Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   waarom werkt me router niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1528121)

All Out Of Love 13-01-2007 19:54

waarom werkt me router niet
 
Ik heb nu al 2 routers aangesloten op me netwerkje maar ik krijg met alle2 geen verbinding.

Doe gewoon me router aan, kabel van internet erin, kabel van router naar pc... clone me netwerkkaart ze MAC adres, maar vervolgens krijgt me router geen IP toegekent van chello... upc gebeld, en uiteraard lag het weer aan mij :--)

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/verkeerd doe ?

Koning 14-01-2007 19:52

Kabel van het modem wel in de WAN poort gestoken ipv. één van de LAN poorten?

Wat voor WAN type verbinding stel je in?

rakesh 16-01-2007 19:22

kijk op de site van je provider en voer all data in en dan krijg je je netwerk code die moet je invoeren en je hebt gelijk verbinding teminste voor draadloos wel of al de lynksis of iets dergelijks wat er op lijkt pakt hij ook (y) :cool:

rakesh 16-01-2007 19:24

en je moet ook geen eigen internet netwerk maken gewoon de net werk code van de site(zie bericht ier biven)
ja logisch dat hij het niet doet

phoxetis 16-01-2007 19:51

ja, logisch ... :rolleyes:

Dittrich 17-01-2007 11:42

Koppel alles los.
Daarna koppel je weer alles in de goede volgorde vast.
Je kloont het MAC adres.
En daarna, heel logisch maar anders werkt het niet;

Modem én router uit gedurende 30 seconden.

Hierna zou het toch echt gewoon moeten werken.

rakesh 17-01-2007 13:38

ja of ne hebt de inbstalatie verkeerd gedaan

lees dat boekje nog eens na

J-roenn 17-01-2007 14:33

Citaat:

rakesh schreef op 17-01-2007 @ 14:38 :
ja of ne hebt de inbstalatie verkeerd gedaan

lees dat boekje nog eens na

wat voor toetsenbord gebruik jij ?

rakesh 17-01-2007 20:09

Citaat:

J-roenn schreef op 17-01-2007 @ 15:33 :
wat voor toetsenbord gebruik jij ?
houw je kop menszen kunnen spel fouten maken

Ray 17-01-2007 20:12

Lal rustig aan kiddo, je kan toch wel fatsoenlijk typen, neem anders wat meer tijd ervoor.

OT: Resetten zou idd moeten helpen.

Piloff 19-01-2007 21:59

Citaat:

rakesh schreef op 17-01-2007 @ 21:09 :
houw je kop menszen kunnen spel fouten maken
En wat ben jij dan?


OT: en dan inderdaad 30 seconden de stroom eraf laten/resetten.

rakesh 20-01-2007 19:24

gewoon een mens net als jij

waarom doe mensen moeilijk als iemad een typ fout maakt dat begrijp ik egt niet als je weet wat ik bedoen maak er dan geen probleem van

SisterOfMercy 21-01-2007 09:35

Dat is meestal het probleem, we begrijpen gewoon geen ene fuck van wat je zegt.

Piloff 21-01-2007 16:12

Ik denk dat niet zo zeer te maken heeft met typefouten, maar meer met onwil om correct te typen. Het lijkt mij immers vrij logisch dat "egt" fout geschreven is.


Verder verzoek ik iedereen om ontopic te blijven.

Moonspell 21-01-2007 23:08

Ik denk dat ze even bij chello je mac adress moet vrij geven mocht het nog niet in orde zijn:)

Luitzen 31-01-2007 19:41

Citaat:

All Out Of Love schreef op 13-01-2007 @ 20:54 :
Ik heb nu al 2 routers aangesloten op me netwerkje maar ik krijg met alle2 geen verbinding.

Doe gewoon me router aan, kabel van internet erin, kabel van router naar pc... clone me netwerkkaart ze MAC adres, maar vervolgens krijgt me router geen IP toegekent van chello... upc gebeld, en uiteraard lag het weer aan mij :--)

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/verkeerd doe ?

Naar een helpdesk bellen om iets te vragen over je router heeft weinig zin, daar geven ze toch geen support voor.

J-roenn 31-01-2007 21:35

Citaat:

Luitzen schreef op 31-01-2007 @ 20:41 :
Naar een helpdesk bellen om iets te vragen over je router heeft weinig zin, daar geven ze toch geen support voor.
meestal kunnen ze je met netwerkproblemen nog wel redelijk helpen bij de helpdesk van je provider, zeker als t om routers gaat.

Dittrich 01-02-2007 11:25

Citaat:

Luitzen schreef op 31-01-2007 @ 20:41 :
Naar een helpdesk bellen om iets te vragen over je router heeft weinig zin, daar geven ze toch geen support voor.
Hangt ervanaf welke router je hebt. Chello geeft vrij veel ondersteuning met routerproblemen, met name op de modellen die op hun site alszijnde "officieel goedgekeurd" staan.
Het is altijd een poging waard, echter kun je het modem gewoon resetten (30sec stroom eraf) en dan werkt het 9 van de 10 keer ook.
Dat is trouwens ook het advies dat je van Chello support zult krijgen in 9 / 10 gevallen.

SisterOfMercy 01-02-2007 18:05

Citaat:

Dittrich schreef op 01-02-2007 @ 12:25 :
Het is altijd een poging waard, echter kun je het modem gewoon resetten (30sec stroom eraf) en dan werkt het 9 van de 10 keer ook.
Dat is trouwens ook het advies dat je van Chello support zult krijgen in 9 / 10 gevallen.

Omdat ze niet meer weten dan dat.

Dittrich 02-02-2007 11:02

Nee, omdat dat gewoon het simpelste is. Je reset het modem, het modem wist het opgeslagen MAC adres en je kunt weer als "nieuw" beginnen.
Dit kunnen ze ook wel via hun systeem doen, maar dit is sneller, zo heb ik (helaas) vaak ondervonden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.