Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Ouder maar toch weer niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=152484)

MrD 07-07-2002 21:29

Ouder maar toch weer niet?

hallow,

Laatst hoorde ik het weer, ik zie er uit als een 14 -15 jarige.. maar ik ben gewoon 17!!! heel veel zeggen het.. Ik weet dat ik er ook jonger uit zie maar kan je er iets tegen doen!?
Greetz MrD

Shao 07-07-2002 23:34

Lol ik ben 19 en wordt nog steeds 16 geschat op het uiterlijk, als mensen met je praten zien ze wel dat je ouder bent maar toch.. mja we gaan moeten leren leven met onze babyface vrees ik :d

Kat 08-07-2002 09:28

hmm, jah, ik was laatst bij mijn buurkinderen aan het oppassen, en toen hoorde ik van een van die blagen dat hun ouders hadden gezegt dat ik 11 was.... daar ben ik ook heel blij mee, ik word over een paar maanden 16. mjah, latenw e het er maar op houden dat ik die buren niet zo vaak zie....
maar meestal valt het toch wel mee, de meeste mensen zitten er niet zo ver naast bij mij.

20marianne12 08-07-2002 09:47

Ik denk dat je er niet zo mee moet zitten als je er jonger uitziet, volgens mij is er vrij weinig aan te doen! Enne er zijn dingen die erger zijn in het leven ;)...

Siyabonga 08-07-2002 11:31

Citaat:

Kat schreef:
hmm, jah, ik was laatst bij mijn buurkinderen aan het oppassen, en toen hoorde ik van een van die blagen dat hun ouders hadden gezegt dat ik 11 was.... daar ben ik ook heel blij mee, ik word over een paar maanden 16. mjah, latenw e het er maar op houden dat ik die buren niet zo vaak zie....
maar meestal valt het toch wel mee, de meeste mensen zitten er niet zo ver naast bij mij.

:eek:
jij 11???
neej, sorry hoor, maar je ziet er niet uit als 11
Enne, laten die ouders een kind van 11 op hun kinderen passen??? beetje zielig voor die kinderen...

maareh, ontopic ik wordt meestal wel gewoon 16 geschat

Smiley_Knorretje 08-07-2002 14:19

Citaat:

Kat schreef:

Je moet nooit een kind geloven :p

ABgirl 11-07-2002 15:27

Ik word ook meestal 14 of 15 geschat. :( :(

Desp 11-07-2002 15:31

Ik ben 22, men schat mij qua gedrag (hoe ik praat etc) vaak ouder. Maar qua mijn uiterlijk jonger, zo rond de 16 ofzo. Ik ben niet bepaald groot, zal daar wel aan liggen...

lagu 11-07-2002 16:53

liever dan er ouder uit zien :)

jnieuwelaar 11-07-2002 19:57

ik wordt meestal ouder geschat omdat ik lang ben.

Als je jonger wordt geschat kun je beter wat volwassenere kleren dragen. Bijvoorbeeld bloesjes ofzo.

(En al helemaal niet in van die cool-cat kleren lopen, met van die draken-logo's, want die mensen schat ik 12, maar dat terzijde)

Dusjcrib 11-07-2002 20:08

valt niet veel aan te doen denk ik eigenlijk.. Je zal ze maar keer op keer moeten vertellen hoe oud je eigenlijk bent, ja.. ik ken het wel..

kwas bij de tandarts zegt ie met zo'n kinderachtig stemmetje..:
nouw, het valt wel mee hoor, het is niet zo eng, je bent toch al een grote meid? Ga je volgend jaar al naar groep 4?

ik ging naar de brugklas :mad: :mad: :mad: grmbl

Desp 11-07-2002 20:25

Citaat:

Dusjcrib schreef:

kwas bij de tandarts zegt ie met zo'n kinderachtig stemmetje..:
nouw, het valt wel mee hoor, het is niet zo eng, je bent toch al een grote meid? Ga je volgend jaar al naar groep 4?

ik ging naar de brugklas :mad: :mad: :mad: grmbl

Dat is lullig jah...
Dat had ik laatst bij een restaurant, ik was daar met mijn vader. Vraagt die man: Is dat je jongste dochter?
Mijn vader: Nee nee, dat is de oudste!
Man: Maar die is toch 20?
Ik: Nee, 21 (was toen nog 21 he..)
Man: Hahaha, jij bent geen 21!! *geeft me een lolly*

Oew... mijn vader lachen :mad:

mathfreak 11-07-2002 20:49

Citaat:

Desp schreef:

Dat had ik laatst bij een restaurant, ik was daar met mijn vader. Vraagt die man: Is dat je jongste dochter?

Hoe smaakte die lolly trouwens? :D

Miess 11-07-2002 20:57

Citaat:

Desp schreef:

Dat is lullig jah...

Ik heb laatst ook zoiets meegemaakt. Een collega-leraar van me zag me laatst aan voor leerling en zei tegen me: "Aan je werk en snel een beetje!". Ik had nog geen kennis met hem gemaakt :D.

Desp 12-07-2002 12:13

Citaat:

mathfreak schreef:

Hoe smaakte die lolly trouwens? :D

Lekker :p

Gelukkig was dat een beetje een uitzondering, normaal schatten ze met toch rond de 16...

Lethalis 12-07-2002 14:39

Ik word altijd op een jaar of 18 geschat .. :/

Roos 12-07-2002 15:32

ik word meestal gewoon 17 geschat, soms ouder. Vooral in het buitenland, Italie ofzo, omdat ik vrij lang bent.

Manieren om ouder te lijken.. er was ook ee ntopi over op Lifestyle, kij kdaar even

Alicia Silverstone 12-07-2002 16:04

Sommige mensen schatten mij ouder en sommige mensen schatten me jonger......echt vaag :S
Maar ik hoef niet zonodig ouder te lijken ofzow....
Op zich kan ik me wel voorstellen dat ik misschien jonger lijk, omdat ik een babystem heb :( en niet zo heel groot ben :)

Swami Salami 12-07-2002 18:03

in Nederland wordt ik bijna altijd 15 geschat, misschien omdat ik ook niet geweldig groot ben voor iemand van 17. Volgens mij heft het inderdaad toch vooral met lengte te maken.

Ik hoor trouwens ook best vaak mensen die denken dat ik mavo doe. Hoe zien ze dat in godsnaam aan iemand? :confused:
Het ik ook minder problemen mee dan met het eerste...

jnieuwelaar 12-07-2002 18:10

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Sommige mensen schatten mij ouder en sommige mensen schatten me jonger......echt vaag :S
Maar ik hoef niet zonodig ouder te lijken ofzow....
Op zich kan ik me wel voorstellen dat ik misschien jonger lijk, omdat ik een babystem heb :( en niet zo heel groot ben :)

hmm ik schatte jou toch ouder op de foto's. Maar goed, heb ook niet meer dan 2 vage en 2 hele leuke foto's van je :)

mathfreak 12-07-2002 18:23

Citaat:

Swami Salami schreef:
Ik hoor trouwens ook best vaak mensen die denken dat ik mavo doe. Hoe zien ze dat in godsnaam aan iemand? :confused:

Dat kunnen ze niet zien. Ze kunnen het hooguit veronderstellen, mogelijk op grond van misplaatste vooroordelen over m.a.v.o.-leerlingen.

ABgirl 13-07-2002 19:03

Citaat:

rosi schreef:
ik word meestal gewoon 17 geschat, soms ouder. Vooral in het buitenland, Italie ofzo, omdat ik vrij lang bent.

Manieren om ouder te lijken.. er was ook ee ntopi over op Lifestyle, kij kdaar even

Hoe heette dat topic?
Kan het niet vinden.

*blue angel* 13-07-2002 20:05

mij schatten ze altijd ouder, da's meestal wel lachen.
ik was veertien, vraagt de madam van de winkel: "en? valt dat zo'n beetje mee? uw eerste jaar op de universiteit?"

tuttebel :rolleyes:

*blue*

mathfreak 13-07-2002 20:41

Citaat:

*blue angel* schreef:
mij schatten ze altijd ouder, da's meestal wel lachen.
ik was veertien, vraagt de madam van de winkel: "en? valt dat zo'n beetje mee? uw eerste jaar op de universiteit?"

tuttebel :rolleyes:

*blue*

Waarop jij antwoordde: "Het gaat wel, alleen is het niet leuk om steeds voor een ouderejaars te worden aangezien." :D
Wat mijzelf betreft: toen ik in de derde klas van de middelbare school zat en ik baardgroei kreeg (ik was toen 16) heb ik gewoon mijn baard laten staan, zodat sommige mensen mij toen misschien ook wel ouder hebben geschat dan ik was. Op dit moment begin ik, ondanks mijn leeftijd, al aardig grijs te worden, dus misschien dat sommige mensen mij daardoor ook ouder kunnen schatten dan ik eigenlijk ben.

PiNoW 14-07-2002 11:58

ik word ook wel ouder geschat,
toen ik 14 was zei en mevrouw van een winkel : 'Nouw, deze broek hoef je niet korter te maken denk ik, zij groeit toch niet meer..'
hoewel ik redelijk klein ben voor mijn leeftijd (toen zeker wel)
was wel grappig.

alpha 15-07-2002 21:18

P
Citaat:

iNoW zei:
ik word ook wel ouder geschat,
toen ik 14 was zei en mevrouw van een winkel : 'Nouw, deze broek hoef je niet korter te maken denk ik, zij groeit toch niet meer..'
hoewel ik redelijk klein ben voor mijn leeftijd (toen zeker wel)
was wel grappig.

Niet korter te maken want ze groeit toch niet meer? Normaal gesproken wordt je toch groter wanneer je groeit? Dan moet die broek toch langer? Klopt volgens mij niet helemaal.

Maar goed, ff terug naar het onderwerp: mijn zus wordt altijd jonger geschat, ik ouder. Eens in Disneyland Parijs (toen heette het nog zo) ging ik met mijn zussen naar een discotheek, ik was 14. Vanaf 16 mocht je naar binnen maar dan met je ouders mee. En toen zeiden de mensen die je binnen lieten: Your age? Seventeen?
Nou, normaal gesproken zie je het verschil tussen iemand van 14 en 17 toch wel? Ik was/ben ook nog behoorlijk klein!

StefanLovertje 15-07-2002 21:23

hm ik werd toen ik weekendje weg was op vakantie 17 geschat terwijl ik nog maar 15 ben.... :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.