![]() |
vrije school
Zijn er hier misschien mens die op een vrije school hebben gezeten? ik heb namelijk een vraagje.
ik doe de opleiding voor onderwijsassistent en ik heb als opdracht van school gekregen om een werkstuk te maken over de vrije school. Er is op internet aardig wat informatie te vinden alleen ik zou graag willen weten hoe de kinderen met elkaar om gaan op een vrije school? is dit anders dan op een reguliere school? Alvast bedankt! |
Weet je wat je ook kunt proberen? Een vrije school benaderen en vragen of je een dagje of een paar middagjes mee mag lopen :)!
Succes met je werkstuk. |
Ik heb op de vrije school gezeten, kleuter- basis- en middelbare school. Ik kan dus niet vergelijken met reguliere scholen, wat wil je precies weten?
|
geitenwollensokken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is een vrije school? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
op 't gymnasium heb je ook 6 jaar lang dezelfde klas, tenzij er rare dingen gebeurde (zoals bij mij, want door blijven zitten en opsplitsen heb ik in 4 verschillende klassen gezeten :)) dus geen vrije school kenmerk
|
Citaat:
In het oude systeem duurde de basisschool 7 jaar, waardoor je idd een jaar langer op school zit. Dit is nu niet meer overal zo. Ook is het binnen de vrije school gebruikelijk de leerlingen zo laat mogelijk op te splitsen in verschillende niveaus, waardoor je tot de tiende klas (4e klas regulier) allemaal bij elkaar zit, havo en vwo zitten ook het daaropvolgende jaar ook nog vaak bij elkaar. Daarbij worden er gezamenlijke projecten (toneelstukken ed) gedaan, dus niet zo gek dat mensen elkaar goed kennen en een hechte klas vormen. Dit zegt natuurlijk niet dat het allemaal/overal ideaal en harmonieus is natuurlijk, pubers zijn pubers ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |