Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Illegale windows xp? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1524216)

Aikie 04-01-2007 21:31

Illegale windows xp?

Als k mijn laptop opstart en mijn wachtwoord heb ingevoerd krijg ik een notitie dat het geen legale windows is ofzo.. dan moet ik 4 sec. wachten en dan later verhelpen klikken, geen probleem, maar ik ben er nu dus achter dat ik daardoor geen nieuwe dingen kan installeren.
Iemand vertelde me dat er een crack is want anders kost het 141 euro?
En hoe kan dit komen? Heb hem gewoon eerlijk gekocht..

T_ID 04-01-2007 21:36

Als je je XP op een andere pc installeerd slaat XP namelijk heimelijk gegevens op over jouw pc, en verzend die bij activatie. Als je opnieuw activeerd, zoals bij herinstalleren, vergelijkt Microshite die gegevens met de nieuw verzonden gegevens.

Ander type processor bij dezelfde softwarecode, of andere grote veranderingen, en ze activeren niet, ervan uitgaande dat jij of een kopie hebt, of een zelfde XP op meerdere pc's wil installeren, waarvoor ze ook graag auteursrechtenmaffia spelen.

Het kan best dat er naast dit nog andere trucjes in zitten, maar met deze ben ik zelf bekend.

M@rco 04-01-2007 21:39

Terug naar de winkel dan. :)

Metal 05-01-2007 09:23

ja man! terug naar de winkel! godverdomme! wat denk je wel niet?!

WhiteDragon 05-01-2007 10:26

Bel even naar Microsoft (telefonische activering) en leg het verhaal daar uit aan een helpdesk medewerker. Dan krijg je van hun een nieuw activeringsnummer.

ps: Het is een gratis nummer.

phoxetis 05-01-2007 12:28

Citaat:

Aikie schreef op 04-01-2007 @ 22:31 :
En hoe kan dit komen? Heb hem gewoon eerlijk gekocht..
heb je:
- een laptop eerlijk gekocht?
- of een laptop met windows-licensie gekocht ?
:rolleyes:

alternatief is: zit er op de onderkant van je laptop een groen-achtige sticker waar een activatiecode? Lijkt op:
B32JB-K23BQ-N23J2-NB3K1-NSKK2

Kyoki 05-01-2007 14:50

Citaat:

WhiteDragon schreef op 05-01-2007 @ 11:26 :
Bel even naar Microsoft (telefonische activering) en leg het verhaal daar uit aan een helpdesk medewerker. Dan krijg je van hun een nieuw activeringsnummer.

ps: Het is een gratis nummer.

Beste idee van het topic. :) Als het goed is moet je gewoon een nieuw nummer van ze krijgen.

Trouwens, als ze dat niet doen, moet je gewoon een officiele klacht indienen bij Microsoft. Niet via e-mail, dat wordt niet eens gelezen, gewoon via snailmail.

En daarna over op de echte illegale download, lijkt me. :o Zou ik doen. Het is al schandalig dat ze er zo'n hoge prijs voor vragen, maar dat je het ook nog eens vier keer moet kopen omdat je zusje een pc hebt, jijzelf een pc hebt, je vader een hebt en je ook nog een laptop slaat natuurlijk als kut op Dirk. Je wordt bestolen waar je bijstaat.

Aikie 05-01-2007 23:16

Ik zal wel eens bellen

K heb hem niet gekocht in de winkel, heb hem overgenomen van een vriend van me, die heeft hem wel gewoon in de winkel gekocht, hij heeft er nooit last van gehad, kreeg het na een half jaar. Hij zou me een crack mailen en als die moest ik openen en dan zou het verholpen zijn. Maar door omstandigheden kan hij dat voorlopig niet.

Niemand weet iets van een crack?

Aikie 05-01-2007 23:16

Citaat:

phoxetis schreef op 05-01-2007 @ 13:28 :
heb je:
- een laptop eerlijk gekocht?
- of een laptop met windows-licensie gekocht ?
:rolleyes:

alternatief is: zit er op de onderkant van je laptop een groen-achtige sticker waar een activatiecode? Lijkt op:
B32JB-K23BQ-N23J2-NB3K1-NSKK2

Ja zit erop

phoxetis 06-01-2007 10:32

dan is het vermoedelijk nooit geactiveerd. Bel MS dan eens.

Aan cracks verschaffen doen we hier niet, maar je zou er eens op kunnen zoeken

Aikie 06-01-2007 14:56

Dankje

gekkie5421 08-01-2007 17:19

Dat venster dat je ziet is een onderdeel van Microsoft WGA(Windows Genuine Advantage). Je kan dit zelf verwijderen of een legale sleutel bij Microsoft kopen. Als je een illegale versie van Windows heb je geen toegang naar bepaald downloads en updates van Microsoft :mad: . Ik kan het uitleggen hoe je dit kan verwijderen, alleen dan ben ik illegaal bezig en dat is verboden. :evil:

Aikie 08-01-2007 18:27

Doe maar niet :)
Ik ga van de week ff bellen naar microsoft

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.