![]() |
sweex router
ik heb een sweex router gekocht om het chello breedband met mijn vader te delen,maar als alles het doet zegt ie dat ik geen tot beperkte internet mogelijkheden heb,iemand die weet wat ik moet doen :confused:
|
die sweex router zsm terugbrengen/weggooien/verbranden en een fatsoenlijke router kopen, chello werkt maar met een bepaald aantal routers schijnbaar, en sweex is sowieso de grootste troep.
kijk dit topic maar door welke routers je wel kan kopen |
Citaat:
Wat heb je onder WAN ingesteld bij die router? |
Mwa, Sweex routers icm Chello is nou niet de allerbeste combinatie die ik heb mogen installeren.
Gewoon van die lijst van door Chello goedgekeurde routers 1 kopen en het gezeik blijft beperkt tot af en toe haperende DNS servers :) |
Citaat:
|
hmmm eens denken
Als eerste zou ik gaan kijken of je de firmware kunt upgraden. Dat hielp bij mijn router, toen ik die net had (een netgear wpn824). Verder: als je de mogelijkheid hebt, kun je de netwerkkabels eens controleren en testen. In theorie is het mogelijk dat 1 of meer kabeltjes van een standaard CAT kabel (dat zijn de netwerkkabels die je voor zoiets gebruikt) beschadigd zijn, of zelfs helemaal kapot. Het is in theorie dan mogelijk dat windows dan wel informatie krijgt van 1 van de draadjes (er is verbinding), maar de gegevens zijn incompleet, vanwege het beschadigde draadje. Beperkte of geen netwerkmogelijkheden kunnen het gevolg zijn. |
Zullen we maar bij het begin beginnen;
Welk Chello abonnement heb je? Heb je de kabel van het chello modem naar jouw (of je pa's) pc in de WAN poort gedaan van het router? (Dus de kabel die vanuit het modem naar de pc ging toen je de router nog niet had.) Heb je daarna het MAC adres gekloond van deze pc? Zitten alle kabels in de juiste poorten? |
Citaat:
(dat was het probleem een keer bij mij ;) ) |
Citaat:
als je gewoon 1maal met die meuk hebt gewerkt dan wil je nooit meer sweex, geloof me, instellingen die iedere keer als de stroom er af ligt verloren gaan, zeer klein aantal connecties tegelijk kunnen opbouwen door een veel te kleine routing table ( waardoor je zo goed als niet via torrents kan downloaden ) en gewoon kutsoftware erin. |
Citaat:
Dat is dat boekje dat je als eerste weggegooid hebt toen je het ding kocht. |
Citaat:
kan in elke was da ja |
Citaat:
|
nee, das geen router maar een switch dat je dan hebt vrees ik...
|
ja ze hadden me de verkeerde mee gegeven,
maar weet iemand hoe je de beveiliging erafhaalt, want hij zegt steeds kan de pagina niet weergeven,ook als ik op die site ben geweest(waar je alles in kan stellen) |
Citaat:
|
Bij elke router zit een cd waar de handleiding opstaat. Raadpleeg die eerst eens een keertje... Daar staan echt veeeeeeeeel uitleg en duidelijke schema's in.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30. |