![]() |
Wie weet er nog een paar leuke bands?
Hallo allemaal,
ik zoek nog een paar leuke bands om naar te luisteren, het liefst iets in de richting van Transatlantic ( http://www.transatlanticweb.com/ ) (ik ben verder nog fan van Dream Theater, Pink Floyd, Genesis, Gary Moore, Mob Rules) (Voornamelijk progressieve rock) Kunnen jullie me nog een paar bands aanbevelen? p.s. 'Projecten' van meerdere bands samen zijn ook welkom (zoals; 'Leonardo - The Absolute man' en 'Frameshift - Unweaving the rainbow') Alvast bedankt! |
Aaah progressive rock aaaaaaargh
|
Gordian Knot, met o.a. ex-Cynic leden:
http://www.bnrmetal.com/groups/gord.htm Khoma, Zweedse "rockband". Niet zo zeer progressief maar heeft wel wat trekjes van bv een Radiohead. http://www.myspace.com/khoma als je van technisch gepiel houdt ken je misschien Watchtower wel. Fates Warning en Porcupine Tree zal je al kennen denkik. |
Citaat:
|
Citaat:
P.S. Ik waardeer ieders stijl hier, maar als jullie progressieve rock niet mooi vinden, zou je dat aub niet willen posten? Want daar heb ik niet zo heel erg veel aan ^^; |
misschien dat frost wat voor je is, maar misschien ook niet
|
Citaat:
OT: Anathema vind ik zelf tof, een beetje in de lijn van Porcupine Tree. |
Threshold (Y) Probeer het album "Hypothetical" maar eens. Dat is met de nieuwe zanger, die ik persoonlijk interessanter vind dan de oude. En probeer "Clone" ook maar eens.
|
and_you_will_know_us_by_the_trail_of_dead-worlds_apart-advance-2005-esc
vind je vast gaaf. :-) luisteren! en misschien vind je de s/t van Team Sleep ook wel gaaf. (y) |
en mogwai en isis en cult of luna en tool en a perfect circle en nu je dan toch bezig bent burst en dredg en ephel duath en mastodon en opeth etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ik moet toch heel vaak aan oceansize denken als ik khoma op heb.
|
ik moet vaak aan knakworst denken als ik Khoma op heb.
|
Motorhead.
|
Van der Graaf Generator
|
Motorpsycho, Explosions in the Sky, Godspeed you! Black Emperor, Mogwai, Mark Lanegan, The Psychedelic Furs, Jefferson Airplane, Sophia enz...
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij The Human Equation zal je de hoofdzanger wel herkennen, het is namelijk die van Dream Theater. Prog Rock (van Nederlandse makelij) project albums. Errrrug goed. Wel allemaal conceptalbums (= verhaal). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is ook nooooit goed...
|
Vrouwen dude, vrouwen...
|
Wat nou!
|
van der graaf generator idd : )
magma miasma and the carousel of headless horses (www.headlesshorses.co.uk/) v. majestic (www.as220.org/~vmajestic/) |
pain of salvation
porcupine tree pagan's mind maar dat ken je waarschijnlijk allemaal al |
alice in chains
|
pink floyd, radiohead, lou reed :) ...vernam de het bouncing sould? zij zijn goed ook :)
|
Type het in bij Last.fm en kijk naar de "similar artists".
|
|
De meute komt er ook achter.
Wel leuk voor een nummertje op een of andere vage show. En die "Lekker wijf pik staat stijf" shirts zijn cool. |
Meute? Ik ben gekrenkt!
|
Orne en Hawkwind.
|
zeg dan meteen ayreon : P of jethro tull
|
Citaat:
|
Citaat:
Godsallejezus, wat is die plaat gaaf. Rush is overigens ook wel een aanradertje, en dan met name Carress Of Steel, 2112 en A Farewell To Kings. |
Nog niet genoemd volgens mij:
Amorphis Green Carnation Marillion Evergrey Riverside Deadsoul Tribe |
Yes lijkt me ook het vermelden waard.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |