![]() |
Geen bevrediging ongezond?
Ik vroeg me laatst af, is het lichamelijk en/of geestelijk ongezond om nooit te mastruberen, terwijl je ook geen andere seksuele bevredegingen krijgt, ookal ben je biologisch op dat vlak ontwikkeld?
|
nee, ik zie ook geen reden waarom dat ongezond zou zijn.
Geestelijk? Misschien frustraties. |
Dus het is prima te leven zonder?
|
Volgens mij kan je prima leven zonder, net als dat je prima kan leven zonder ooit een frietje gegeten te hebben. Maar soms is daar toch behoefte aan.
Je hebt vier oergevoelens/behoeftes, namelijk: eten drinken veiligheid seks Als je allevier kan voldoen zou je je dus goed moeten kunnen voelen. Met honger of dorst voel je je minder prettig dan zonder. Maar volgens mij zit er niets ongezonds aan, terwijl niet eten wel ongezond is. Dus het is gewoon naar jezelf luisteren, wat je wil. Het gaat erom dat je je gelukkig voelt, dan kan je prima leven. Dus het is niet zo essentieel als eten ofzo, als je t nog snapt. |
Ik snap het. Maar zou iedereen zich dan wel beter voelen als ie wél bevredeging heeft?
|
Citaat:
Maar wat wel is aangetoont dat als je => 3 per week klaar komt dit gezonder is voor je prostaat |
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het zo meevalt.
|
Citaat:
|
:rolleyes:
Waar halen sommige mensen toch hun onzin vandaan? |
Citaat:
|
een lichaam is er niet op gebouwd om GEEN sex te hebben, en het "schijnt" dat je per keer sex gemiddeld 10 minuten langer leeft (wat ik niet geheel onzin acht gezien je er blij van wordt, en het neemt stress weg (dodelijk)), dus in die zin is het ongezond als je geen sex hebt
|
ongzond :o
|
Heb je dan ook nog nooit een natte droom gehad?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel raar dat masturberen onprettig is... |
Tja, ik vind het ook raar dat ik het niet als plezierig ervaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Precies, en daarom beschouw ik het als een probleem. En ik zal het ook nog uitleggen voor Kruimel, Ino-chan en andere geïntresseerden.
|
Citaat:
|
Kruimel en Ino-chan waren geloof ik geïntresseerd in het in openbaar klaarkomen, niet in hoe ik ermee leef. Daarover valt ook niet veel interresants meer te vertellen. Kijk, ik mastrubeer niet, omdat ik het onplezierig vind. Dus ik loos het niet.
Ik had een een proefwerk. Het was een pittig proefwerk. Aan het einde van het lesuur had ik het nog steeds niet af. Ik in dikke zenuwen snel doorkrassen, maar ik kreeg rare gevoelens daar beneden. Toen het even ophield dacht ik in mezelf: ''Haha, het zou best een grappig verhaal zijn als ik klas was klaargekomen.''. Even later werden de gevoelens weer intensiever, en even later kwam ik klaar. Niemand die het merkte gelukkig. Ik voel me helemaal duizelig en raar en ik mag even naar de WC gaan. Daar even het meeste wegvegen. Geen vlek aan de buitenkant te zien. Toen mocht ik naar huis. De volgende drie ochtenden, even voordat ik normaal wakker zou worden (half uur tot uur), kwam ik klaar uit een natte droom. Het gekke is, tijdens die dromen zat ik weer bij proefwerken te stressen. Ik had mezelf gezegd dat de enige reden dat ik zovaak klaarkom, is omdat ik geschrokken ben van wat tijdens het proefwerk gebeurde. Toen hield het op. Anderhalf maand later kwam ik weer in een soortgelijke situatie terecht, met droom en al dus. Nu vond ik het wel logisch dat ik klaarkwam, ik moet immers zo nu en dan mijn zaad lozen. Maar de eerste en laatste keer voelde ik me helemaal duizelig na het klaarkomen. Waarschijnlijk omdat ik klaarkom zónder stijve. Dus nu zend ik berichten na mijn onderbewust zijn dat áls hij me laat klaarkomen, ga door met het tijdens een natte droom doen in plaats van in het echt. Maar wel een natte droom, géén natte nachtmerrie. En met een stijve s.v.p. |
haha funny shit :p
|
Ben je aseksueel? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat rukken je niet boeit.
|
Nee, ik ben wel hetero. Maar ik houd er gewoon niet van om seksuele dingen met mezelf te doen.
|
Dan is er écht iets mis met je. Zoek hulp, zou ik zeggen. :)
|
Waarom is er dan iets mis met me?
|
Omdat gezonde mannen behoefte hebben aan seks.
|
Citaat:
|
Owh ik dacht dat aseksueel betekende dat je je tot niets seksueel aangetrokken voelt.
|
je kan wel verliefd worden
|
Citaat:
|
Soms wil je het toch ook ff kwijt, en een orgasme is zo horrific ook weer niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...van_Maslow.png wikipedia over de piramide van Maslow |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Precies. Het ligt 'm aan de manier hoe te bereiken. Via seks zou fijn zijn. Maar via zelfbevredeging niet. Om een of andere reden vind ik dat niet leuk.
|
Ja, je kunt het gewoon niet. Is ook niet erg hoor. Niet kunnen aftrekken wordt pas echt lastig als je homo bent.
Ik snap het niet - als een meisje zegt dat ze niet masturbeert omdat ze het niet lekker vindt, denkt iedereen 'moh, zal wel', en een jongen zegt 't en men begint meteen te gillen dat er dan iets mis met 'm is. In beide gevallen denk ik: óf je weet gewoon nog niet wat je moet doen om het wel lekker te maken, óf je bent zo hard aan het denken dat je iets vies doet, dat je meer schuldgevoel dan genot beleeft. Is allebei niet zo erg, maar je moet 't wel afleren tegen de tijd dat je echt seks gaat hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die aseksueel is kan gewoon verliefd worden. Hij kan in die verliefdheid ook wel seks hebben zonder het erg vervelend te vinden... maar hij zal er nooit echt warm voor lopen en de weerzin is vaak zo groot dat iemand die aseksueel is geen seks wil hebben. En dus ook niet houdt van masturberen. @Erik-JB: Heb je een idee over de reden dat je masturberen niet fijn vindt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
seks is iets dat je nog altijd het liefst met z'n twee doet, dus als je dan 'alleen aan de slag gaat', geeft dat een beetje het gevoel van een gemis, zelfs van eenzaamheid het is lichamelijk wel prettig, maar geestelijk/emotioneel word je niet gestimuleerd en bevredigd, en blijf je teleurgesteld achter ofzo |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |