![]() |
enquête voor Nederlands
zouden jullie alsjeblieft deze enquête willen invullen? het is voor mijn profielwerkstuk...
Uhm, hieronder staat een lijstje met spreekwoorden, de bedoeling is dat je aangeeft of je hiervan de betekenis kent (dus niet ja zeggen als je de betekenis niet voor jezelf kan verwoorden alsjeblieft ) en waarvan je denkt dat deze vandaan komen. Er zijn drie mogelijkheden, Bijbel Mythologie of Dagelijks leven (dus bijvoorbeeld: - je handen in onschuld wassen - ja, die ken ik en ik denk dat deze uit de bijbel komt oké, hier komen ze Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja/nee - B/M/D Het gouden kalf aanbidden - Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - Hij kan praten als Brugman - De kip komt niet voor de koe - Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - Niets nieuws onder de zon. De boer op gaan. Met argusogen toekijken. Oog om oog, tand om tand. Zijn biezen pakken. vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? A Uit een verhaal B Vrouw uit Scheveningen C Een hond(Aagje) die altijd zijn kopje om de deur stak D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek B Een personage uit de Bijbel C; Een schilder uit de Romantiek D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? A; Ja, dagelijks B; Ongeveer één keer per week C; Nee, nooit Bij voorbaat dank! |
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja B
Het gouden kalf aanbidden - ja B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee D Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja D Hij kan praten als Brugman - ja D De kip komt niet voor de koe - nee M Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - ja D Niets nieuws onder de zon. Ja D De boer op gaan. nee D Met argusogen toekijken. ja M Oog om oog, tand om tand. ja B Zijn biezen pakken. ja D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? A Uit een verhaal Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek Gebruik je vaak spreekwoorden? A; Ja, dagelijks (nou ja, in elk geval vaker dan één keer per week) Leuke enquête! Dat M/B/D-gedoe is wel moeilijk, ben eigenlijk benieuwd wat de goede antwoorden daar zijn. |
Citaat:
|
dank je wel! :)
|
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja, B
Het gouden kalf aanbidden - Ja, B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - Nee, D Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - Ja, D Hij kan praten als Brugman - Nee, D De kip komt niet voor de koe - Nee, B Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - Ja, D Niets nieuws onder de zon. Nee, D De boer op gaan. Ja, D Met argusogen toekijken. Ja, M Oog om oog, tand om tand. Ja, B Zijn biezen pakken. Ja, M Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek Gebruik je vaak spreekwoorden? B; Ongeveer één keer per week |
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja - B/M/D
Het gouden kalf aanbidden - nee - M Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee - M Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja - D Hij kan praten als Brugman - ja - D De kip komt niet voor de koe - nee - M Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - ja - D Niets nieuws onder de zon. - ja - D De boer op gaan. - ja - D Met argusogen toekijken. - ja - B Oog om oog, tand om tand. - ja - B Zijn biezen pakken. - ja - D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? A Uit een verhaal Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek Gebruik je vaak spreekwoorden? B; Ongeveer één keer per week |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja D
Het gouden kalf aanbidden Nee B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij Nee D Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen Ja D Hij kan praten als Brugman Ja D De kip komt niet voor de koe - Nee D Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer Ja D Niets nieuws onder de zon. Ja B De boer op gaan. Nee D Met argusogen toekijken. Ja M Oog om oog, tand om tand. Ja B Zijn biezen pakken. Ja D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? A; Ja, dagelijks |
Uhm, hieronder staat een lijstje met spreekwoorden, de bedoeling is dat je aangeeft of je hiervan de betekenis kent (dus niet ja zeggen als je de betekenis niet voor jezelf kan verwoorden alsjeblieft ) en waarvan je denkt dat deze vandaan komen. Er zijn drie mogelijkheden, Bijbel Mythologie of Dagelijks leven (dus bijvoorbeeld: - je handen in onschuld wassen - ja, die ken ik en ik denk dat deze uit de bijbel komt
oké, hier komen ze Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja - D Het gouden kalf aanbidden - ja - B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee - M Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja - D Hij kan praten als Brugman - ja - D De kip komt niet voor de koe - nee - D Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - ja - D Niets nieuws onder de zon. ja - D De boer op gaan. ja - D Met argusogen toekijken. ja - M Oog om oog, tand om tand. ja - B Zijn biezen pakken. ja - D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? B; Ongeveer één keer per week Werkelijk geen idee hoe vaak ik spreekwoorden gebruik; niet vaak, en meestal als geintje. |
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja B
Het gouden kalf aanbidden - nee B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee M Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja D Hij kan praten als Brugman - ja D De kip komt niet voor de koe - nee D Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - ja D Niets nieuws onder de zon. ja M De boer op gaan. nee D Met argusogen toekijken. ja M Oog om oog, tand om tand. nee B Zijn biezen pakken. ja D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? C; Nee, nooit |
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja/B
Het gouden kalf aanbidden - ja/B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee/D Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja/D Hij kan praten als Brugman - ja/D De kip komt niet voor de koe - nee/D Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - ja/D Niets nieuws onder de zon - ja/D De boer op gaan - nee/D Met argusogen toekijken - ja/M Oog om oog, tand om tand - ja/B Zijn biezen pakken - ja/D Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? A Uit een verhaal B Vrouw uit Scheveningen C Een hond(Aagje) die altijd zijn kopje om de deur stak D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek B Een personage uit de Bijbel C; Een schilder uit de Romantiek D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? A; Ja, dagelijks Meer dan één keer per week, in ieder geval. B; Ongeveer één keer per week C; Nee, nooit |
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ja - D
Het gouden kalf aanbidden - nee - B Hulpkreet hoort erbij, maak de zeilen nu maar vrij - nee - D Wanneer twee honden vechten om één been, loopt de derde ermee heen - ja - B Hij kan praten als Brugman - Nee - D De kip komt niet voor de koe - ja - M Als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer - Ja - D Niets nieuws onder de zon. Ja- M De boer op gaan. - Nee - M Met argusogen toekijken. Ja - D Oog om oog, tand om tand. Ja - D Zijn biezen pakken. Ja -D vervolgens nog drie multiple keuze Een nieuwsgierig Aagje, waar komt dit vandaan? A Uit een verhaal B Vrouw uit Scheveningen C Een hond(Aagje) die altijd zijn kopje om de deur stak D; Ik weet het niet Volgens Bartjens, wie/was is Bartjens? A De schrijver van het eerste rekenboek B Een personage uit de Bijbel C; Een schilder uit de Romantiek D; Ik weet het niet Gebruik je vaak spreekwoorden? A; Ja, dagelijks B; Ongeveer één keer per week C; Nee, nooit |
Citaat:
|
oké, ik heb er genoeg!
super bedankt voor het invullen, ik zal de antwoorden binnenkort eens hier posten ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |