![]() |
Hoeveel betaal jij voor je autoverzekering?
En wat voor auto heb je dan? ;) Vertel er voor het gemak ook even bij of het WA/WA klein casco of WA casco is. :)
|
Auto: Peugeot 106, bouwjaar 1994
WA, VHD, beperkt casco, OI en RB per kwartaal: € 166,49 Verzekeraar: Univé |
Auto: Lancia Delta, bouwjaar 1997
WA + inzittenden-iets Per jaar: 306 euro (incl 3 schadevrije jaren) Verzekeraar: ZLM |
Mazda 626 , 2liter 117pk 1992
man,20 89,20 per maand, 2 schadevrije jaren. alleen WA ,inzittende en rechtsbijstand |
Ford Focus (2006) is lease dus dat weet ik niet.
Porsche 944 betaal ik voor ongeveer 250 Euro per jaar (allrisk). VW Kever (1974) kost...schrik niet...50 Euro per jaar. |
Overzicht is nutteloos als je niet vermeld hoeveel schadevrije jaren je hebt.
BMW 330i Executive uit 2002 170,- per maand / allrisk / drie schadevrije jaren. |
Mazda 323F BA 1.5
Man, 19 (0 schade vrije jaren) 104 euro per maand, WA+ op diefstal na. |
En sinds gister trots bezitter van een mazda mx3 :p
wat mij met WA,rechtsbijstand en inzittende 85,xx E gaat kosten p/m |
Citaat:
Foto's!? |
Voor mijn Mini 1.3i, bouwjaar 1998 betaal ik 35,51 euro per maand.
Dat is WA+beperkt casco+inzittenden+volledige verkeersrechtsbijstand, met maximaal 10.000 kilometer per jaar. De verzekering is collectief en werkt niet met no-clain. Tot en met 23 jaar betaal ik je wel 50% toeslag over de totale premie (is al meegenomen in bovengenoemd bedrag). |
Citaat:
en de MX3 is een 1.8 V6 (Y) fotoos in t showtopic komen van de week wel,nog geen tijd gehad :o |
Ik betaal zo'n 55 euro per maand voor mijn Mazda 121 LX uit 1993 (WA, met/voor extra 4 inzittenden, verzekerd). Ik zit bij Univé, en dit is mijn eerste jaar, dus 0 schadevrije jaren.
|
Ik weet het niet 100% zeker meer;
Auto; Nissan Micra - december 2001 Verzekering; Univé Soort; All risk Kosten; ongeveer 85-90,- per maand denk ik [of het was al weer iets naar beneden] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, allrisk en uit 2001, ik zou ook een kleine 100 euro verwachten.
|
ik reed m'n '90 Galant na 2 maanden direct total-loss.
tegenpartij overigens ook total-loss. verzekering liep bij de ANWB. heb toen 105 euro/maand betaald voor WA+beperkt casco. wat een verschrikking :eek: |
Citaat:
Volgens mij was het het eerste jaar €92,- ofzo en nu zijn ze weer omlaag gegaan [heb de auto vanaf 20-01 een jaar] |
Mercedes 200E, bouwjaar 1991, taxatiewaarde 9.000 euro:
WA + beperkt casco + inzittenden; 6 schadevrije jaren en 12.000 km/jaar ca. € 400,- per jaar Renault 5, bj. 1985, km. onbeperkt, WA: € 200,- per jaar Opel Ascona, bj. 1979, taxatiewaarde 4.000 euro, all-risk €180 per jaar, max. 7.500 km per jaar, schadevrije jaren niet van belang. |
citroen bx uit '92 oid
iets van 25 euro per maand bij zlm |
Volvo s40
70,- WA + Casco + inzittende Dit is met 80% korting omdat mijn moeder veel schadevrije jaren heeft (hij staat op haar naam). |
Alfa 146ti, 1997
90 euro per 3 maanden, WA+extra OrionDirect (bij 3 jaar al 80% korting, heb meer schadevrije jaren, maar ben een paar keer overgestapt dus ben helaas een paar jaar kwijt) |
Renault Clio uit 1999. WA plus inzittende. Kost iets van € 60-70 geloof ik. Ook op naam van moeder gezet omdat die sinds het aan stukken raggen van een Eend 20 jaar terug nauwelijks meer gereden heeft, maar nu weer kleine stukjes doet in de auto die we kochten.
