![]() |
Thuisnetwerk en gedeelde mappen.
Het probleem is dat als ik op mijn pc een map deel, deze niet op de andere 2 pc's die aangesloten zijn op het netwerk te zien zijn. Echter is de map die ik share, wél op mijn eigen pc bij netwerklocaties te zien. Van de andere 2 pc's kan ik wel hun gedeelde mappen zien. De firewalls van alle pc's staan uit, dus daar kan het niet aan liggen.
Wie heeft er een idee? :) |
Hoe ben je verbonden met de andere pc?
Beide pc's moeten dezelfde werkgroep hebben en allebei een account met n wachtwoord. Heb je een firewall voeg dan de ip van de andere pc aan de vertrouwde zone toe. Tik dan dit in in verkenner: \\ipadres\sharenaam Bv: \\192.168.1.1\shared\ Je moet dan n popup krijgen om in te loggen. Gebruik gebruikersnaam & wachtwoord van de andere pc. |
Zelfde werkgroep, geen wachtwoorden.
Ik zit nu op m'n moeders pc, ik kan vanaf hier wel de gedeelde mappen van m'n broertje zien, maar niet die van mezelf. Vanaf m'n eigen pc kan ik de gedeelde mappen van m'n broertje en moeder wel zien. |
Wat voor windows versies draaien er op de pc's?
|
|
Citaat:
|
Je hebt iig nooit gezeik met dit soort zaken :)
|
Citaat:
|
Nee, maar dat was dan ook niet de intentie. Daarnaast ben jij evenmin interessant.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De rest is wel zoals je zegt. |
Citaat:
|
Citaat:
Firewalls zijn allemaal uit. Ik zit nu op m'n moeder's pc en ik kan dmv het ip intikken bij de gedeelde mappen van m'n broertje maar niet bij die van mezelf. Als ik op m'n eigen pc zit kan ik op beide pc's bij de gedeelde mappen komen. |
Citaat:
type //host/share waar host de hostnaam of het ip van de betreffende pc en share de exacte naam van de share is. |
Citaat:
|
Staan alle computers ingedeeld in hetzelfde netwerk? Dit kan soms problemen verhelpen, als je alle computers in hetzelfde netwerk (softwarematig dan wel) indeelt. Het gemakkelijkste is ze allemaal in MSHOME te plaatsen.
DIt kan je doen door Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen Normaal hebben de xp pro's hier geen problemen mee, maar uit ervaring weet ik dat home daar soms geen inzage in krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is de melding die ik steeds krijg: http://img.photobucket.com/albums/v3...ee/netwerk.jpg |
Scheetjes, niet gaan ruzie maken over windows versus mac, mac ownt natuurlijk windows, maar een lekker potje quaken of naar de tetten van lara croft kijken met goede fps is erg fijn. :)
Is elke pc wel op hetzelfde netwerk aangemeld? (network places > set up a network for a small office > zelfde netwerkgroep instellen) |
Ik vond hier nog een leuke Handleiding over het delen van bestanden.
Offtopic: Citaat:
Ach, met een leuke linuxdistributie en xgl kom je ook erg ver :) |
Citaat:
@Piloff; Aangemeld op hetzelfde netwerk, zoals al eerder gezegd. :o Edit: Ik heb 't doorgelezen en alles staat goed ingesteld.. Ik geef het op, zucht. |
Heb overigens het exacte probleem ooit ook gehad, aantal mensen op tweakers met het zelfde, nooit opgelost. Kan het topic overigens niet meer vinden.
|
Citaat:
Maar bedankt voor je hulp. :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |