![]() |
vervelende huisgenoot
Ik woon in een studentenhuis, samen met nog 3 anderen. Er is een jongen bij waar de rest van de bewoners veel last van heeft; Zijn vrienden zijn altijd daar (ook als hij er zelf niet is), constante wietlucht in de gang, lawaai, mensen die (ook in het weekend om 4 uur 's nachts) aan de deur zitten te bellen en te schreeuwen enz. Als wij er iets van zeggen, dan is hij altijd lief en aardig, maar luisteren doet hij toch niet. We hebben het ook al een aantal keer tegen de huisbaas gezegd, en de huisbaas heeft genoeg redenen om hem eruit te zetten als we het contract erbij pakken. De huisbaas spreekt hem er dan een keer op aan, maar verder doet hij er ook niks mee. Het zijn misschien allemaal kleine dingetjes, maar wij beginnen ons er steeds erger aan te storen. Een huisgenoot (die in de kamer naast hem woont) wil zelfs gaan verhuizen, omdat zij zich er niet meer veilig voelt (die vrienden lopen hier helemaal onder de drugs rond in huis, ze hebben zelfs een keer liggen vechten).
Wat kunnen wij met deze situatie doen? |
Politie er bij halen?
http://infopol.asp4all.nl/contents/10003828/milieu3202[1].pdf hier is een heel document over geluidsoverlast enzo. hij pakt die [1] niet zo :p zelf ff knippen en plakken in je browser |
Bekend probleem, heb dat zelf ook meegemaakt toen ik op kamers woonde dat ik zulke gasten als medebewoners had, helaas is daar weinig aan te doen, tenzij de huisbaas die persoon zelf eruitzet. De politie kan aleen iets voor je betekenen als er strafbare feiten zoals drugshandel ed plaatsvind, maar van weed of hasj roken, nachtelijk bezoek zal de poiltie niet iemand uit zijn woning/kamer zetten.
|
Stap gezamenlijk naar de huisbaas toe en eis dat hij er wat aandoet. Zeg dat jullie anders een advocaat inschakelen en juridische stappen tegen hem gaan zetten, en doe dat eventueel ook.
|
Citaat:
Je kunt het proberen, maar de ervaring leert dat huisbazen zich niet laten intimideren met dreigementen zoals bv een advocaat inzetten. |
volgens mij verhuurt de huisbaas deze kamers niet legaal aan ons, hij wilt immers dat wij hem contant de huur betalen. Als ik dan al juridische stappen zou ondernemen, zou dat dan niet betekenen dat wij allemaal onze kamers kwijt zijn? Kweet t niet hoor, heb daar geen verstand van :o
|
Citaat:
|
En wie betaalt die advocaat?
Ik zou inderdaad gewoon naar de huisbaas toe met dat contract en officiëel huurverlaging aanvragen als hij er niets mee doet. Of naar de politie. |
Citaat:
Daarom zijn huisbazen niet vatbaar voor dit soort ''dreigementen'' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Brief naar zijn ouders? Met foto's? :evil:
|
Citaat:
Overigens is fatsoenlijk legaal zakendoen altijd beter, en fatsoenlijk met elkaar omgaan ook. Ik zou dat dreigement pas gebruiken als een gewoon gesprek niet helpt. Scherm met zaken als het feit dat die drugs gebruikende vrienden (leg nadruk op harddrugs ;)) kunnen zorgen voor politieaandacht (as if, maar ja, zolang de huisbaas het maar zal geloven), vernielingen en onveiligheid. Samenvattend: overtuig hem ervan dat de aso uit zijn kamer zetten in zijn eigen belang is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |