![]() |
Wat is je laatste
muziekale ontdekking? Met andere woorden welke band heb je het laatst 'ontdekt'? Wat voorn muziek is het en hoe kwam je erbij? Wil je je eierdooier heel of geklutst?
|
phoe ontdekt. Denk toch Dredg. Kende er niet veel van. Leitmotiv klein beetje.Maar El Cielo is echt super.
Vergelijkbaar met mn ervaring met Tool. zo'n soort intense ingewikkelde muziek |
agathodaimon en the crown
|
herman van veen **serieus :D**
|
layo & bushwacka -> relaxte breakbeat
ontdekt via soulseek toen ik fftjes door de files van een ander aan 't browsen was. joy division -> had er op dit forum wat texten van doorgelezen en verder heb ik dus vandaag de 12" gekocht van herbie hancock - rock it!! een classic ja, voorloper van de electro en breakbeat enzo. heel content mee :) mag 't ook roerei zijn? |
't zou wel relaxter zijn als je wat meer info zou verschaffen, zeg maar hoe je het ontdekt hebt, wat voor soort muziek het is (muv Herman van Veen), wat je er zo geweldig aan vind, of je zout op je ei wilt, etc..
|
origin , supertechnische vage complexe death-metal maar wel van de extremere soort geen slappe hap als in flames e.d
|
Zoals Konflikt doet dus :)
|
Citaat:
agathodaimon is vies |
vies is true :D
|
daarvoor was eigenlijk eht enige echte supere dat ik laatste tijd kwa originaliteit heb gehorod ark
|
alkaline trio, ik had de cd 'from here to infirmary' op parkpop voor 2,5e euro gekocht, omdat ik weleens gehoord had dat wel een leuk cdtje was...en het is nog waar ook :D
het genre is een soort van emopoppunk denk ik |
aereogramme, indie-pop, maar met af en toe een overdonderende hardcore-brul.
en.. elthon john. sja |
Galadriel
hele gave Gothic/Doom metal meeste txten gaan over Lord of the Rings erg goed!! download: From Ashes and Dust |
Citaat:
jij je zin |
Galadriel
hele gave Gothic/Doom metal meeste txten gaan over Lord of the Rings erg goed!! download: From Ashes and Dust http://www.galadriel.sk kan je de eerste 2 cd's compleet downloaden |
Citaat:
ik weet nie meer..de laatste voor mij onbekende band die ik gehoord heb is The Fonzarellies, dus dat zijn ze dan denk ik |
Citaat:
|
Citaat:
the crown: uberheerschende thrashmetal als darkane en consorten. Download: deathexplosion en alles wat je van ze kunt vinden. |
Citaat:
'from here to infirmary' is idd poppunk en je maar je mag zelf weten of je er emo voor plakt de eerste cd's zijn wel beter |
The Crown ken ik al en ja ik vind ze wel kicke, niet echt mijn soort muziek (niet dat er zoiets bestaat als mijn soort muziek) maar wel oké
|
pff tis al een tijdje geleden dat ik iets fatsoelijks heb ontdekt...
ik denk dat ik flogging molly een van de laatste was: folkskaachtig hoe ik dr bij kwam, omdat het op de deco kwam dacht ik nou laat ik eens wat zoeken dan want het klinkt wel grappig... en toen was ik verslaafd... h20 oowk: hardcorepunk ofzow had wel cdtje thuis maar nie echt bijzonder tot bij de deco toen was ik verslaafd... ow jah en inspector 7: ska van mcmotion doorgekregen weinig interessants dus :( |
The Coral (of heten ze nou Proud Mary) :)
Anyway, het is indierock/britpop en ik heb ze vrijdag als eerste band in het voorprogramma van Oasis gezien. Vond ze wel fris spelen :) |
Citaat:
Dredg is naar mijn mening stukken mooier simpel soms maar geniaal. Het hele thema eromheen wat velen nog niet zullen weten alleen al. |
Citaat:
|
Falkenbach.
kgloof dat dat tegenwoordig Folk heet. |
norah jones
|
Kate Bush..
hoorde het nummer Wuthering Heights op de Oorencyclopedie kende het al wel, maar wist niet dat het van haar was..super nummer vond ik het en ging meer downloaden |
Sonic Sum, Insight, Task Force, Life Cypher en Nextmen.
Zijn allemaal hiphop-artiesten/groepen :) |
Corvus Corax
In Strict Confidence Eerste is duitse doedelzakken, past 'n beetje in 't laantje van Rammstein en In Extremo, tweede is ook duits, meer iets van industriallerige darkwave denk ik. |
Otep
|
Weltmacht ....
Klinkt fout, maar de muziek is zwaar oke (y) |
Citaat:
eindelijk weer es beetje leuke nu-metal band |
gruvis malt (al heel lang ontdenkt door mij. lol...maar niet bekend in nederland http://www.gruvismalt.com )
en Maceo Parker. M'n vriend natuurlijk weer hoor...doh. lol |
Millionaire,
geweldig leuk belgisch bandje. Voor het eerst op Pinkpop gezien, 2 weken later op Forever young en volgende maand weer op LoLa:D. Geen idee hoe ik de muziek moet noemen, k snap al die benamingen niet zo :D ik vin muziek leuk of niet, en Millionaire vinnik errug leuk!! (y) |
Holy Knights Band (Powermetal)
Ik ken nu 2 nummers van ze en 't ene is geweldig (Love Against The Power Of Evil) ookal klinkt 't niet als PowerMetal, hij is wel mooi. Je kan 't downloaden bij MP3.com heb ik ook gedaan. Ik ben er achter gekomen via dit Forum. Iemand had er ooit een Topic over. Maar die is volgens mij na 1 dag al weggezakt. |
In Extremo herontdekt, afgelopen vrijdag gezien op Graspop en ze waren toch wel erg sterk (kende maar 2 nummers).. metal met doedelzakken (y)
|
Citaat:
|
verhip!
dat was euh hik ja euh dat was PLAYROLL! *shame on me* :( sorry martin :( |
the aquabats
|
uhmm.. maggot infest, agathocles, en nog wat andere grind zooi
|
ska reggea
|
Citaat:
|
Nu ik Dark Side of the Moon op LP heb ben ik Pink Floyd best wel aan het ontdekken, en Nick Cave is geen slechte tweede. BRMC heb ik nu al grotendeels ontdekt maar daar ben ik nog niet klaar mee :)
|
ik hoop nog op een leuke ontdekking.. :S
|
ska-p
|
Mmm jeetje eigelijk heb ik daar niet zoveel tijd voor gehad... Saybia denk ik? Was op de radio, vond het wel leuk, heb wat gedownload enzo.. en 't is echt relaxte muziek, erg rustig ook, maar wel cool. :)
|
ehhhh (ff kijken in me files...)
woven hand vind ze alleen niet zo goed:D Oh, en ik kwam erachter dat ze bestonden omdat ik op www.nl.bol.com aan't surfen was, en een cd van een van mn favo bands intiepten, en er stond dat mensen die die cd hadden besteld ook cd's van woven hand hadden besteld. Dus ik wou ff kijken hoe ze klonken |
Is al weer een tijdje geleden, maar de Black rebel motorcycle club is denk ik wel de laatste band die voor mij nieuw is. Is erg tof, jullie kennen het vast wel.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |