![]() |
energetische/spirituele ontwikkeling met drugs
Drugs kan je nieuwe ervaringen brengen op energetisch en spiritueel niveau. In hoeverre vinden jullie dat dit ook echt kan helpen met het ontwikkelen hiervan? Iemand ervaringen of tips?
mijn mening voor zover ik er vanaf weet: Ik denk blowen kan helpen in zoverre, dat als je blokkades in je energiestroom hebt je deze kunt opsporen. En verder kan het je manier van kijken verruimen denk ik. Paddo's kunnen ook zeker veel veranderen aan de manier waarop je naar de wereld kijkt dat weet ik zeker, maar in hoeverre je je hiermee echt kunt ontwikkelen op spiritueel/energetisch niveau weet ik niet. |
you go boy!!! (y)
Psychedelica laat je naar mijn mening dingen zien, jij komt met de oplossingen voor de problemen. Blowen, ik ben er negatief over, maar dat is heel persoonlijk |
Ja tuurlijk kunnen psychedelica je helpen met je ontwikkeling, maar op welke manier hangt af van de manier waarin je het zelf stuurt.
Als jij gaat zoeken naar de spiritualiteit ervan, zal je ook meer de spirituele kant ervaren. Drugs en spiritualiteit gaat wel al jaren hand in hand. Veel zuid-amerikaanse indianenstammen gebruikten paddos voor een lichamelijke en geestelijke reiniging en contact met de goden. Zo deden de azteken en noorderlijke amerikaanse indianenstammen (iirc) dat veelal met mescaline en acuha... uhm, hoe schrijf je dat? Over drugs en inzicht gesproken, denk ik dat veel psychedelica daar ook wel voor kunnen dienen. Er zijn bijvoorbeeld onderzoeken gedaan naar het gebruik van LSD (!) om symptomen van autisme te verminderen; door meer inzicht in zichzelf en het distantiëren van je eigen gedachten tijdens een trip (hoewel het lichte doseringen waren natuurlijk) is het makkelijker om tot inzicht te komen welke van je handelingen voortkomen uit 'autisme'. Daarbij moet je nog steeds wel actief aan het zoeken zijn naar die kanten van de trip; als je alleen tript om de kleurtjes en vormpjes zal je ook minder snel tot diep inzicht komen. Maar dan denk ik ook niet dat paddos en dergelijke goede drugs zullen zijn. Wat blowen betreft denk ik niet dat je daar ook maar iets aan hebt, behalve dan rust. als je rustig alleen een jointje gaat roken en even over jezelf / de wereld / jezelf in de wereld na gaat denken kan daar wel een doorbraak van komen. Maar dat is net zo goed met een peuk, of zonder iets. Je breekt niet los van een kader als je gaat blowen, en nieuw inzicht kan pas komen als je het oude kan laten gaan; een nieuwe invalshoek of 'totale' objectiviteit. (Wat wel in een trip kan voorkomen) >> Energiestromen en blokkades vind ik bullshit, btw. pfew veel geschreven, niets gezegd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
die ja
|
Wat is een ervaring op energetisch niveau door drugs? Is dat als je je hand brandt bij het aansteken van je joint?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
definieer "je energie"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vind 't meer klinken als een excuus om paddo's of whatever te gebruiken. Ik doe 't zelf ook, maar ik zoek er niet meer achter dan de ervaring zelf, en al helemaal geen vage begrippen als levensenergie. |
Citaat:
|
ja joh net alsof iedereen die geen paddo's danwel geestverruimende middelen is blokkades heeft en z'n eigen chi niet kan vinden oid
ik vind het ook bullshit |
Waarschijnlijk verkoopt de TS van die cursussen Reiki Reiki ofzo.
|
ik snap wel wat de ts bedoelt. Uit m'n ervaringen ervaar ik dit ook, alleen is het helaas voor de relatief korte tijd....
|
Ik denk dat je in zekere mate wel positieve levenservaring opdoet met het gebruiken van bepaalde drugs (met mate).
Over hoe dat met chi zit en of dat uberhaupt wel bestaat in de manier waarop de ts dat uitlegt weet ik niet. |
Citaat:
|
ik heb na na wat heftige trips geprobeerd wat ik gezien had uit te leggen enzo en gefilosofeerd over wat dat betekende voor mijn wereld beeld.
dit leverde weliswaar nieuwe inzichten maar niks bruiksbaars, dus ik hou het er gewoon bij dat psychedelica niets meer is dat het heel hard fucken met je hersenen en dat is tof (y) maar niet iets waarvan ik wil dat het mijn leven kan veranderen. |
Citaat:
Ik vind 't ook zeker wel een interessant onderwerp. Uit je post heb ik echter nog geen duidelijk beeld kunnen scheppen over die "energie", en wat het uitmaakt dat het natuurlijk is. |
Citaat:
|
none but the brave deserve the fair
|
Het gebruik van drugs is een dwangmatige zet voor je lichaam en geest.
Terwijl Energetische- spirituele ontwikkelingen juist het rein en leeg maken van de geest inhoud. :confused: |
rein en leeg? je bedoeld zeker n betere balans en betere doorstroming en universiele connection?
|
hey, het is hier geen mystiek he jongens
lijkt me vrij nutteloos in een vage discussie rond spirituele semantiek te verzanden, maarja, das dweilen op de noordzee in een topic als dit vreesch ik |
Ik ben me eerst bewust geworden van mijn energie enzo voordat ik drugs heb aangeraakt, dus ik gebruik het niet als een excuus om drugs te gebruiken.
Die energie kan je leren voelen en gebruiken door oefeningen te doen. Taiji, bio energetica, meditatie. Hoe meer je erin traint, hoe meer je ermee kunt. Je kunt veel aanvoelen hoe je energie reageert op emoties, stress, voeding en dus ook drugs. Sommige dingen geven een goede werking voor jou energiestroom andere zetten deze juist vast. Ik heb 1 keer paddo's genomen en merkte dat ik veel beter kon waarnemen. Nu begin ik ook steeds meer waar te nemen en kan af en toe energie zien. Dit is maar een voorbeeld, maar het lijkt me dat je dmv drugs veel meer los kan maken en kan ontwikkelen. Het is misschien wel op een verkeerde manier omdat psychedelica zo enorm direkt en snel werken. Ik weet dat ik de dag na die paddotrip nog helemaal in zat over dat ik dingen als blowen en het nemen van die paddo's niet aan mijn moeder heb verteld. Ik heb dus ingezien dat ik daarmee zit en moest het loslaten of vertellen. Zo kan het je helpen om je problemen in te zien en op te lossen, maar ik denk dat als je goed in je vel zit je je uiteindelijk ook breder kan ontwikkelen, vandaar dit topic. En of het wel juist is om je te ontwikkelen via drugs. Het is snel en effectief, maar misschien te snel en kan je in een psychose brengen. Vroeger gebruikten bepaalde therapeuten ook drugs om hun patienten te helpen, wel in kleine mate. Het is een manier, maar ik denk niet voor iedereen een oplossing. |
Citaat:
|
Dat zeg ik, omdat je dan zo'n gigantisch gezwam in de ruimte krijgt hier.
Mystiek is niet niet voor niets weg en gezien de reavties hierboven zit men niet te wachten op een d&a&m ;) |
komt er is n interesant topic.. zal ik dan ook maar een "wat voor tip draai jij"topic openen dan maar?
De enige negatieve reacties kwamen van nps en van mephoblabla, als hun hier niet in geintereseerd in zijn kunnen ze ook wegblijven, am i wrong? |
Atilla!
Mja, dat is een voortzetting van de discussie die naar BZ verplaatst is. En ja, wegblijven is een keuze voor iedere ongeïnteresseerde. Ik wil best palaveren over zen/chi/levensbeschouwing in het algemeen mbt geestverruimende/vernauwende middelen, maar niet op deze manier en niet hier. |
Hehe, je hebt mijn messenger so enlight me with your knowledge. :D
|
Citaat:
Jij kennelijk niet. Beargumenteer. |
Citaat:
:mad: ;) |
Ik weet dat ik geen FB meer ben, maar kunnen we het nu weer wel zweverig over energiestromen gaan hebben? Offtopic is altijd erger.
|
Acupunctuur met heroïnenaalden ;)
|
Citaat:
|
maar dit topic heeft toch best wel discussiewaarde? recreatief drugsgebruik t.o.v. psychonautachtig drugsgebruik? beperken recreatieve trippers omdat ze geen leerzame dingen uit hun trip (willen) halen? enz enz.
|
Ja, maar eris een verschil tussen een inhoudelijke discussie over het entheogene aspect en de meditatieve mogelijkheden van verschillende soorten drugs, zoals ook de Shulgins die deels beschrijven een chaotisch gesprek op het gewezen -Mystiek niveau dat koren op de molen is van zowel de cynici als de *wee's onder ons.
Een centraal drugs vs spiritueel gebeuren topic met verhoogde mod-activiteit voorkomt dit waarschijnlijk wel deels, maar dan hebben we het weer over BZ. Hourglass, je hebt best medestanders hier, maar als je als Mohammed de berg wilt verplaatsen zou ik ervoor zorgen dat de berg wat meer meegaand is ;) |
ik geloof ook wel in leerzame spirituele ervaringen, maar hou altijd zeer sterk in gedachte dat tijdens een trip de wens nog meer de vader van de gedachte is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je wel een ander zijn/haar chi gevoeld en hoe was dit? Helpen drugs je daarbij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je chi zul je moeten vormen als je ergens een blokkade hebt zitten, dan stroomt het niet meer goed door. En drugs helpt misschien bij het losmaken van het kunnen voelen van chi, maar is niet perse nodig. Door middel van aandacht en ademhaling kun je energie sturen. Ik vind echt dat iedereen vanaf de basisschool gewoon chi-kung oefeningen moet leren. Zodra je er meer over leert en ermee om kunt gaan is er zoveel meer. Maargoed laten we het houden over drugs in relatie met spiritualiteit en energie. Anders moet iemand ergens anders maar een topic openen dan wil ik best meer uitleggen over chi enzo. |
je bent pas stoer als jij telekinetisch een joint kan draaien of je krachten zo hard geboost worden bij een lijn coke dat je schoenen uitvliegen :D
voelde al n mystiek sfeertje opkomen, jammer wat een pech :D |
Citaat:
enne ir de narie, wat kan jij heerlijk topics lopen zieken. :D Trouwens zou ik mischien wat meer uitleg over dat stuk van Shulgin mogen hebben? tihkal en pihkal lijken me wel boeiende boeken trouwens. Waar heb je chi voor nodig vond ik ook wel n hele mooie. :D Wie ben ik? wat is mijn zelf? Dat vraagt in de Chandogya Upanisad(?) een zoon aan zijn vader. De vader geeft de zoon opdracht om een klomp zout in een bak water te gooien. De volgende ochtend vraagt hij de zoon om het zout terug te geven. Maar de zoon kan het zout in het water niet terugvinden. Proeg het water aan die kant, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Proeg het water aan in het midden, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Proeg het water aan die kant, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Het zout is niet te zien, maar overal aanwezig, begrijpt de zoon. Inderdaad, zegt de vader. Zo is het ook met het zelf. Het zogenaamde niets is alles, is essentie, is het heelal. Dat zogenaamde niets, "dat ben jij" ( tat-tvam-asi"??) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22. |