Vast stukken goedkoper dan mijn 3 schadevrije jaren in de risicogroep 'man tussen de 18 en 25 jaar', terwijl ik zonder enige twijfel veiliger kan rijden. (n) |
Volkswagen golf 4 GTI Turbo en betaal ong 150euro per maand.
All risk |
Citroen c15 e, '92
Vp-14-hz 4 schade vrije jaren W.a+ Ongevallen inzittenden. 295 per jaar. |
38,18 per maand. WA, inzittenden en rechtsbijstand. (Opel astra uit 1993). Via m'n vader, wel.
maar binnenkort misschien wat meer, aangezien mijn moeder kennelijk ooit een aanrijding heeft gehad en schuldig is bevonden (maar ze leeft niet meer...) en verweer dus onmogelijk is. (BOOS!) |
Citaat:
|
Auto: Opel Kadett C coupé
Verzekering: 90 euro per JAAR :p |
Citaat:
Opel Astra 1994 Univé WA beperkt casco 27 euro per maand (ouders naam :o ) Maar gezien mijn stunt van afgelopen zondag waar sleepambulance en taxi terug bij te pas moesten komen, gaat er een boel no claim verloren... En maandprijs omhoog... |
Citaat:
Oldtimerverzekering ;) |
Auto en verzekering op naam van je ouders is heel erg stom. Je rijd er wel heel de dag in rond maar hij staat niet op jouw naam. Als je brokken maakt en ze pakken je er mee dat jij regelmatig bestuurder bent, ben je echt zwaar nat (niet dat iemand dat van mij doet aannemen maar ok).
Als je een auto wil rijden moet je het ook gewoon kunnen betalen, zo niet, geen auto. Dan er bij bouw je ook nog eens schadevrije jaren op. |
Citaat:
Ik ben gewoon 2e bestuurder en iuk mag dus gewoon zoveel erin rijden als ik wil. Ik bouw ook gewoon no-claim op. Als ik de autooverneem op mijn naam dan blijft zelfs de lage premie in stand :p Hebben we bij Unive geregeld. |
Mjah jullie hebben de auto alletwee nodig.
Maar als je een auto alleen voor jezelf hebt, terwijl het op naam van je ouders staat... :s |
Citaat:
|
Tjah dan moet je maar geen auto rijden vind ik. Zijn er zat die ook geen auto hebben en die ook op hun werk komen.
90 euro per maand is sowieso wel erg veel. Is natuurlijk weer een nieuwe dure auto. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic : Alfa Romeo 33 (1992) WA + inzittenden 44 euro per maand (1 schadevrij jaar, wordt zeer binnenkort goedkoper). |
Opel corsa 1.2 uit 1993
45 euro per maand WA + inzittenden 0 jaren schade vrij |
Citaat:
|
Citaat:
Beetje tegenstrijdig :| |
Volvo 340
2 jaar schade vrij wa 250 euro per jaar |
Nissan Micra 1.2 U9 Automaat (1989)
25.000km/jr (minimum aantal te verzekeren kilometers) WA + inzittenden € 150,- per jaar, IAK (met 20% korting door Philips en max. noclaimkorting) |
Citaat:
Conform CAO krijg kan je (ik) max 50 euro per maand krijgen aan tegemoetkoming reiskosten. In totaal ben ik aan benzine 200 tot 250 euro per maand kwijt. Het enige wat ik kan doen, is verhuizen naar de plaats van mijn werk..... (Met het OV is het niet te doen.. Ben ik 4 uur per dag onderweg, treinen sluiten niet aan + moet nog een stuk lopen (ook 23 uur).. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |