![]() |
Pearl Jam covert The Who's Love reign o'er me
Hij is in zijn volledigheid gelekt; alleen voor de liefhebbers hier te vinden:
http://www.theskyiscrape.com/news/index.php Naar mijn beleving zit deze dicht tegen de kwaliteit van het origineel aan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
oh no
Pearl Jam covert een nummer! omg! |
ach ja, 'pearl jam' in de topictitel, dan kan je gezeik verwachten.
ik heb dat nummer niet geluisterd, kan hier niet, maar ik wil wel melden dat ik laatst binaural weer es op had staan en light years is echt een magnifiek mooi nummer. |
ik wou ook al komen zeiken ja
|
ik wilde ook eigenlijk jou en botu bij naam noemen ;)
|
:d
|
haha ja, ik snap eigenlijk zelf ook niet waarom ik het nog probeer. Gelukkig kan ik er zelf intens van genieten en snap ik ook nog steeds niet waarom pj zo afgebokt wordt door mensen hier (en ook nooit op goed gefundeerde redenen)
|
Omdat het een Kane ripoff is.
|
haha :D
|
Ik kwam er laatst dus achter dat ik die band eigenlijk wel goed vind, ik ga luisteren.
|
ik vind die neophyte cover van dat ene pearl jam nummer wel goed
|
Citaat:
|
boeiend
|
Pearl Jam heeft al vaker in de Who-catalogus gegraaid. Zo speelden ze o.a. "Baba O'Riley", "The Kids Are Alright", "Leaving Here" en "Let My Love Open The Door".
|
Citaat:
|
voorzover geldige argumenten opgaan in muziek.
|
Citaat:
|
dat zeg ik.
|
geheel technisch kun je zeggen dat de cover erg dichtbij het niveau van The Who zit; dat heeft naast smaak ook met andere zaken te maken (ik snap ook heel goed dat je Vedders stem niet trekt). Maar of ik me daarvoor moet schamen vind ik nogal een vreemde uitspraak
|
De cover blijft het origineel van The Who inderdaad erg trouw. Volgens mij komen de geluidseffecten helemaal aan het einde van het nummer dan ook gewoon van The Who versie af. Of ze hebben het wel verdomd precies nagemaakt. De piano-intro vind ik minder. Het lijkt er op alsof iemand de intro ooit een keer gehoord heeft, en nu speelt wat hij zich nog kan herinneren, afgewisseld met quasi-interessante improvisaties, die bij elke toon doen snakken naar het origineel.
|
er zijn genoeg geldige of niet geldige argumenten, dat kan vaak beoordeelt worden aan de hand van het arrangement
|
Nutteloos negatief commetaar is twijfelen aan de waarheid van je eigen smaak.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |