![]() |
Libido en de pil
Verwacht hier meer reacties dan in het grote piltoic, dus hoop dat ie mag blijven staan..
Vanwege verschillende redenen moet ik binnenkort waarschijnlijk overstappen op een andere pil. Ik gebruik nu al 4 jaar Stederil 30, maar ga waarschijnlijk over op de Microgynon 30. Alleen ben ik heel bang dat mijn libido hierdoor gaat kelderen, aangezien je dat toch vrij vaak hoort bij het overstappen naar een andere pil. Met mijn huidige pil heb ik hier nooit over te klagen gehad en dat wil ik dan ook graag zou houden. Daarom zou ik hier graag wat ervaringen horen, niet alleen van mensen die overgestapt zijn, maar ook over het algemeen welke pil er gebruikt wordt en wat voor invloed dit wel (of juist niet) op je libido heeft :) |
Ik heb alleen Microgynon 30 gebruikt en ben na 3 jaar gestopt vanwege een negatieve invloed op mn libido.
|
Ik gebruik Microgynon 30 al een paar jaar en ik heb nergens last van.
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van zoiets, niet bij de andere merken die ik heb gebruikt en niet bij het overstappen naar een ander merk. |
Rigevidon (microgynon maar dan anders) sinds láng, wel eens bij gebrek aan de één de ander gaan slikken maar dat kun je geen overstap noemen. Wel wat gemerkt qua libido maar dat zie ik niet zo als een probleem. 10 - 2 blijft 8 dusse... :|
|
Ik heb eerst een tijd lang Microgynon 30 geslikt en omdat die er na een tijd niet meer was, slik ik nu Rigevidon (is dus vergelijkbaar). Ik heb er verder nooit last van gehad dat m'n libido lager zou zijn... :)
|
Ik had met microgynon nergens last van en nu met rigevidon ook niet. Maar goed, met mijn libido is zelden iets mis :P
|
@ Thee muts: Wat grappig zeg, ik heb pas geleden (2,5 maand geleden) precies de omgekeerde overstap gemaakt, omdat microgynon ineens niet meer vergoed werd door m'n verzekering, erg maf. Anyway, in microgynon en in stediril zitten exact dezelfde hoeveelheid hormonen, en ook dezelfde hormonen. Alleen de stoffen van het omhulsel van het pilletje zijn iets anders. Ik heb geen verschil gemerkt qua libido of andere dingen.
|
Ik heb jaren microgynon 30 gebruikt, nooit ergens last van gehad. Op een gegeven moment kreeg ik rigevidon en qua libido nergens last van. Nou weet ik niet of het aan deze pil lag, maar ik werd steeds minder tot helemaal niet meer ongesteld, dus dat vond ik niet zo prettig. Ben daarna overgestapt op de nuvaring en ook hierbij totaal geen problemen.
Ik heb dus nooit last gehad van een verminderd libido in combinatie met anticonceptie, niet bij het gebruik en ook niet bij het overstappen. |
Citaat:
Voor de rest wel fijn om te horen dat weinig mensen last hebben van hun libido, al weet ik natuurlijk ook wel dat elk lichaam er anders op reageert. Maar toch :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe merk je een negatief effect op je libido eigenlijk?
ik bedoel je kan het niet meten ofzo dus t blijft bij natte-vinger-werk? (no pun intended :p) |
(Veel) minder zin over een lange periode, lijkt me.
|
Citaat:
Mja goed dat is verder wel off-topic... :) |
Ik had nergens last van met microgynon. Een klein beetje met trinordiol, maar niet onoverkomelijk.
Ik denk dat het echt heel persoonlijk is en dat je gewoon moet gaan proberen. En kun je anders niet overstappen op een prikpil of iets dergelijks? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van de prikpil had ik juist een enorm libibo verlies (niet eens een daling, gewoon niet meer :s)
Sinds ik gestopt ben is dat weer helemaal op peil gekomen en ik ben nu 3 dagen ipv 6 ongesteld :cool: (Hoe dat kan weet ik niet maar ik=blij) Nu ben ik niet aan de pil, doodsbang dat het weer gebeurd. |
Citaat:
Microgynon '30' tabl. 126 st. € 10,72 Rigevidon 126 st. € 8,35 Stediril '30' tabl. 126 st. € 7,42 "Kosten gebaseerd op Z-index taxe november 2006" |
Ik gebruik microgynon30 en ik heb niet het idee dat deze een invloed heeft op mijn libido, behalve als ik ga doorslikken, dan wordt mijn libido vanaf de vierde week steeds lager.
|
Ik heb één en al problemen met de pil, maar ik ben waarschijnlijk een uitzondering dus laat je niet bang maken.
Met microgynon 30 had ik minder ongesteldheid, veel minder libido en een grotere emotionele negativiteit. Minder libido merk je aan niet meer geil worden als je geile beelden ziet of met je vriend vrijt, er drie keer zo lang over doen om nat te worden, al ben je geil en heb je zin, minder makkelijk klaarkomen ook al word je lekker gestimuleerd (ook bij masturbatie) Ik heb nu een andere pil, lichter, maar nu is mijn ongesteldheid heel lang (8/9 dagen, heel licht bloeden) het libido is nog steeds afgenomen en emotioneel gaat het iets beter, maar nog steeds niet oké. Condooms zijn onhandig, de prikpil wil ik niet omdat ik graag aan mijn ongesteldheid zie dat ik niet zwanger ben en zo'n spiraaltje lijkt me doodeng. Dus toch maar doorpillen... |
Citaat:
|
ik vind microgynon 30 echt bagger, ga nu over op lovette, die is lichter en ik hoop dat ik daar beter op reageer.
|
Vier jaar geleden ben ik begonnen met Diane 35 omdat er iets mis was met m'n cyclus, ik werd om de week ongesteld. Dat was in het buitenland en toen ik weer terugkwam in Nederland een aantal maanden later en een herhalingsrecept moest halen bij de dokter werd besloten dat ik over ging stappen op Microgynon 30 omdat ik helemaal niet (meer) zo'n zware pil nodig had. Daar ben ik nu drie maanden geleden mee gestopt en gebruik zelf geen anticonceptiemiddelen meer (behalve condooms dan).
Bij de Diane had ik geen last van een daling van het libido en het had ook geen merkbare invloed op m'n gevoelsbeleving maar wel een grote invloed op m'n eetlust waardoor ik nogal ben aangekomen indertijd. Bij Microgynon werd m'n libido geleidelijk minder en vlakte ik emotioneel wat af en bleef aan de negatieve kant. Inmiddels ben ik dus gestopt na drie jaar Microgynon en is het allemaal stukken beter geworden. Over een tijdje wil ik een spiraaltje laten zetten maar tot die tijd gebruik ik condooms. |
Ik gebruik ook microgynon 30 en met mijn libido gaat het prima. Geen merkbare verandering, iig niet omlaag :p. Als ik doorslik ook niet.
Ik heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen denk ik. Wel soms snel huilbuien enzo, maar ik weet niet of dat aan de pil ligt. |
Ik heb jaren microgynon geslikt en bijna nergens last van gehad.
Nu heb ik rigevidon, praktisch hetzelfde. Het valt me alleen op dat ik qua emoties feller ben, sinds dat ik aan de pil ben. Maar ik vind het zo moeilijk omdat te meten zeg maar. |
Ik ben van de Diane-35 overgestapt naar Microgynon 30 en later kreeg ik Rigevidon.
Sinds ik Microgynon/Rigevidon slik is mijn libido dramatisch geworden. Het boeit me gewoon totaal niet meer en moet er enorm veel voor doen om zin te krijgen. En dat bevalt mij en m'n vriend totaal niet, dus ik bel binnenkort de dokter maar weer 's op om terug te gaan naar Diane 35 of een andere pil. |
Citaat:
|
ik ben nu sinds ongeveer 5 maanden aan de microgynon 30 en merkt vrij weining van de veranderingen. Qua libido, ongesteldheid ( even lang en even veel buikpijn als voorheen) en ook emotioneel zie ik weinig verschil.
Maar ik moet zeggen dat dit wel lastig is om over jezelf te zeggen. |
Citaat:
Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ie eerst goedkoper was en dat die prijzen zo snel veranderd zijn. Maarja, boeiend. :p |
Ik heb ongeveer een jaar Microgynon geprobeert. Effecten waren huilbuien, wisselende emoties, puistjes, misselijkheid bij het ruiken/proeven van kaas (jaja :s ) en grotere borsten. Van libido nog niet echt iets gemerkt maar ik was in die tijd nog niet seksueel actief.
Ik ben nu aan de Yasmin. Bovengenoemde problemen zijn daarmee gelukkig verdwenen. Het schijnt dat je er een verhoogd libido van krijgt maar geen idee of dat waar is (heb geen vergelijkingsmateriaal) Wel heb ik moeite met klaarkomen (Lees: ik kan het niet tijdens seks met anderen :() Andere mensen die hier ervaring mee hebben? Het zou toch mooi zijn als dat door de pil komt :p |
.
|
goh die apotheek mutsen kletsen ook maar wat he, denken natuurlijk dat ik er toch nisk van begrijp. :rolleyes:
De laatste keer dat ik de pil ging halen zei ze dat "Microgynon 30 van naam veranderd is en dat ik daarom nu dit nieuwe pakje mee krijg, maar het is gewooon hetzelfde hoor." Stediril dus. waarom hebben er hier dan nog heel veel wel gewoon Microgynon.. wat stom, ik ga dat ff zeggen de volgende keer hoor. o en ot; ik heb er niet echt opgelet eigenlijk, maar volgens mij merk ik geen verschil hoor |
Het is niet hetzelfde. Veel mensen hebben gemerkt dat het hele andere bijwerkingen heeft etc. Of ze het zelf wel geloven weet ik niet, maar iemand heeft een tweede agenda.
