Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Router] Verbindingsproblemen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1524647)

Obi Wan 05-01-2007 22:30

[Router] Verbindingsproblemen
 
Hey,

Ik heb al jaren een netwerk verbinding met router, gebruik Chello als ISP en dat heeft het (bijna) altijd zonder problemen gewerkt.

Nu een week of 2 geleden begon mijn oude router te kutten, om de 8-10 minuten vloog mijn internet eruit en moest ik de hele router resetten en opnieuw /release, /renew gebruiken om mijn internet weer terug te krijgen. Ik dacht dus dat de router zijn beste tijd wel heeft gehad en kocht een nieuwe.

Ik had een sitecom routertje gekocht, alles deed het prima behalve in World of Warcraft, daar werd ik constant uitgeflikkerd.
Ik had gelezen dat er een fout in dat ding zat en het om de zoveel tijd tot 2 miliseconde geen connectie meer had en dat is blijkbaar al genoeg voor WoW om me eruit te mieteren.

Gisteren ben ik terug gegaan naar de Dynabyte, heb hem ingeruild voor een Belkin routertje, fijn ding zo. Maar de problemen zijn er nog, alleen nu zit er geen tijd tussen maar is het random zeg maar.

Ik heb dan totaal geen connectie voor een paar seconden met chello, het 'connected' LEDje gaat dan ook even uit en aan.

Ik heb elke instelling die ik maar in kan stellen goed staan, heb het 3 keer gechecked, ik heb de modem, PC en router regelmatig even uitgezet gehad en weer aangezet, en ook heb ik de netwerkkabel(s) van top tot teen geinspecteerd maar ik kan maar geen oorzaak vinden...

Ik heb chello al een mail gestuurd (geen zin om zon dooie lul aan de lijn te krijgen die doodleuk zegt dat het toch aan mij ligt) maar ik verwacht er niet veel van..

Wanneer ik mijn internetkabel direct in mijn PC steek is er niets aan de hand, maar met de routers wel, nu heb ik dus een vermoeden dat er toch iets verkeerds staat, maar aangezien ik een dynamische verbinding heb met chello is het lastig om uit te vinden wat..

Iemand misschien met een tip of ideetje? Of die misschien hetzelfde heeft meegemaakt? Begin er een beetje gefrustreerd van te worden.

phoxetis 06-01-2007 10:36

Nee, laatst prikte ik een e-tech routertje in een chello modem en dat heeft tot dusver nog geen problemen opgeleverd.

Je ZOU eens kunnen proberen om 'n PC met 2 netwerkkaarten te gebruiken en windows-internet-sharing aan te zetten en dan kijken wat er dan gebeurt.
het is best interessant dat het wel goed gaat als je de kabel direct in de pc steekt....

Obi Wan 06-01-2007 12:29

Ja dat vind ik dus ook interresant, nog interresanter is dat ik er na een uurtje of 11 gisterenavond geen last meer van heb gehad en momenteel ook (nog) niet.
Ik begin sterk te vermoeden dat Chello er toch zelf iets mee te maken heeft..

nare man 06-01-2007 14:01

Voor zover ik weet moet je elke keer dat je een ander MAC-adres krijgt, je Chello-verbinding dat MAC-adres opnieuw laten herkennen ('authenticaten'). Chello staat namelijk op zich wel meerdere PC's toe, maar slechts één MAC-adres.

Dus als jouw abo geinstalleerd is op een bepaalde PC of router, dan moet je bij vervanging van router of netwerkkaart die procedure opnieuw uitvoeren (is wel via de site te vinden).

Dat je soms wel tegelijkertijd je oorspronkelijke PC en een nieuwe router kunt gebruiken, heeft ermee te maken dat sommige routers automatisch staan ingesteld om het MAC-adres van de PC op LAN-poort 1 te 'clonen' naar buiten toe. Dan 'ziet' UPC niet dat je met het achterliggende netwerk hebt geklooid.

Obi Wan 06-01-2007 22:17

De verbinding staat op het mac adres van mijn netwerkkaart en die is gecloned, het internet werkt wel alleen gooit ie me er soms uit

Obi Wan 07-01-2007 13:54

Ik heb nu gevonden dat mijn router waarschijnlijk toch het probleem is..

Het log van vandaag ziet er als volgt uit:
2007/01/07 04:46:48 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 04:46:50 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 04:46:51 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 196420
2007/01/07 13:53:02 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 13:53:04 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 13:53:05 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 163647
2007/01/07 14:03:57 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 14:03:59 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 14:04:00 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 162992
2007/01/07 14:24:59 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 14:25:01 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 14:25:02 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 161729
2007/01/07 14:56:01 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 14:56:03 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 14:56:04 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 159868
2007/01/07 14:57:50 192.168.2.3 login successful
2007/01/07 15:16:52 192.168.2.3 login successful
2007/01/07 15:37:14 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 15:37:16 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 15:37:17 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 157395
2007/01/07 15:37:33 192.168.2.3 login successful
2007/01/07 15:43:09 DHCP Client : Send Discover
2007/01/07 15:43:11 DHCP Client : Send Request, Request IP = 89.98.205.79
2007/01/07 15:43:12 DHCP Client : Receive Ack, IP = 89.98.205.79, Lease time = 157040
2007/01/07 15:53:59 192.168.2.2 login successful




Ik heb nu dus mijn DHCP server uitgezet en heb de computers een statisch IP gegeven, nu maar hopen dat het blijft werken

Obi Wan 07-01-2007 16:23

Ok, dat hielp dus ook niet..
Ik heb eens wat rond zitten zoeken op internet en ben er achter gekomen dat dat van chello zelf af komt, tot nu toe hebben ze daar dus geen oplossing voor..

