![]() |
mogelijkheid of leugen?
Is het mogelijk dat je twee mensen écht graag ziet of is dit een leugen van mensen die geen keuze WILLEN maken?
Of kan het echt zijn dat je zo gek bent op twee mensen dat je gewoon niet kan kiezen en dat het dus niet zo is dat je geen van beiden gewoon niet graag genoeg ziet om te kunnen kiezen. Ik heb het hier niet over verliefdheid, maar echt een relatie hebben met twee mensen. |
Ik denk dat je tot op zekere hoogte gek kan zijn op twee mensen. Maar ik denk alleen dat zo'n relatie niet echt werkt. Tenzij die twee personen zich ook aangetrokken voelen tot elkaar, maar dat lijkt me niet, en dat wordt anders misschien een hele rare situatie.
|
Citaat:
|
Ik denk dat het wel kan, hoor...
|
Ja, op zich dacht ik dat wel, maar ik bedoelde dat ik denk dat zo'n relatie alleen beter kan gaan als beide personen ook in-to de ander zijn, zegmaar.
Anders, denk ik wel dat het misschien zou kunnen, maar dan zou je er een goed dubbelleven op na moeten houden, om de twee dus niets van elkaar af mogen weten en als je toch een zeer serieuze relatie of iets krijgt moet je kiezen. Er zijn natuurlijk wel verhalen bekend over mensen die er bij hun vaste partner een losse vlodder erop na houden, maar ik denk niet dat dat helemaal te vergelijken is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kan het;). |
Het zal vast wel kunnen, ik zou alleen geen partner willen die ook gevoelens heeft voor een ander meisje én daar iets mee doet.
|
Citaat:
Jullie denken dus echt dat dit kan en niet dat hij 1 van de 2 gewoon gebruikt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dit is wel mogelijk, anders zou je immers ook nooit weer opnieuw verliefd kunnen worden als je relatie is uit gegaan. Die jongen heeft alleen de pech dat het nu tegelijkertijd gebeurt en dat die meisjes dat waarschijnlijk niet zullen accepteren, en door de maatschappij wordt het ook niet geaccepteerd. |
Citaat:
|
Ligt eraan wat je definieert als "écht graag zien".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is dus gewoon of het mogelijk is om voor twee mensen diepe gevoelens te koesteren (hoe diep precies doet er niet toe),gewoon zodanig dat je met twee mensen een relatie wilt hebben en geen keuze weet te maken. Of is dit onzin en houdt hij 1 van de twee voor de gek om iets te verkrijgen wat hij bij de ander niet heeft en ziet hij dus geen van beiden graag. |
Een keuze niet kúnnen maken komt slechts voort uit geestelijk- of fysieke beperking.
Al het andere is een keuze niet wíllen maken vanwege te verwachten consequenties of verwacht uitblijven van persoonlijk gewin. Natuurlijk is een mens ertoe in staat voor twee personen een vergelijkbaar gevoel van geborgenheid te hebben (en al wat daaromheen hangt), maar elk mens is uniek (ook als men zich aan elkaar spiegelt) dus hetzelfde gevoel is het ook niet. Lijkt me meer n gevalletje omgekeerde betrekkingswaan. |
Citaat:
|
Moet voor alles wat je wilt zeggen het woord gebruikt worden dat de exacte weerspiegeling weergeeft (terwijl dit gewoon niet altijd kan) vooraleer de situatie kan ingeschat worden en je hier een reactie krijgt die ontopic is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, maar jouw vraagstelling bepaalt wel hoe concreet de beantwoording hierop of aversie hiertegen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
(Geweldige offtopic discussie trouwens) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Enfin, als die kerel hier echt in gelooft, is het toch maar een simpel wezen. |
Citaat:
Al denk ik wel dat er verschil zit tussen liefde en verliefdheid. Ik vind wel dat die jongen beide meisjes gebruikt, ook al weten ze niet van elkaar. In onze maatschappij is monogaam zijn gebruikelijk. (Polygamie is op zich ook geen probleem, als alle partners het er mee eens zijn, maar dat is weer een geval apart). Ik denk dus wel dat hij op beide meisjes verliefd kan zijn. Ik denk niet dat hij van beide meisjes op dezelfde manier kan houden. (Dus over 2 jaar nog steeds in deze situatie zitten...) |
Citaat:
Je kunt ze misschien eerder gebruiken en sneller misbruik van ze maken maar dat praat het niet goed dát je dat doet. |
Citaat:
Mijn mening: Als dat inderdaad van die naïeve grietjes zijn die niet willen/kunnen inzien dat ze allebei vervangmateriaal van elkaar zijn, en die niets liever willen dan met die kerel de koffer induiken, dan lijkt het me inderdaad absoluut niet erg. Als jij me vertelt dat je helemaal heet van me wordt en god-weet-wat met me wil uitspoken, gebruik ik je dan ook als ik daarop in ga en inderdaad die dingen met je uitspook? Neen, toch? |
Citaat:
Nee, ik vind niet dat je iemand dan gebruikt in negatieve zin (misbruikt dus, eigenlijk). Als de verwachtingen gelijk zijn dan gebruik je elkaar hooguit om elkaars behoeftes te bevredigen, maar daar is dan niets negatiefs of verkeerds aan. Het is anders als jij een relatie met iemand begint en diegene denkt dat zij de enige voor je is, terwijl jij er een ander meisje op nahoudt waar zij niks van weet. Dan kan ze misschien dom en naief zijn dat ze dat niet ruikt en er niet achterkomt, maar dan blijf jij degene die niet eerlijk is en dat meisje (/die meisjes allebei) dus gebruikt. Of misbruikt, net hoe je het wilt noemen. |
Het kan wel dat je gek bent op twee personen. Maar hetzelfde voelen, ik denk als je bij jezelf goed nagaat, is er altijd wel 1 persoon die meer voor jou gaat dan die ander, is er altijd 1 persoon waarmee het gevoel net wat specialer is als met die ander, is er altijd 1 persoon waarmee het verstandiger is om samen te zijn, maar bovenal is er eigenlijk altijd 1 persoon waarin je in je hart voelt dat het beter zit dan met die andere.
|
Volgensmij kan je wel gek zijn op twee personen ja. Maar als je zegmaar met beide personen een relatie hebt en die personen weten niet van elkaars bestaan af, ben je toch echt wel een boerelul. :o
|
wat meph zegt. maar dit
Citaat:
|
Citaat:
Best wel apart volk. |
Hmm.. het is niet zeer praktisch maar het is uiteraard wel mogelijk.
Je hebt vele vormen van 'graag zien'. Ik geloof trouwens niet in een absolute eindeloze liefde voor 1 persoon. Het getuigt wel van onzekerheid denk ik als je 2 partners hebt maar waarom ook niet? Met de ene kan hij het misschien goed vinden betreft muziek, film, boeken en bij de ander vindt hij misschien de genegenheid die hij zoekt..? Dat maakt het allemaal wel spannend.. maar waarschijnlijk is het wel gedoemd te mislukken. |
Als jij na moet denken of je iemand net zo leuk of leuker vind.
Dan twijfel je aan je partner, en dat is altijd fout. Dat is een zeer slecht teken en betekend dan ook bijna altijd dat er geen toekomst meer in zit. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44. |