|
Alles wat Macademion zegt herken ik heel goed. Ik zit ook aan de Microgynon 30, en mijn libido is zeker wel minder geworden. Ook klaarkomen word tegenwoordig steeds moeilijker voor mij lijkt het wel :|
Ik zit er dan ook over te denken om een andere pil te nemen. Toch maar eens een afspraak maken met de dokter (y) |
Citaat:
Nouja, ik heb zelf ondertussen een recept liggen voor de Yasmin, maar twijfel nog een beetje of ik wel over wil stappen. De doorbraakbloedingen zijn niet zo heel erg en de meest voorkomende oorzaken daarvan waarbij het nodig is om over te stappen, zijn allemaal negatief gebleken na onderzoek bij de huisarts. En volgens de huisarts maakt het voor mijn spastische darm ook niet uit welke pil ik gebruik, dus ja... de enig reden waarom ik dan nog over zou stappen, is om van het ongemak van die dbb af te komen, maar zoveel ongemak ervaar ik daar niet eens van.. En aangezien ik van de stederil verder niks merk, blijft ik die nog maar even slikken denk ik :) |
Ik gebruik ook microgynon 30, en mijn libido is er van OMHOOG gegaan....
...alhoewel...het was en hoog, en het is nog steeds hoog, hangt denk ik dus van de fysiek van de vrouw af die het gebruikt. Mijn borsten zijn er overigens ook niet groter op geworden, en mijn ongesteldheid maar marginaal minder. |
Mij vertelden ze in de apotheek ook dat ik van microgynon over moest gaan op rigevidon, omdat dat goedkoper was (volgens mij is het patent van microgynon verlopen en heeft het daarmee te maken) Ik ben al een aantal jaren aan de pil. In het begin had ik nergens last van, maar de laatste tijd (al vrij lang eigenlijk) merk ik dat ik ook bijwerkingen begin te krijgen. Idd ook lager libido en heel erge stemmingswisselingen tijdens mijn pilvrije week...
Ga binnenkort maar eens naar de dokter, maar ik weet nog niet of ik een andere pil wil of iets anders, daar moet ik nog even over nadenken... |
Nu Microgynon 20, ik ben benieuwd. Als dit weer zo'n fijne domper is wordt het de 3-fasen pil.
|
ik ben ooit begonnen met lovette, maar die was te licht voor me. slik nu diane-35. heb nog nooit enig effect op mn libido waargenomen, wel op mn migraine en dat heeft ook effect op mn libido :D
|
Let er wel op dat Rigevidon bij heel veel mensen bijwerkingen geeft en dat het er zelfs meer ongewenste zwangerschappen zijn dan bij andere pillen. Stond een tijd geleden in de krant, kan zo direct niet het artikel vinden maar goed.
Naar mijn weten zijn microgynon en stediril hetzelfde, ik gebruik ze allebei zo'n beetje door elkaar omdat ik de ene keer van de apotheek microgynon krijg en de andere keer stediril. Dus ik ga er vanuit dat het voor je libido geen tot weinig verschil maakt. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb twee jaar lang microgynon 30 gehad, nooit last gehad met mn libido, toen moest ik naar een andere pil en vervolgens naar stediril. Ik ben nog altijd zo hitsig als wat, maar ik heb heel veel problemen met mijn menstruatie gekregen waardoor ik nu microgynon 50 heb.
pilwisselingen (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vandaag even met de apothekersassistent gediscussieerd over microgynon versus steridil (zij begon!).
Ze vertelde dat sinds begin 2007 (dus in 2006 nog niet...) sommige verzekeringen microgynon niet meer willen vergoeden, waaronder menzis. Dit heeft natuurlijk alleen invloed als je onder de 21 bent of als je een aanvullend pakket hebt, want anders wordt de pil sowieso niet vergoed. Het betekent natuurlijk niet dat je per se steridil moet nemen, want je kunt er ook voor kiezen om het zelf te betalen, zo duur is microgynon ook weer niet. Ze verwachtte wel dat microgynon in de toekomst duurder zou worden, omdat er nu minder vraag naar is. Ze had inderdaad van verschillende mensen gehoord dat ze met steridil bijwerkingen hadden die ze met microgynon niet hadden. Ze vond dit niet verklaarbaar, ik vind het zelf ook niet heel logisch maar het is nu eenmaal wél zo. Dat in 2006 veel apothekers ook al steridil gaven, kwam doordat dat voor henzelf goedkoper was, dat gaf ze ook toe (kon ze ook makkelijk doen, want mijn apotheek deed dat in 2006 niet :p). Het kan zijn dat er apotheken zijn die helemaal geen microgynon meer inslaan. Maar als je tegen de apotheker zegt dat je geen steridil wil en dat je best bereid bent om voor microgynon te betalen, en je hebt een recept voor microgynon, dan moeten ze het in principe voor je bestellen. Hmm, ik ga dit even crossposten in het piltopic :o |
wat goed! ik ga ook echt ff de strijd met ze aan. gewoon omdat ze me niet goed hebben ingelicht, ze moeten niet denken dat ze me in de maling kunnen nemen he!
en hoe langer ik met dit onderwerp in mn hoofd zit, hoe meer 'bijwerkingen' me te binnen schieten. ik heb met die steridil ook veel eerder last van doorbraakbloedingen als ik een keer doorslik, dat had ik eerder nooit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21. |