Wat er precies aan de hand is heb ik geen idee van maar het is dus dat die problemen dan alleen voorkomen wanneer je er een router tussen hebt zitten en niet met een directe verbinding tussen modem en PC, ook kan het spontaan uit het niets gebeuren terwijl het daarvoor jaren prima heeft gewerkt..

Morgen even bellen met Chello, misschien dat ze er toch iets meer van weten maar ik betwijfel het, ik ga iig zo snel mogelijk over naar XS4all ADSL, fok chello :p

Land_of_spirits 07-01-2007 19:07

firmware upgraden wil nog wel eens helpen:)

Obi Wan 07-01-2007 22:27

Alles is up to date, firmware van router, van modem, drivers van netwerkkaart, windows update, enz.

Land_of_spirits 08-01-2007 07:57

Citaat:

Obi Wan schreef op 07-01-2007 @ 23:27 :
Alles is up to date, firmware van router, van modem, drivers van netwerkkaart, windows update, enz.
geen problemen sinds een bepaalde firmware versie..?

Obi Wan 08-01-2007 11:45

Citaat:

Land_of_spirits schreef op 08-01-2007 @ 08:57 :
geen problemen sinds een bepaalde firmware versie..?
Nope, elke versie hetzelfde, zoals ik al zei ligt het probleem gewoon bij chello zelf, heb 3 verschillende routers gebruikt, alle 3 hetzelfde probleem.


Ik heb voor zover ik opties had alles gedaan wat ik kon doen, niets helpt om het te voorkomen.

J-roenn 08-01-2007 11:58

en het is niet steeds de routing table die vol zit ?

Dittrich 08-01-2007 19:19

Misschien ook wel handig om te weten is dat Chello maar 3 routers heeft goedgekeurd voor gebruik met Chello (Extreme in het speciaal).
Te weten de Asus SL1000, Linksys WRT54G en de bij de UPC Stores te verkrijgen Corega routers.
Zelf heb ik ook een aantal Sitecoms versleten voordat ik hier achter kwam, sinds ik de WRT54G heb zijn de problemen goeddeels verleden tijd.
Laatste tijd echter (sinds ze nieuwe abo's hebben ingevoerd) is het wel weer af en toe gezeik.
Wellicht dat het hieraan ligt, Classic wordt namelijk niet meer verkocht, dat is vervangen door Power.
Volgens de UPC website blijven klanten met Classic wel gewoon hun oude snelheid houden maar hier is het toch wel langzamer geworden.

Emes 09-01-2007 19:13

Citaat:

vlep`un schreef op 08-01-2007 @ 20:19 :
Misschien ook wel handig om te weten is dat Chello maar 3 routers heeft goedgekeurd voor gebruik met Chello (Extreme in het speciaal).
Te weten de Asus SL1000, Linksys WRT54G en de bij de UPC Stores te verkrijgen Corega routers.
Zelf heb ik ook een aantal Sitecoms versleten voordat ik hier achter kwam, sinds ik de WRT54G heb zijn de problemen goeddeels verleden tijd.
Laatste tijd echter (sinds ze nieuwe abo's hebben ingevoerd) is het wel weer af en toe gezeik.
Wellicht dat het hieraan ligt, Classic wordt namelijk niet meer verkocht, dat is vervangen door Power.
Volgens de UPC website blijven klanten met Classic wel gewoon hun oude snelheid houden maar hier is het toch wel langzamer geworden.

Fout. Chello verkoopt nu (zelf) de Netgear WPN824v2. Dus die mag je aan je lijstje toevoegen. ;)

Dittrich 10-01-2007 11:08

Citaat:

Emes schreef op 09-01-2007 @ 20:13 :
Fout. Chello verkoopt nu (zelf) de Netgear WPN824v2. Dus die mag je aan je lijstje toevoegen. ;)
Komt letterlijk van de UPC site af, het is dus niet mijn lijstje :)

All Out Of Love 13-01-2007 18:49

Ik heb nu al 2 routers aangesloten op me netwerkje maar ik krijg met alle2 geen verbinding.

Doe gewoon me router aan, kabel van internet erin, kabel van router naar pc... clone me netwerkkaart ze MAC adres, maar vervolgens krijgt me router geen IP toegekent van chello... upc gebeld, en uiteraard lag het weer aan mij :--)

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/verkeerd doe ?

Dittrich 14-01-2007 23:10

Nadat je je mac adres gekloond hebt, eventjes 30 seconden je modem en je router van het stroom af. Dan reset het modem, komt alles goed.
Haal je alleen het modem eraf, maar de router niet dan hou je geklier :/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.