![]() |
Brandende Kwestie
Wij moeten op school een brandende kwesite doen; dat houdt in dat je 15-20 minuten lang een betoog moet houden volgens de regels van de retorica (ofzo).
Nu ben ik niet slecht in praten of presenteren maar wel onderwerploos. Op 6 februari moet ik de brandende kwestie pas doen maar ik wil het goed doen en dan moet het wel even van te voren worden voorbereid ;) Ik heb stille hoop dat jullie een aantal leuke pakkende onderwerpen hebben of stellingen die ik zou kunnen gebruiken voor mijn betoog. Onderwijs vind ik interessant, maar daar is op dit moment niets ontzettend slecht of ontzettend goed aan. Democratie is leuk, maar ik weet er niets bij en daarnaast is de emanicipatie van de vrouw ook leuk onderwerp maar ik weet er ook nog niets bij. Hebben jullie ideeën? |
Vrijheid van onderwijs? Bijzonder onderwijs <-> openbaar onderwijs. Vrij actueel ivm integratie en reformatorische scholen die leerlingen weigeren etc. En er is genoeg bronnenmateriaal bij te vinden neem ik aan.
|
Bijna vierhonderd middelbare schoolleerlingen beginnen maandag aan een deel van hun eindexamen. Hun scholen doen mee aan een proef met meerdere examenmomenten. (...)
misschien de voors en tegens van spreiding van het examen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16. |