan. Hadden jullie dit ook? En had dit een nogal apart geurtje? :o Enfin, hopelijk is het echt een schimmelinfectie, ik zou echt niet kunnen weten wat het anders is? :confused: PS: ik ga morgen pas naar de dokter. :) |
Citaat:
De hoeveelheid jeuk kan verschillen. De ene keer heb ik er veel last van, terwijl ik er de andere keer amper wat van hoef te voelen. Bovendien is ieder lichaam weer anders, dus is ook niet elke schimmelinfectie hetzelfde. Ik krijg meestal wel ook wat meer afscheiding ja. Bel gewoon de huisarts even op, benoem je klachten en dan weten zij wel genoeg. Als je zelf zeker weet dat het geen soa kan zijn, is een schimmelinfectie toch wel het meest waarschijnlijk :) |
Klinkt als kutschimmel, zoals ik het zelf charmant placht te noemen. :) Niks ernstigs aan, ik heb er geregeld last van, voel dan ook precies wat jij voelt: 'iets wat er niet klopt', wat ongemakkelijk, en jeuk. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander. Je krijgt er of vaginale tabletten voor, of vaginale creme.
Wat ik van m'n arts vernomen heb is het overigens OOK overdragelijk voor de man, alhoewel het risico klein is. Het is er wel. Let d'r wel op. ^^ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |