![]() |
veel water drinken voor een goede concentratie
Ik las op verschillende gezondheidssites dat water drinken goed is voor de concentratie.
Kan iemand me vertellen waarom dit zo is? |
Je hersenen zijn 90 % water, dus als je uitgedroogd bent merk je dat snel aan je concentratievermogen, omdat het effect op je hersenen relatief groot is. Maar om te voorkomen dat je uitgedroogd raakt hoef je niet veel te drinken, normaal drinken is genoeg, en dat hoeft ook niet per se water te zijn.
|
Ik dacht eigenlijk dat het precies het tegenovergestelde was, dat je juist niet veel water moest drinken.. :/
|
Niet te veel en niet te weinig water drinken, zou ik zeggen. Als je te veel drinkt dan 'verspil' je het in feite. En wanneer je te weinig drinkt stroomt je bloed niet goed door, en dan kunnen de (afval)stoffen in je bloed ook niet goed doorstromen.
Water verdunt je bloed, dus als je een pil slikt is het ook logisch dat je daarna een glas water drinkt. En als je sport is het ook goed om water te drinken omdat je het dan dus verbruikt en het helpt bijv. ook tegen stinkend zweet. Kijk hier ook eens: http://www.newpossibility.nl/article.php?page_id=11 |
Water 'verdunt' je bloed helemaal niet (behalve als je daarvoor uitgedroogd was of als je echt vijf, zes liter water per dag gaat drinken), het verdunt alleen je urine.
|
Watervergiftiging! Ik zou maar oppassen met dat water!
|
Citaat:
|
ja het gaat hier maar over een goeie anderhalve liter tot twee liter per dag hoor :)
daar zal ik wel niet dood van gaan zeker :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |