![]() |
Nagekomen bericht 'Oplossingen graag'
@ Gijs:
Dat jij stellingen niet onderbouwt, mijn vervolgens in verwarring brengt met redenaties die niemand, inclusief jijzelf volgens mij, niet kunt volgen, wil niet zeggen dat je de discussie hebt gewonnen. |
Dat was alles verder.
|
Citaat:
|
Ik zei:
Citaat:
|
Mephostophilis toch niet de meest chaotische denker lijkt het toch met me eens te zijn.
Verder heb je nooit aangegeven welke aanname ik doe volgens mij geen enkele. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie wel dat je koppig blijft volharden ook al is zelfs de syllogistiek propositielogica en predicatenlogica tegen je. Ik ben niet van plan nu nog door te gaan het topic zakt vanzelf wel weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
zucht :rolleyes:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Positieve discriminatie zou niet mogen, maar het gebeurt.
Of dit een goede zaak is of niet, laat ik in het midden. Het lijkt me echter niet de oplossing te zijn voor het criminele allochtonenvraagstuk. Zoals ik al verschillende malen heb aangehaald, maar dat werd telkens tactisch genegeerd, ligt de oorzaak van dat probleem bij een statusfrustratie van de 3e generatie allochtonen. Het lijkt mij dat men die statusfrustratie dan ook moet wegwerken wil men het probleem oplossen. Daar zijn een aantal mogelijkheden voor, de ene al vergaandere dan de andere. Men zou kunnen assimileren, maar dat lijkt me niet wenselijk. We moeten maar eens accepteren dat we verschillend zijn. We zouden positief kunnen discrimineren, maar dat lijkt me ook geen 'goede' oplossing aangezien we een verkeerd signaal uitzenden richting allochtonen. Wat de goede oplossing is, weet ik helaas niet. Wel weet ik dat we de strafwetgeving niet moeten verharden, noch dat we repressiever moeten optreden. |
Citaat:
Wat mij betreft begeef je je op dit moment écht op de grens tussen enthousiast discussiëren en simpelweg als een paranoïde dwaas om je heen slaan. |
Ik erger me trouwens aan het feit dat deze discussie een rechts vs links debat is en dat men elkaar daar op afrekent.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier, deze heb ik zelf bestudeerd: linkje |
Citaat:
Maar hier ontkrachtte ik ze: http://forum.scholieren.com/showthre...&pagenumber=10 |
(y) Mooi, negeer nogmaals mijn bijdrage.
|
Citaat:
Zoals Mark ook al (min of meer) heeft aangehaald in het vorige topic. |
Citaat:
|
Laatst was er nog een artikel in de Metro over een onderzoek waaruit bleek dat werknemers er vaak de kantjes aflopen zonder dat de baas corrigeert. Ik bedoel maar...
|
Citaat:
Dus, o almachtig logisch redenerende mede-forummers: Wat is de definitie van "de beste werknemer", die bedoeld wordt in de post van Mephostophilis? Zonder de (deel)verzamelingen te definieren is het niet mogelijk de stelling van Mephostophilis te bevestigen of te ontkrachten |
Citaat:
|
FFS, eerst wordt er een 200tal posts over de benaming allochtoon gemekkerd, dan over het verschil tussen allochtoon en autochtoon en dan over de definitie van werknemer :mad:
Hebben jullie ook al maar 1 oplossing aangedragen? Nee. Weten jullie al wat de oorzaak van het probleem is? Nee. Waar gaat deze discussie over? Eén ego dat tegen iedereen zijn kar rijdt en een hoop rechtse rakkers die meer waarheid verkondigen dan dat ego aan kan en ik die genegeerd wordt en op deze post ga afgerekend worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1 |
Citaat:
|
Citaat:
De discussie ging over of een overheidssubsidie voor werkgevers om ze te stimuleren allochtonen in dienst te nemen zinvol cq. wenselijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wetgeving die het verplicht zou maken om in een bedrijf een representatief beeld van de samenleving weer te geven, lijkt me wenselijker, hoewel het nog steeds een fout signaal kan geven richting de allochtonegemeenschap. Op termijn moet er gewerkt worden aan een mentaliteitsverandering van zowel de autochtone als allochtone bevolking. Het 'wij' en 'zij' denken moet worden weggewerkt. Dit moet niet middels assimilatie of verplichte inburgering, want wat is er nu eigenlijk mis met het accepteren dat we allemaal anders zijn?! Ik denk dat we moeten aanvaarden dat het huidige probleem pas kan opgelost worden vanaf de volgende generatie, denk aan school die hierbij een belangrijke rol kan spelen. |
Citaat:
Ze pakken niet de ware oorzaak aan. |
Citaat:
|
Mark denkt, simpel gezegd, dat als we die nou allemaal gaan bevoordelen, middels positieve discriminatie, dat dat dan over gaat en dat dan alle problemen over zijn.
Ik stel dat dat maar een heel klein stukje is van het probleem, en dat veel derde generatie allochtonen juist helemaal niet zo goed zijn opgeleid en geintegreerd als Mark graag gelooft. Voor al die drop outs heeft positieve discriminatie totaal geen zin, want die zijn ongeschoold. Niemand zit te wachten op een gesjeesde VMBO er. Voor de wel goed opgeleiden en geintegreerden, is het moeilijker om aan de bak te komen, maar het is niet onmogelijk, en voor die groep is positieve discriminatie niet eens nodig. Die redden het zelf wel, al kost het ze meer tijd en moeite. Ja, dat heb je als je ergens nieuw binnenkomt. Het is heel sneu voor deze (eigenlijk tweede!) derde generatie, maar zij moeten de weg nog voorbereiden voor hun kinderen, omdat hun ouders dat verdomden voor hen te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik zie hier weer het begin van precies dezelfde discussie met precies dezelfde zetten, dus ik trek me langzaam maar zeker discreet terug.. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij de eerste generatie was er ook al sprake van racisme en discriminatie, maar dit uitte zich niet in criminaliteit, want de eerste generatie ervaarde dit als normaal bij hun nieuwe situatie. Zij vonden hiet niet fout dat ze werden gediscrimineerd, want ze waren hier sowieso beter af dan thuis. Het probleem is pas ontspoord toen de derde, zo je wil tweede, generatie zich aan onze normen conformeerde en ervaarde dat ze op basis van de hun toegeschreven status nooit de vooropgestelde doelen binnen onze maatschappij kon bereiken. |
Citaat:
Als y kunstmatig gunstiger wordt gemaakt, is deze geschikter dan x. Ergo: de meeste geschikte wordt nog steeds aangenomen. Komen we weer terug op: wat is de definitie van "de beste werknemer"? |
Citaat:
Het is echter de vraag of er een politieke en maatschappelijke wil voor is. Overigens zou een extern conflict deze evolutie kunnen bespoedigen :) |
Citaat:
|
Citaat:
De beste werknemer is de meest productieve. In hoeverre de werkgever vooraf de productiviteit van de werknemer kan beoordelen doet eigenlijk niet zo veel ter zake, waar het vooral om gaat is óf, en zo ja in welke mate, die beoordeling afhangt van autochtoon of allochtoon zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |