![]() |
namaaktand heeft een kleurverschil
ik heb eergisteren mijn tand gebroken en heb vandaag dat stuk er weer laten aanzetten met namaaktand? maar die heeft een iets donkerdere kleur dan mijn gewone tanden... kan ik hier iets aan doen, ik vind het maar niks :/
|
Bel even op, want op zich horen ze dat gewoon goed gelijk te maken. Misschien verkleurt het nog iets, maar ik geloof dat dat juist vaak van licht naar donker is en niet andersom. Dus; bel gewoon even naar de tandarts :)
|
nou ik ben best wel verlegen, om zomaar te bellen. en volges me vader "valt het niet op", maar daar ben ik dan nog altijd niet blij mee..
is er echt niks anders aan te doen dan terug gaan naar de tandarts? ik ga er straks is met mijn moeder over spreken, miscchien kan ik dan naar een andere tandarts gaan. |
Nou het lijkt me niet dat je er zelf wat aan kunt doen nu. Daarbij hoort het toch wel dezelfde kleur te zijn als de rest van je tanden, dus als het dat niet is moet je toch maar even bellen. :) Misschien wil je moeder het voor je doen ;) ?
|
Citaat:
|
Dat probleem komt me bekend voor :D
Een paar jaar terug zijn mijn beide voortanden voor de helft afgebroken. Daar is toen ook extra stukje 'tand' aan geplakt. De tandarts heeft bij mij toen eerst voorlopige stukjes eraan gezet. Dit was inderdaad donkerder dan mijn eigen tand. Dit wordt gedaan omdat de kans bestaat dat door de mogelijke klap, je wortel of zenuw kan zijn beschadigd. Dat was bij mij ook gebeurt en daarom heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Volgens mij hebben ze toen een maand later de definitieve kleur bepaald en eraan vastgeplakt. Ik loop er nu al jaren mee rond en heb er geen last van gehad. Tot een paar weken terug, toen er een klein stukje vanaf is gebroken. Dus binnekort terug naar de tandarts en dan krijg ik weer nieuwe aanplaksels ;) Je moet dus maar gewoon even bellen. (y) |
nou ik denk dat ik ga wachten tot me moeder thuis is dan kan k er is over spreken. zou dan ook liefst bij een andere tandarts gaan... heb het nooit voor mijn huidige tandarts gehad eigelijk.
bedankt voor de adviezen |
Citaat:
|
nou dat is wat ik wil.. toen ik nog op de stoel zat heb ik ook gezegt van. er is precies een kleurverschil. maar hij was te lui om het over te doen denk ik......
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |