![]() |
zelf ondertitels maken en toevoegen
Hoi, weet er iemand hoe je zelf ondertitels kan maken en toevoegen aan een zelf gemaakt filmpje? En welke programma's heb je hiervoor nodig? Ik gebruik op dit moment Sony Vegas maar ik vind nergens een mogelijkheid hiervoor... (ik heb het dus niet over ondertitels voor een film downloaden op het internet voor een gedownloade divx film ofzo)
Thx! |
Als ik een beetje rondkijk op google, lees ik dat je met vegas geen ondertitels (subtitles) kan toevoegen.
Met Songe DVD Creator kan het wel, maar ik neem aan dat er wel alternatieve goedkopere/freeware applicaties er voor zijn. |
Ligt er een beetje aan wat je precies wilt. Je kunt je ondertitels hardcoden en softcoden. Hardcoden is dat de subs dus gewoon altijd op het scherm staan, en softcoden is dat je een aparte subtitle stream aanmaakt en deze in een container formaat stopt. Dan kun je de subs ook desgewenst uitzetten.
Windows Movie Maker biedt, geloof ik, optie tot het hardcoden van subtitles. Da's misschien wel het simpelst. Vind je softcoding leuker, dan kan ik je aanraden om je filmpje in een MKV container te stoppen en een aparte subrip subtitle toe te voegen. De syntax van subrip subtitles zijn relatief simpel: Code:
1 SRT biedt niet veel fancy mogelijkheden dus je kunt geen kleur of speciale effecten krijgen. Dit is wel iets anders dan hardcoding, hoor. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |