![]() |
Dode handen :|
Heeyz iedereen
Ik heb al een tijde echt dooie handen :| of ze zijn wit, rood of zo half paars. Weet iemand hoe dit komt en nog beter hoe 't weer weggaat :O |
Komt het door de kou?
|
Vraag ik me ook af :S. Maar ik heb 't altijd, sinds paar weken. Ook binnen (en hier staat de verwarming aan :|)
|
Hier staat iets vergelijkbaars: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1523945
|
Als je er al een paar weken last van hebt zou ik toch echt even langs de huisarts lopen..
|
Heeft mijn hele familie en nog wel meer mensen die ik ken. Gewoon een slechte doorbloeding en icm kou doet dat rare dingen met de kleur van je handen :p
Handen/ polsen warm houden helpt wel een beetje. Wachten tot het warm wordt ook. Is volgens mij niets ergs en ook niet nodig om naar de huisarts te gaan. |
idd je doorbloeding is niet goed. Komt met name omdat je dan waarschijnlijk verkeerd ademt of je energiestroom is geblokkeerd. Probeer naar je onderbuik te ademen en als het niet helpt zou ik eens naar accupunctuur gaan. (als je bang bent voor die naaldjes kan je ook accupressuur doen, dat is in de vorm van massage maar werkt hetzelfde)
|
Citaat:
@ lollige: Ik had ooit een klasgenootje met hetzelfde probleem, ze had echt paarsige handen vaak. Alleen in de winter overigens. Er is volgens mij niet echt iets aan te doen, afgezien van wachten tot het zomer wordt. |
Kan zijn dat je het fenomeen van raynaud hebt, maar daar is niet veel aan te doen. Bij mij helpt het vaak om op mn handen te gaan zitten, ze onder de warme kraan af te spoelen (wel een aantal minuten volhouden) en altijd handschoenen bij me te hebben.
|
Thx iedereen!
Jaa ik heb 't ook nooit in de zomer. Tjaa paar maandjes w8en dan. |
Lijken me toch gewoon winterhanden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mijn bijsluiter is de gebruikelijke onderhoudsdosering voor raynaud 40 mg per dag, maar ik gebruik zelf maar 10. Nu moet ik al oppassen voor mijn bloeddruk. (mijn bloeddruk is van mezelf al aan de lage kant) Opzich zou ik wel wat meer kunnen gebruiken voor de raynaud, maar dat is niet goed voor mijn bloeddruk. Mijn advies is dan ook als je begint begin echt heel laag (met 5 ofzo) en bouw dan op zodat je nog een evenwicht hebt. Een klein beetje helpt al wel voor je raynaud en gewoon het gevoel wat koud hebben. Ik voel me zo ook een stuk beter. Een vriendin van me doet het op dezelfde manier en die moet er ook niet aan denken 40 te moeten slikken. |
Maar het is toch helemaal niet nódig om er iets aan te doen?
Joa, het is wel vervelend als je je sleutels niet meer vast kunt pakken omdat er geen gevoel/bloed in je vingers zit :p , maar levensbedreigend of echt pijnlijk oid is het niet. Persoonlijk hou ik iig niet van medicijnen als het niet nodig is, dus ik zie niet in waarom ik dat zou nemen. Het is bij mij niet officieel vastgesteld dat ik het syndroom van raynoud heb, maarja, lijkt me iig hetzelfde. |
Citaat:
Maar buiten dat voel ik me gewoon ook een stuk beter met een beetje niferdipine. Ik heb het gewoon minder vaak en minder koud. Nodig in de zin van dat je er anders dood aan zou gaan is natuurlijk niet het geval, maar het kan soms toch wel fijn of verstandig zijn om er iets aan te doen. Medicijnen omdat het niet nodig is moet je ook niet doen natuurlijk, maar ik denk dat je nu wel overdrijft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |