![]() |
Begrafenis
Welke muziek moet er op je begrafenis gedraaid worden? En waarom?
Ik zelf vind Yann Tiersen - Comptine d'Une Autre Eté wel mooi (laatste topic is van 3 jaar geleden ongeveer) |
In ieder geval iets van m'n favorieten: Joy Division
|
een sfeernummer
The final countdown van Europe toevallig overlaatst nog met iemand over gehad. Mede naar aanleiding van de brief van iemand dat zelfmoord had gepleegd met als laatste woorden maak er een mooi feest van. Vind de titel eigenlijk wel gepast, en de mensen moeten voort, dus waarom niet proberen met zo een nummer, de dood komt voor iedereen, dus waarom het niet als een feest zien ipv als een nachtmerrie |
Ik wil geen begrafenis, ik vind het geldverspilling. Het is dus aan de nabestaanden.
|
disco inferno :D (wil wel gecremeerd worden natuurlijk)
|
de hele grease soundtrack.
|
Citaat:
ik zat te denken aan NYC of the new. met name die laatste, zodat er een lekker akelig gevoel ontstaat. en butterfly caught van massive attack zou ik ook wel een mooi nummer vinden. eigenlijk verandert dit zo vaak dat ik maar beter niet dood kan gaan zodat men niet een nummer draait wat ik achteraf toch niet wilde enzo. |
De muziek waar ik veel naar luister, dat kan morgen zijn maar dat kan ook over 50 jaar zijn en dan zal het misschien heel andere muziek zijn..
|
Niet dat het me bijster veel interesseert, maar iets van
Citaat:
|
De nabestaanden een 3 uur durende noise-set uit laten zitten.
|
Audion - mouth to mouth
Niet dat het echt past bij een begravenis maar wel een track die ik erg vaak gedraaid heb en dus bij mij past. Sowieso wil ik niet dat het somber wordt op mijn begravenis |
rubber johnny indien ik sterf aan een te lang bunjeekoord.
|
ontopic: in the sun van joseph arthur zou een goede tearjerker zijn. een vereiste is wel cock robin en frankie goes to hollywood ' the power of love' . ik wil een gay farewell.
|
Eric Clapton - Tears in Heaven
Gewoon omdat ik dat een mooi nummer vind. De rest mogen ze zelf weten. |
Weet ik (nog) niet. Er zijn teveel nummers die van betekenis voor me zijn. Waarschijnlijk weet ik het later wel. Ooit. Misschien.
|
Dan moet mijn begrafenis wel heel lang duren, want op al mijn intussen ruim 3500 CD's staan wel goede nummers. :D
O,ja de 600 downloads niet meegeteld. ;) |
guns 'n roses-november rain.
en daarna iets vrolijks, zoals less than jake ofzo :P |
Een hoop van the Fray, hier en daar wat John Mayer, Faraway voice van Katie Melua, Like You van Evanescence, en ach, verder mogen ze zelf weten. Hoewel het me niet zou uitmaken als ze wat anders draaien, 'cause let's face it, I'd be dead. Maar frans bauer of fergie of guillermo en Tropical denny komen er niet in. En zo wel, gaat er heel ernstig gespookt worden bij sommige mensen. :evil:
|
Venetian Snares - Viva Las Vegas
|
elliott smith - miss misery
jeff buckley - grace head automatica - beating heart baby elliott smith - between the bars |
sparks/moroder - no1 song in heaven
|
wagner - der Ring des Nibelungen
|
Aphex Twin - Avril 14th
|
aan alles komt een einde en aan een worst wel twee
|
Citaat:
|
Bon Jovi - Thank u for loving me
Imogen Heap - Hide & Seak Jeff Buckley - Hallelujah Royskopp - Triumphant Bird York - In the Deep |
The Klaxons - Totem.
Starsailor - Don't Stop Moving. Suicide Machines - I Never Promised You A Rosegarden. Skatoons - Mein Kleines Madchen. Die Toten Hosen - Hier kommt Alex (In het Duits, niet int Engels.) Seed - Musik Monks. Luie Hond - Graseters. Han Van Eijk - Vlinder in de Storm. Ok Go - You're So Damn Hot. En vooral niks zeurderig en oh-nu-ben-je-dr-niet-meer-gedoe want daar word ik kriebelig van. Edit: Maar eigenlijk boeit dat niet want dan ben ik toch al dood en merk ik het niet meer. Schaf die zooi om mn crematie maar af, dat is moeilijk doen. :) |
Ymca
|
^ :D
Iets van max richter op de kerkorgel zou ook harddddd zijn. |
Citaat:
|
Doe maar wat van Boards of Canada en Max Richter.
|
Otto Orgel.
|
Citaat:
Maar dit nummer zouden ze wel mogen draaien tijdens mijn begrafenis. Nummer ''The flow'' afkomstig van de CD Metro ''Metro'' 1994 |
iets van bright eyes
iets van at the drive-in iets van elliott smith iets van mogwai |
Citaat:
|
Marco Borsato - Afscheid Nemen Bestaat Niet
Natuuuuuurlijk! |
the muses rapt - spiritual healing
n paar nummers van zabranjeno pusenje ( bosnish bandje) rykers - forever and a day maar wie heeft het over n begrafenis, ik wil op mijn manier dood en hoe weet ik nog niet. maar ik ga niet op n kerkhof liggen. in tibet heb je monikken die je in kleine stukjes hakken en je vlees aan de gieren geven en je botten tot poeder vermalen en je mee laten nemen door de wind.. ashes to ashes dust to dust, zoiets lijkt me wel wat. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarschijlijk een vrolijk folk metal nummer gewoon om ff de lach er in te houden :)
Misschien Under the Sun van Korpiklaani. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil dat Moe van Grof Geschut wordt gezongen op mijn begravenis.
En serieus: Ave Maria : Donnie Darko A Kaleidoscoop through Mathematics : Beautifull Mind |
een vrolijke begrafenis is echt bullshit. janken zullen ze !
radiohead - knives out radiohead - pyramid song guided by voices - goldheart mountaintop queen directory clap your hands say yeah - cigarettes blur - caravan |
Citaat:
Nana Mouskouri - Only love |
Naglfar - The Infernal Ceremony (y)
|
SLAAAAYYYYEEEEERRRRRRRRRRRRRR
|
:rolleyes:
OT: bon jovi- i will always. niet degene die ik zou kiezen, maar ze gaan wel janken. (hoop ik) |
Citaat:
|
Max Richter - Sarajevo/November
Radiohead - Where i end and you begin/Exit music Die komen als eerste in me op,mss Joy Division - New dawn fades, verder weet ik het niet,en voorlopig maak ik me er ook nog niet zo druk om ook niet,:). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |