Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Simlock erafhalen.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=152945)

Triloxigen 08-07-2002 12:37

Simlock erafhalen..

Ik en m'n vriendin hebben beide een telefoon die we hebben gekocht met een hi prepay kaart.

Er zit dus op beide een simlock,
alleen ik weet niet hoe ik die eraf kan laten halen door KPN..

Beide toestellen zijn meer dan een jaar oud en dus zou de simlock er gratis afgehaald moeten worden door KPN.
Ik kan me voorstellen dat je dit moet doorgeven aan KPN ofzo.

Maar hoe en waar moet ik dat dan doen?
Dus via de gewone legale weg [via KPN dus]

Ik heb gezocht op kpn.nl en hi.nl

via google kom ik uit op kiddo's die dat doen voor teveel geld :D

CryptapiX 08-07-2002 15:02

ff in je tel of handleiding zoeken naar kpn helpdesk..
normaal krijg je bij je gsm een papiertje dat je zon unlock code kan aanvragen... als je die dus niet hebt gewoon ff bellen naar kpn klantenservice.. of hi klantenservice..

en weet nie of het bij kpn na 1 jaar of na 1.5 eraf kan maar goed jullie tels zijn toch wel antiek genoeg ;)

Chimera 08-07-2002 15:14

Na een jaar kun je je simlock er TEGEN BETALING af laten halen, daarvoor helemaal niet. Je bent dus goedkoper uit als je het bij zo'n GSM-winkeltje laat doen.

chatfreak2002 08-07-2002 15:35

Bij mijn Libertel telefoon, dutchtone EN ben telefoon kan hij er na 1 jaar gratis eraf.

Waaschijnlijk ook bij KPN?

Gewoon even de helpdesk bellen en ze sturen direct jouw unlock-code op...

CryptapiX 08-07-2002 15:38

Citaat:

Chimera schreef:
Na een jaar kun je je simlock er TEGEN BETALING af laten halen, daarvoor helemaal niet. Je bent dus goedkoper uit als je het bij zo'n GSM-winkeltje laat doen.
lulkoek
na jaar is het GRATIS
daarvoor kan het TEGEN BETALING
was bij me pa (had kpn) ook zo..
en ik had er keer voor gebeld toen ik kpn had en koste 150 piek voor 1 jaar en erna gratis

S 08-07-2002 15:42

Citaat:

Chimera schreef:
Alleen bij één tel maatschappij is het na een jaar tegen betaling. Daarvoor betaal je meer.

Voor KPN, iig, is het gratis na een jaar.

klootzak2001 08-07-2002 20:04

Citaat:

Chimera schreef:
en weer lul je hele grote onzin, waar haal je het vandaan ?

C't ?

Een sim-lock van IEDERE mobiele provider is na een jaar GRATIS te verwijderen.

nu specifiek kpn, toen je die telefoon kocht zat er een formulier bij om een sim-lock verwijdering aan te vragen,
die moet je dus naar kpn opsturen.

en dan krijg je codes of dergelijke opgestuurd.

als je dat formulier niet meer hebt dus even kpn bellen.

Shock 08-07-2002 21:29

gewoon de kpn eens bellen, ff je nummer en adres geven, dan sturen ze zo het hele zwikkie naar je toe

waarom zou je btw een simlock laten verwijderen als je bij kpn zit? met telfort heb ik het wel gedaan, maar met kpn is dat toch niet nodig :confused:

CryptapiX 08-07-2002 22:07

Citaat:

klootzak2001 schreef:

nu specifiek kpn, toen je die telefoon kocht zat er een formulier bij om een sim-lock verwijdering aan te vragen,
die moet je dus naar kpn opsturen.

en dan krijg je codes of dergelijke opgestuurd.

als je dat formulier niet meer hebt dus even kpn bellen.

of je copy paste mij ?

CryptapiX 08-07-2002 22:09

Citaat:

Shock85 schreef:
gewoon de kpn eens bellen, ff je nummer en adres geven, dan sturen ze zo het hele zwikkie naar je toe

waarom zou je btw een simlock laten verwijderen als je bij kpn zit? met telfort heb ik het wel gedaan, maar met kpn is dat toch niet nodig :confused:

mjah je kan natuurlij kook gewoon mij qouten

en waarom niet simlock eraf hale als het TOCH gratis kan ?

Chimera 09-07-2002 00:06

Citaat:

CryptapiX schreef:

na jaar is het GRATIS

In mijn manual welke ik een paar jaar terug bij m'n Swing 240 gekregen heb (nu zit die sim in m'n Siemens M35) staat toch echt dat je na een jaar pas je simlock tegen betaling kunt laten verwijderen. Heel leuk dat dat nu gratis kan, maar je had dat al tijden voor rond de 10 euro kunnen laten doen.

Chimera 09-07-2002 00:08

Citaat:

klootzak2001 schreef:

en weer lul je hele grote onzin, waar haal je het vandaan ?

Het simlock formulier van Hi Prepaid (KPN dus, nota bene) :rolleyes:

En voor de zoveelste keer, wat boeit het. Je had die simlock al meteen kunnen laten verwijderen, kost je vrijwel niks.

klootzak2001 09-07-2002 00:12

Citaat:

Chimera schreef:

Het simlock formulier van Hi Prepaid (KPN dus, nota bene) :rolleyes:

En voor de zoveelste keer, wat boeit het. Je had die simlock al meteen kunnen laten verwijderen, kost je vrijwel niks.

dus jij leest het verkeerd en vertelt jou boelshit dus aan anderen..

en je doet overal of jke de nerd bent, de kenner ..

de nerd klopt, maar kenner...

en wat het boeit is niet relevant in deze.
ik kan het ook gratis mits ik een data kabel heb maar dat boeit, indeze ook niet. (waarom kutten als het gratis kan door wat formuliertjes in te vullen)

CryptapiX 09-07-2002 08:38

ik heb voor vrijwel alle nokias ene kabel
maar waarom
1) illegaal simlock verwijderen
2) het risico lopen om je telefoon te molle
als het gewoon gratis en legaal kan ????

Narusegawa 09-07-2002 09:14

Hallo,

Zelf heb ik een telefoontje van Dutchtone. Na een jaar heb ik de Dutchtone helpdesk een e-mail bericht gestuurd met de vraag of de SIM-lock eraf gehaald kon worden. Vervolgens hebben ze geloof ik gevraagd om het IMEI nummer van het toestel, zodat ze konden nagaan of het daadwerkelijk een jaar oud was. Toen ze dat geverifieerd hadden, hebben ze me gratis instructies gestuurd voor het unlocken van het toestel. Niet dat ik dat heb gedaan, want dan moet ik eerst weer een andere SIM-kaart hebben. Maar toch leuk om te hebben, je weet maar nooit :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

CryptapiX 09-07-2002 09:21

Citaat:

Narusegawa schreef:
Hallo,

Zelf heb ik een telefoontje van Dutchtone. Na een jaar heb ik de Dutchtone helpdesk een e-mail bericht gestuurd met de vraag of de SIM-lock eraf gehaald kon worden. Vervolgens hebben ze geloof ik gevraagd om het IMEI nummer van het toestel, zodat ze konden nagaan of het daadwerkelijk een jaar oud was. Toen ze dat geverifieerd hadden, hebben ze me gratis instructies gestuurd voor het unlocken van het toestel. Niet dat ik dat heb gedaan, want dan moet ik eerst weer een andere SIM-kaart hebben. Maar toch leuk om te hebben, je weet maar nooit :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

blond ?
unlocken houd nie in da je je prutstone niet meer kan gebruiken hoor
je kan er dan alleen OOK andere sims in plaatsen en niet alleen je prutstone

Narusegawa 09-07-2002 09:27

Sorry, dat kwam blijkbaar een beetje onduidelijk over :) Ik bedoelde dat ik geen andere SIM-kaart wou kopen omdat Dutchtone het goed genoeg doet :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

CryptapiX 09-07-2002 09:30

Citaat:

Narusegawa schreef:
Sorry, dat kwam blijkbaar een beetje onduidelijk over :) Ik bedoelde dat ik geen andere SIM-kaart wou kopen omdat Dutchtone het goed genoeg doet :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

ja en ik bedoel dat je dan gewoon kan unlocken..
waarom zou je het niet doen ?

Narusegawa 09-07-2002 09:31

Nou, daarvoor moet ik een SIM-kaart van een andere provider in mijn telefoon hebben en die wil ik niet kopen, vandaar :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

CryptapiX 09-07-2002 09:34

Citaat:

Narusegawa schreef:
Nou, daarvoor moet ik een SIM-kaart van een andere provider in mijn telefoon hebben en die wil ik niet kopen, vandaar :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

sinds waneer moet dat :s
naja dan leen je toch ff sim van iemand ?

