![]() |
Lenzen
Is het verstandig om met lenzen achter de pc te gaan zitten?? Ik weet niet of het iets uitmaakt maar ik vraag me af of dit geen negatieve invloed heefT?
|
Voor zover ik weet is dat totaal geen probleem. Je kunt met lenzen bijna alles, (slapen is érg af te raden natuurlijk) je moet ze gewoon uitdoen als ze zijn uitgedroogd en je ogen gaan irriteren, verder is er niks aan de hand.
|
oke bedankt.. ik heb ze net dus ik wist het niet :P
|
Als je dingen doet waarbij je je blik nogal gefixeerd houdt (bijvoorbeeld computeren), knipper je minder vaak met je oogleden waardoor de oogbol minder vaak voorzien wordt van 'vers' oogvocht en je ogen worden droger.
Harde lenzen drijven op je oogvocht. Wanneer er minder oogvocht op je oogbol zit, ervaar je dit als dat de lenzen 'krassen'. Ik weet niet of dit verschijnsel een grote negatieve invloed heeft op je ogen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast treedt er op de lange duur afzetting van eiwitten uit het oogvocht op je lenzen op waardoor deze eerder dan normaal aan vervanging toe zullen zijn. Zachte lenzen zuigen zich vast op je oogbol. Verminderde 'verversing' van oogvocht door een lagere knipperfrequentie van je oogleden bij het dragen van zachte lenzen geeft - als ik het me goed herinner - een verhoogde kans op infecties. Met name de duur dat je bijvoorbeeld achter je computer zit met je lenzen in is een belangrijke factor met betrekking tot een eventuele negatieve invloed. Ik raad je aan om wanneer je geen enkel risico wilt lopen een bril aan te schaffen, zodat je je ogen kunt ontzien wanneer dat nodig is. |
Het enige wat ik merk is dat ik 's avonds m'n lenzen minder goed uitkrijg als ik lang achter de computer heb gezeten. M'n ogen zijn dan niet vochtig genoeg geweest of en mijn zachte lenzen wat te droog. Ze zuigen zich dan een beetje vast enzo. Maar gewoon een plens water in je gezicht en het gaat een stuk beter.
|
haha ik heb nu al moeite om ze eruit te krijgen :p
|
Merk er niet zoveel van, mijn ogen zijn alleen wat droger als ik mn lenzen echt lang in heb. Moet wel zeggen een bril voor erbij (gewoon zo'n goedkoop ding van 70 euro ofzo) errug prettig is voor als je ogen wat geirriteerd worden. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
ikndenk dat het laatste wat je zegt niet heel verstandig is. Je moet lenzen uitdoen VOOR dat je last krijgt. irritatie moet je voorkomen door je lenzen nooit langer dan 12 uur op een dag in te houden! (tenzij je speciale lenzen hebt waar je ook mee kan slapen, ja die bestaan) |
Citaat:
gewoon als ze niet lekker zitten, dan meot je ze eruit halen |
Citaat:
|
je kan ook gewoon aanleren om vaker te knipperen natuurlijk als je met zoiets bezig bent
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |