![]() |
Probleem-mensen aantrekken(?)
Op de één of andere manier ben ik een magneet voor probleem mensen, 'k bedoel, mensen die naar me toekomen, op b.v. de MSN, hebben bijna altijd wel iets 'ergs' meegemaakt.
Nu zijn er dus 2 dingen mogelijk: 1) Ik ben een magneet voor dat soort mensen. 2) De wereld zit echt alleen maar vol ellende. Ik ga voor (1) En doordat dit gebeurd raak ik ook steeds verder met mijzelf in de knoop, omdat ik vaak niet weet hoe ik ze écht goed kan helpen. Ik ben dan wel geen psycholoog, maar heb het toch het beste voor met ze, ook al ken ik ze niet in het echt. Dus zeggen "hou je problemen voor je" is geen optie. :( Volgens mij maak ik er zélf nogal een groot probleem van. |
Deinstalleer MSN
|
Citaat:
|
Iedereen heeft problemen; op internet vertellen ze het echter, in tegenstelling tot wat er in realiteit gebeurt (iedereen verbergt het).
Daarnaast; mensen die VEEL online zijn, hebben ook vaak ergere problemen; voornamelijk bij meisjes. Meisjes zijn over het algemeen sociale wezens, wanneer zij dat niet zijn is dat vaak een gevolg van een traumatische gebeurtenis (van pesten tot verkrachting of overlijden van naasten) of lichamelijke conditie (ziektes, uiterlijk, etc) .. waardoor ze zich terugtrekken. Bij jongens betekent het veelal alleen maar dat ze nerds zijn :D Hoe zit het in realiteit? Stel dat je morgen geen internet meer hebt, wat dan? |
Citaat:
|
Citaat:
Van 1 heb ik ook het telefoonnr. en sms-en elkaar zeer regelmatig. De andere 2, zal ik wel missen ook, maar op een andere manier, hen ken ik ook niet zo goed. Maar ik zal me wel blijven afvragen hoe het met ze gaat. Dat wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
eigenlijk alleen op het i-net. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik "zoek" ze ook niet, zij komen naar mij toe, het is ook nooit goed he :D:D:D |
Ken het gevoel wel een beetje ja, maar aan de andere kant is het wel weer een goede ervaring, tenminste, 'k leer er ook zelf van, bovendien geeft het ook een goed gevoel als ze je bedanken voor iets ofzo :)
|
Yes ik ben een nerd! :mad:
|
Ik ga ook voor 2.
I know, ben pessimistisch. ;) |
he ik ken het trek ook probleem mensjes aan.
maar vindt het niet zo erg, ik help graag mensen. zolang het allemaal niet teveel voor mezelf wordt, moet ook wel een beetje aan mezelf denken maar als je het irri vindt of het wordt teveel stop er dan mee zeg het tegen ze, daar heb je recht op nou veel succes verder xxx |
Mensen met problemen trekken ook mensen met problemen aan lijkt het wel... Ach je moet gewoon eerlijk zijn, van het begin af aan dat je dat niet wilt... zogauw je ze een vinger geeft, nemen ze de hele hand en dan is het steeds moeilijker terug te komen op je 'belissing'. Je moet gewoon voor jezelf kiezen, heb jij net zoveel recht op als ieder ander... kan je dat niet, tja dan is het eigenlijk je eigen schuld...
|
Heb ik ook gehad, maar ik ben nu gewoon voorzichtig in wie ik toe laat op MSN. Ook in mijn leven buiten internet ga ik niet doorvragen over problemen van mensen. Als ze echt iets kwijt willen zijn ze bij me welkom, maar ik ga niet zonder meer de psycholoog uit hangen. Ik kan dat niet allemaal trekken.
|
mjah ik trek ook mensen met problemen aan lijkt wel... mjah is soms wel niet echt leuk maja... :(
|
Ik heb dat ook gehad, maar trok het echt niet meer om ieder persoon zn problemen aan te horen, omdat ik mezelf erop betrapte dat ik in bed over de problemen van diegene na zat te denken etc.
Als mn vrienden me nodig hebben en iets kwijt willen ofzo, dan ben ik er, maar voor de rest ook niet. |
Toch niet de mijne he?? :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |