Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   'Dood' gevoel in vinger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1523945)

Skyblue 04-01-2007 11:14

'Dood' gevoel in vinger
 
Sinds ongeveer heb ik een 'dood' gevoel in de bovenkant van m'n rechter wijsvinger. Het is alsof de voorkant permanent tintelt ofzo. Ik heb er ook wat minder gevoel in. Ik ben nergens tegenaan gestoten en heb er ook niks op gehad.

Weet iemand misschien wat dit is en wat ik er aan kan doen? Het is namelijk echt een vervelend gevoel :s

vosje16 04-01-2007 12:30

Sinds wanneer heb je dat?

Skyblue 05-01-2007 05:47

Oh blond, sorry :o

Ongeveer een week.

x-spekkie-x 05-01-2007 06:52

Ik kan me herinneren dat ik ooit de heg ben gaan knippen met een schaar en dat mijn duim toen enkele minuten wat klem heeft gezeten. Dat heeft echt wel een week geduurd voordat dat nare tintelende gevoel (en de gevoelloosheid) was opgehouden (n)

Skyblue 05-01-2007 09:18

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 05-01-2007 @ 07:52 :
Ik kan me herinneren dat ik ooit de heg ben gaan knippen met een schaar en dat mijn duim toen enkele minuten wat klem heeft gezeten. Dat heeft echt wel een week geduurd voordat dat nare tintelende gevoel (en de gevoelloosheid) was opgehouden (n)
Ik zou het ook niet raar vinden als ik echt iets met m'n vinger gedaan zou hebben, maar het rare is dat ik niks geks gedaan heb :s

Kyoki 05-01-2007 15:32

Dan zou ik ermee naar arts gaan, kan duiden op problemen met je bloedsomloop enzo en weet jij veel wat voor gevolgen het kan hebben als je er niet laat kijken. :)

Mariekje* 05-01-2007 18:03

Ik zou even een bezoekje brengen aan de huisarts, mogelijk is de doorbloeding om een 1 of andere redenen niet zoals het hoort. Het klinkt wel vreemd, zeker als er niets bijzonders is voorgevallen.

juno 05-01-2007 18:09

Winterhanden?

DDM 05-01-2007 18:17

Citaat:

juno schreef op 05-01-2007 @ 19:09 :
Winterhanden?
Nee, want dat tast meerdere vingers aan en niet één :)
Denk dat er niet zo veel aan te doen is T.S. Zal vanzelf wel weer overgaan.

Skyblue 05-01-2007 23:02

Thanks voor alle reacties :)

Ik heb het er met m'n moeder over gehad vandaag en die heeft even gekeken (ze is arts). Volgens haar is het inderdaad iets met de doorbloeding. Ik heb er niet constant last van, maar ik voel het af en toe een tijdje. Ze dacht dat het inderdaad wel iets met winterhanden kon zijn, omdat ik daar wel last van heb. Het voelt ook wel een beetje zo.

Ik ga het dus nog even aankijken en anders toch maar naar de huisarts :)

Teres 10-01-2007 09:59

Nu vraag ik me echt af waarom je het eerst hier aan wat onbekende wijsneuzen komt vragen ipv aan je moeder die arts is :D

Jive. 10-01-2007 12:05

Als we even van het ergste uitgaan kan er ook een zenuw knel zitten. Een collega had ook al tijden last van een tintelend gevoel in de vinger. Nadat hij in het ziekenhuis was onderzocht bleek hij een hernia in zijn nek te hebben waardoor de zenuw die naar zijn vinger/hand liep bekneld zat.

Gewoon even langs de dokter gaan en alle mogelijkheden bekijken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.