![]() |
hond:lijkt alsof ze stikt soms
hoi,
mijn hondje is 14 jaar , altijd al gezond geweest, maar nu de laatste tijd, als de bel gaat en ze begint hard te blaffen of ze heeft net iets gegeten (volle maaltijd of kleine koekjes), krijgt ze zoiets in haar keel, alsof ze stikt,ze ademt heel hard in en uit en haar buik trekt ook samen, en dan komt ze altijd bij ons zitten en als we dan over haar keel wrijven gaat het meestal over, daarna trilt ze nog wat en is het gedaan. dit gebeurt nu al zo een 2 weken ongeveer 2 -3 keer per dag. weet iemand wat dit zou kunnen zijn? |
Naar de dierenarts ermee, ze is al wat ouder, het gebeurd wat betreft ineens. Het kan van alles zijn.
Misschien is het niks, maar het kan ook bijvoorbeeld een tumor zijn of een splinter van een stok die in haar keel vastzit. |
Citaat:
Heeft één van onze honden ook vaak last van en het is idd een naar gezicht, maar in feite kan het geen kwaad. Meestal gaat het over op het moment dat je d'r iets te eten geeft, dat ze even slikt. Maar neem, helemaal met een hond van die leeftijd, altijd het zekere voor het onzekere en ga er even mee naar de dierenarts :) |
Zou het geen Reverse Sneezing kunnen zijn?
|
Gewoon hup hup hup: naar de dierenarts!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet je al iets meer?:)
|
Citaat:
|
mijn vorige hond had ook zoiets. hij bleek een hartkwaal te hebben en is daar uiteindelijk ook aan dood gegaan. Kan me dat geluid nog heel erg goed herinneren.
Wil je niet bang maken maar je moet wel met je hond naar de dierenarts gaan hoor. Als t een hartkwaal is kunnen ze hem in ieder geval medicijnen geven waar het veel beter van word en als het iets anders is natuurlijk ook |
ben paar weken geleden naar de dierenarts geweest,die zei dat het een keelonsteking was en heb antibiotica gekregen.
dit helpt dus niet, kan dus weer gaan. spannend :( nu heeft ze het vooral bij opwinding (bezoek,als er aan de deur gebeld wordt) en als ze drinkt. |
Heeft onze hond ook, is pas een maand op 8 oud. Eet gewoon te gulzig en is daarna te wild ...
|
Citaat:
Het is zowiezo slim om tot +/- een half uur na het eten je hond rustig te houden. Of ja in ieder geval niet gaan wandelen, niet druk spelen en dat soort dingen. Dan kan het eten lekker zakken en is toch een stuk beter :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22. |