Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Recht op teruggave aankoop bedrag? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1527582)

phink 12-01-2007 13:31

Recht op teruggave aankoop bedrag?

Hallo,

ik heb 4,5 maand geleden een LG KG800 gekocht. Helaas is dat ding nu al kapot. Ik heb gebeld met LG, en zij verwezen mij door naar Dynafix in Nuth. Maar nu heb ik naar hun zitten googelen en ik lees alleen maar negatieve berichten over Dynafix. Hier ga ik mijn telefoon dus liever niet laten maken. Maar nou las ik ergens anders dat er in het Burgerlijk Wetboek Boek 7 zou staan dat, wanneer je binnen 6 maanden niet tevreden bent over het product, je terug naar de winkel zou kunnen gaan en je geld terug vragen. Weet iemand of dit klopt?

Gimme more beer 12-01-2007 13:33

In dit geval klopt dat zéker niet, nee ;)

phink 12-01-2007 13:34

Citaat:

Gimme more beer schreef op 12-01-2007 @ 14:33 :
In dit geval klopt dat zéker niet, nee ;)
Hm... daar was ik al bang voor :p
Bedankt!

Lucky Luciano 12-01-2007 13:54

Citaat:

phink schreef op 12-01-2007 @ 14:31 :
Hallo,

ik heb 4,5 maand geleden een LG KG800 gekocht. Helaas is dat ding nu al kapot. Ik heb gebeld met LG, en zij verwezen mij door naar Dynafix in Nuth. Maar nu heb ik naar hun zitten googelen en ik lees alleen maar negatieve berichten over Dynafix. Hier ga ik mijn telefoon dus liever niet laten maken. Maar nou las ik ergens anders dat er in het Burgerlijk Wetboek Boek 7 zou staan dat, wanneer je binnen 6 maanden niet tevreden bent over het product, je terug naar de winkel zou kunnen gaan en je geld terug vragen. Weet iemand of dit klopt?

Je kan teruggaan naar de winkel en van hun eisen dat ze het product repareren. Dit dienen zij dan kosteloos te doen, tenzij zij kunnen aantonen dat jij het hebt gesloopt. Jij hoeft dus niets te bewijzen. Als zij het product niet kunnen repareren, moeten ze je een vervangend product aanbieden (hetzelfde). Kunnen zij dit ook niet, dan kan je je geld terugvragen.

naam ingebruik 12-01-2007 15:17

wat Lucky Luciano zegt

bamiPoep 13-01-2007 10:02

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 12-01-2007 @ 14:54 :
Je kan teruggaan naar de winkel en van hun eisen dat ze het product repareren. Dit dienen zij dan kosteloos te doen, tenzij zij kunnen aantonen dat jij het hebt gesloopt. Jij hoeft dus niets te bewijzen. Als zij het product niet kunnen repareren, moeten ze je een vervangend product aanbieden (hetzelfde). Kunnen zij dit ook niet, dan kan je je geld terugvragen.
de winkel stuurt de telefoon dan naar de reparatie (waarschijnlijk dynafix...)

T_ID 13-01-2007 13:10

Ze kunnen zoveel verwijzen, maar reparatie is hun pakkie-an, of ze dat nu zelfs doen of door dat Dynafix laten doen. Ze kunnen jou daar niet naar verwijzen, of beter gezegd, ze kunnen het doen, maar daar hoef je geen genoegen mee te nemen.

Rachel 13-01-2007 16:10

Terug gaan en gewoon op laten sturen.
Bij de 4e keer zijn ze bij Dynafix verplicht om jou een andere telefoon te geven [volgens mij is dat overal, maar bij hun weet ik het zeker, omdat ik het zelf heb meegemaakt]

De mijne was 3x echt kapot en toen zeiden ze; Bij de 4e keer zijn ze verplicht om een nieuwe/andere te geven, maar soms doen ze dat ook al bij de 3e keer. Dus ik dacht; Stik, ik stuur hem nog een keer op, want dan krijg ik een nieuwe & die kreeg ik :)

Lucky Luciano 13-01-2007 21:33

Citaat:

Rachel schreef op 13-01-2007 @ 17:10 :
Terug gaan en gewoon op laten sturen.
Bij de 4e keer zijn ze bij Dynafix verplicht om jou een andere telefoon te geven [volgens mij is dat overal, maar bij hun weet ik het zeker, omdat ik het zelf heb meegemaakt]

De mijne was 3x echt kapot en toen zeiden ze; Bij de 4e keer zijn ze verplicht om een nieuwe/andere te geven, maar soms doen ze dat ook al bij de 3e keer. Dus ik dacht; Stik, ik stuur hem nog een keer op, want dan krijg ik een nieuwe & die kreeg ik :)

eh dat is volgens mij al bij de 3e keer bij hetzelfde probleem.

Rachel 14-01-2007 12:37

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 13-01-2007 @ 22:33 :
eh dat is volgens mij al bij de 3e keer bij hetzelfde probleem.
3e keer mag het en bij de 4e keer is het verplicht
Dat werd mij toen gezegd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.