Narusegawa 09-07-2002 09:35

Geen flauw idee, misschien is het alleen bij mijn telefoontje zo.. dit is mijn eerste en enige telefoontje dus ik weet het niet eigenlijk :) Maar een SIM kaart lenen zou inderdaad kunnen :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

Lethalis 09-07-2002 09:40

Je kunt een Dutchtone simmetje ook gewoon met andere toestellen gebruiken toch? Het is alleen zo dat het toestel zelf gelockt is op Dutchtone simmetjes .. dus het unlocken van het toestel hoort in principe niets uit te maken voor het gebruik van je Dutchtone simmetje.

Hoe kom je erop eigenlijk? :D

Narusegawa 09-07-2002 09:42

Het Dutchtone SIM-kaartje kan inderdaad ook in andere toestellen, maar op mijn unlock-instructies staat dat ik een SIM-kaart van een andere provider in mijn toestel moet doen voordat ik 'm kan unlocken :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

Chimera 09-07-2002 13:12

Citaat:

Narusegawa schreef:
Het Dutchtone SIM-kaartje kan inderdaad ook in andere toestellen, maar op mijn unlock-instructies staat dat ik een SIM-kaart van een andere provider in mijn toestel moet doen voordat ik 'm kan unlocken :)

Weet je zeker dat dat er staat? Unlocken is niks meer dan de beveiliging dat een GSM alleen 1 soort SIM van 1 provider 'lust' verwijderen. Dat gaat ook prima als je je originele SIM in het toestel hebt.

Vreemd dat het dan met zo'n unlockcode perse met een andere SIM moet. Vraag me erg af wat daar het nut van is.

Droomvlucht 09-07-2002 16:34

Citaat:

Narusegawa schreef:

Groetjes,

Naru Narusegawa

eyuhm, kun je mij dat mailtje eens doorsturen :rolleyes:

K heb ook dutchtone

Narusegawa 09-07-2002 16:54

Citaat:

Aragnabite schreef:

eyuhm, kun je mij dat mailtje eens doorsturen :rolleyes:

K heb ook dutchtone

Sorry, die informatie is toestel-specifiek. Bovendien heb ik de instructies op hardcopy toegezonden gekregen en heb ik geen scanner :) Maar als jouw Dutchtone telefoontje een jaar oud is, kun je de klantenservice gewoon een bericht sturen met je IMEI code en dan krijg jij ook de instructies voor jouw toestel :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

Narusegawa 09-07-2002 16:55

Citaat:

Chimera schreef:

Weet je zeker dat dat er staat? Unlocken is niks meer dan de beveiliging dat een GSM alleen 1 soort SIM van 1 provider 'lust' verwijderen. Dat gaat ook prima als je je originele SIM in het toestel hebt.

Vreemd dat het dan met zo'n unlockcode perse met een andere SIM moet. Vraag me erg af wat daar het nut van is.

Ik weet er niets van af maar het staat echt op het papiertje :)

Groetjes,

Naru Narusegawa

pinwing 09-07-2002 23:27

Kijk eens hier:
http://www.hi.nl/vragen/topvragen_vr...e%20aanvragen?

Droomvlucht 10-07-2002 18:04

Weet iemand misschien toevallig ook hoe dit werkt bij Libertel?

K kan t op de site niet echt vinden

:confused:

CryptapiX 10-07-2002 21:57

Citaat:

Aragnabite schreef:
Weet iemand misschien toevallig ook hoe dit werkt bij Libertel?

K kan t op de site niet echt vinden

:confused:

gewoon ff klantenservice belle

klootzak2001 10-07-2002 23:20

Citaat:

Chimera schreef:

mwa, is vrij normaal
zo'n telefoon wordt beveiligd, ook tegen mensen die het zonder hulp van de provider willen proberen (op de markt ofzo)
die simkaart beveiliging is er idd een van hij wil de fabrieksmodus (waarin je die code dus invoert) alleen via die andere simkaart de rest is geblokeert.
daarom kwakken ze er vaak een kabel aan of een zogeheten emmi-box die de fabriekskables/software nadoet.

gezien ik vroeger in een zelfstandig telefoonwinkeltje werkte heb ik hier zelf vaak mee gespeelt :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.