![]() |
Waar werekn als 15 jarige???
ey,
Bin welke van deze drie kan je het beste werken als je VEEEL wilt VERDIENEN: AH SUPER de BOER JAN STERK NETTORAMA Ik wil namelijk ong E100 op ze minst verdienen. Sfeer maakt niet uit die maak ik wel. En hoe lang moet je dan werken per week. Zaterdag meetellen |
op je 15de veel verdienen in een supermarkt? hmm tja.
Het minimumjeugdloon voor een 15 jarige is 2.25 Dan zou je dus 44 uur ber week moeten werken, succes ermee! |
alle supermarkten betalen ongeveer hetzelfde.
Je verdient bij een supermarkt iets meer dan minimumloon, laten we zeggen 2,50 per uur. Om 100 euro te verdienen moet je dus 40 uur werken, maar je zegt niet in welke periode je 100 euro wil verdienen :P. Als je bij een supermarkt werkt is dat ws. op zaterdag van 9 tot 5, dus 8 uur, dan moet je vijf weken werken voor 100 euro. |
super de boer betaalt best goed, vriendin van mij is 17, werkt er nu 2 jaar en verdient 6,60
|
Citaat:
|
Je mag als 15 jarige helemaal niet in een supermarkt werken. Of alleen lichte klusjes en dat schiet echt totaal niet op. Bovendien mag en kan je als minderjarige never de nooit niet genoeg uren maken om een beetje fatsoenlijk te verdienen.
Beter neem je een krantenwijk. Iets van een dagblad wat in de middag bezorgd word (als die er nog zijn) en anders iets van reclamefolders ofzo. |
ik bedoel 100Euro per maand
|
Dan moet je nog heel veel gaan werken. :P
|
Want mijn broer zij dat ik inclusief zaterdag avond werken, 12 uur per week. en dan 100 euro per maand.
En daarnaast ga ik ook iets doen met de krant, waarschijnlijk zondag ochtent krant. dat verdien 65 euro per maand |
Luister dan maar naar je broer. :confused:
|
lol maar die luistert bijna nooit naar mij :P
|
Eerst maar eens zien dat je aangenomen wordt. Solliciteer gewoon bij alle vier die supermarkten en kijk wat ze zeggen. Je kunt altijd nee zeggen en kiezen is leuk.
|
Citaat:
En dat is een euro meer dan het minimumloon. |
je moet ook kijken naar de extra's.. dertiende maand, winstuitkering, etc.
|
Citaat:
|
Ik ben van plan ook ee krantenwijk te gaan nemen, lijkt me veel fijner dan vakkan vullen. Weet iemand waar je dat goed kan doen (ik woon in Zutphen) en welke kranten het beste zijn om te bezorgen (redelijk verdienen en niet te grote wijken)?
|
de ah omdat je daar uit de winkel eten mag halen tot een bepaald bedrag en onder voorwaarden (van een vriend gehoort)
en verder ben je 15 en is dat dus gewoon het minimum jeugdloon |
Citaat:
|
Als je onder de 17 ben mag je volgens mij alleen niet s'avonds werken, klopt dat? Want dan schiet het i.i.d niet echt op met je aantal uren, aangezien je ook nog op school zit.
|
Volgens mij maar tot 10 uur. Dus 's avonds mag wel, maar niet tot diep in de nacht.
|
Daar was het kinderwetje van Van Houten natuurlijk ook tegen bedoeld
|
1874! Dat jaartal kán ik maar niet vergeten...al 4 jaar lang lukt het me gewoon niet :o
@ TS: 100 euro gaat niet lukken, daar moet je veel te veel uren voor werken. En bij geen van allen verdien je zo veel geloof ik, wel boven het minimum meestal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
hou je der rekening mee dat als je 15 ben der een heleboel regels zijn die zowel jij als je werkgever moeten na leven.
B.V.B wanneer mag je werken tijdens schooldagen: tussen 7.00-19.00 uur niet meer dan 2 uur per dag niet meer dan 12 uur per week maximaal 5 dagen per week op zaterdag of op zondag niet meer dan 8 uur op zondag alleen als je de zaterdag ervoor niet hebt gewerkt of als je de ochtendkrant bezorgt in 13 weken mag je max 9 zondagen werken 4,5 uur werken = 30 minuten pauze 12 uur rust per dag voor meer info mischien heb je hier wat aan voor regels |
Citaat:
ja maar je mag bij de ah niet tot later dan 7 uur werken, want je bent nog geen 16, dus de kans op een avondmaaltijd is niet zo groot. tenzij je baas zich niet aan die voorschriften houdt. |
NRC Handelblad wordt s middags bezorgd, dus dan hoef je niet je bed uit.
Verder kun je ook reclamefolders bezorgen, of weekbladen/tvgidsen. |
Ik ben op mijn 14e begonnen met werken in de horeca. Verdient zwart dus altijd beter, je moet wel hard kunnen en willen werken. :)
|
Wat is dat toch met die jeugd?
Tegenwoordig word er gezocht op wat het verdiend en daarop uitgekozen. :s |
Citaat:
|
nou ja als je al die regels even vergeet vind ik dat ik het toen ik 15 was wel getroffen heb. toen ik begon met werken duurde het nog 3 maanden voordat ik 16 werd maar toch heb ik in die drie maanden al die regels wel verbroken. ik maakte lange dagen, nachten tot 3 uur maar ik vond het wel leuk werk. en omdat het leuk en vaak ook rustig werk was had ik geen enkel probleem om veel uren te draaien en daardoor had ik weer meer geld dan de meeste kids.
|
ergens zwart aan de klus gaan.
|
mn broer die was toen 18, werkte in de ah.
Die werkte zich helemaal kapot, kreeg maar 80 euro, maand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ennem, ik vind dit een beetje een dom topic. Als je veel wilt verdienen zou ik een kwekerij opzoeken, of een krantenwijk nemen. Die twee betalen in het algemeen het best. |
ik ben dan wel 23, maar verdien wel bijna 10 euro per uur... dus minstens 450 per maand (12uur per week) bij de ah...
tja, je hebt werkpaarden en je hebt sierpaarden :P |
Citaat:
|
ik zou sowieso niet gaan vakkenvullen, schraal werk :s
kun je niet bij een bakker ofzo gaan werken? lijkt mij iig leuker |
Citaat:
|
ik zou er niet willen werken, supermarkten. Balen is het voor 15 jarigen alleen dat er vanaf je 16e veel meer mag (bijv. horeca)..... anders even klussen tot je 16e, en dan verder kijken naar je nieuwe mogelijkheden :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |