![]() |
IQ test 2007
Nieuw jaar, nieuwe start. Tijd om te testen of je hersencellen nog wel optimaal werken! De IQ test 2007 komt eraan, dus be prepared… Tips om je IQ op peil te houden: slaap voldoende, sms en e-mail zo min mogelijk en eet weinig vet. Met dit in je achterhoofd kom jij die test fluitend door!
Presentatie: Ruben Nicolai en Patrick Lodiers! Nationale IQ test Vanavond van 20.30 uur tot 22.30 uur op 1. Geen Jeroen Pauw dit jaar. :eek: Hoop maar dat die lama's een beetje serieus blijven.. |
ja leuk! Normaal kijk ik t altijd, maar moet morgen erg vroeg op omdat ik op vakantie ga.
Je kunt het toch ook via internet invullen? Dan doe ik dat later wel! |
wat is de website om hem online te doen?
|
www.bnn.nl en dan even doorklikken :)
|
Werd er niet bij vraag 40 uit gegooid :|
|
ja ik bij 23, toen deed hij niets meer? doe hem morgen wel.
|
ik heb hem vorig jaar niet gemaakt, maar vond hem moeilijker dan de jaren ervoor in ieder geval, heb ook lager gescoord dan voorgaande jaren.
|
125, vorig jaar had ik 116 ofzo. Jammer dat ik niet op t.v. kon kijken. :( Is altijd leuker.
Dat stuk met noord,oost,zuid,west was lastig. :p |
ik vind het dit jaar makkelijker dan vorig jaar, maar ik kijk het nu op tv dus ik denk niet dat het nog zin heeft om het nog een keer zelf te doen aangezien ik de antwoorden dan al ken.
|
Ik maak hem nog wel op internet, ik heb nu toch al de helft gemist.
|
128
|
IQ: 125, had 6 fout in die taalchizzl, denk toch nog maar vaker een boek lezen :P
|
aah ik vind het zielig voor Bonnie
|
Hij was inderdaad moeilijker dit jaar.
Ik had alle vragen over de moeilijke woorden fout, maar kwam uiteindelijk op een score van 128. Als wiskundeleraar kan ik gelukkig wel rekenen en logisch nadenken. Maar ik moet wel wat aan die optische illusies doen... |
wat was het laagste dat iemand had gehaald en wat het hoogste? had geen zin om te kijken, maar ben toch nieuwsgierig
|
Bonnie st Claire had 52, dan ben je zeg maar oprecht imbeciel. :s
Ikzelf had 132. |
Ik vond het echt veel moeilijker dan vorig jaar. Toen had ik iets van 125, dit jaar is te schandalig om te vermelden. :( Dat met die noord-zuid etc... ik had echt geeeen idee. Vorig jaar had je een plattegrondje, dat kon ik heel goed, maar dit.. hopeloos gewoon. Moeilijke woorden heb ik ook veel fouten.
|
Ik vind het ook een beetje raar dat moeilijke woorden binnen een IQtest worden gezegd moet ik zeggen...Zelf vond ik trouwens de rekenvragen deze keer wel belachelijk makkelijk.
|
huh ik vond hem, wat ik allemaal écht heb meegedaan veel makkelijker dan vorig jaar, ik denk dat ik zo 10 punten hoger gescoord had.
52 is wel echt te ernstig en die moslima wtf waar is zij bner van :confused: |
Citaat:
'En wie wil jij bedanken?' 'Allah.' :D |
ja dat allah was wel weer een wat minder intelligente opmerking.
maargoed ik ken dat programma niet, wel gaat tho dat ze gewonnen heeft. |
Citaat:
|
Nou het valt me nog mee. Net ff gedaan, 120. Zoals elk jaar ongeveer.
Dingen die ik écht niet snapte: - Die dominostenen. WTF? :s Dat zeg ik dus echt niet. Ik zag er totaal geen logica in. - Dat met noord, oost, zuid, west. Dat ging gewoon te snel om t goed bij te kunnen houden. |
Wat heeft iedereen met dat windstreken gedoe? Dat vond ik juist belachelijk makkelijk...
Die dominostenen waren kut, als het gewoon om cijfers gaat ben ik normaal wel goed met reeksen maar zo niet dus. Bij dat vouwen heb ik stomme fouten gemaakt omdat ik de vraag niet goed had gelezen (n). En bij een paar andere vragen heb ik dat ook niet goed gedaan. Lekker stom. Ik kwam uit op 130. |
Mja bij dat vouwen was de vraag gewoon te lang om ff snel na te kunnen denken.
En idd die domino stenen, wtf? De gezegdes en "welk woord lijkt hier op?" sloegen ook nergens op bij een taaltest. Voor de rest wel geining om te doen, kwam bij de 121 uit, ondanks dat ik een aantal keer net na de teller het antwoord in wilde drukken :) |
Ik heb em net even op internet gemaakt, ik had 123. Stuk lager dan vorige 2 jaren toen ik rond de 140 had. Van die woorden wist ik er maar een paar en die filmpjes deden het zeer slecht op mn computer, waardoor ik alleen maar wat gestotter hoorde. (kwam bij dat die filmpjes slaapverwekkend saai waren)
Die logica van die dobbelstenen snapte ik trouwens ook niet, maar de uitleg die bij de voorbeeldvraag stond had ik per ongeluk weggeklikt, wist dus niet wat ze nou wilden. |
Pfff, 131. Ik ben slechter gewend van mezelf. Maar tegelijkertijd ook beter.
|
Ik heb die test ook gedaan, maar de uitkomst is bedroevend. Maarja heb dan ook de halve tijd niet opgelet. ;)
|
Wtf.. Ik had vorige jaren ruim 130 maar dat van dat vouwen en Noord-Oost-gedoe snapte ik echt geen ruk.. Had uiteindelijk een beschamende 123.. Die 6 biertjes + dat het 4 uur s'nachts is zal best invloed gehad hebben, maar vond em echt ubermoeilijk in vergelijking met andere jaren..
|
Citaat:
Die voorbeeldvraag bij de dominostenen was makkelijk, die begreep ik wel, maar naar mijn idee zat er echt geen logica in die andere reeksen. Ik geloof dat er één was die ik wist daarvan. En dat vouwen was ook kut ja, maar vooral omdat er geen voorbeeldvraag was. Ik had de eerste keer te weinig tijd om de vraag echt goed te snappen. Ik had echt zoiets van huh :| Maar gelukkig snapte ik ze daarna wel en waren ze erg makkelijk. Die laatste met dat optellen in die blokken sloeg ook nergens op trouwens, dat was echt zo basisschool :s |
jeuj 120, vorig jaar ook al 120, maarja ook een hersenloos jaar gehad:P
|
120. Maar die paar vragen over rekenen gingen mij echt te snel :s En die dominostenen waren ook echt schandalig.
De rest ging eigenlijk wel redelijk. |
Hm, die dominostenen waren toch best makkelijk? Dat vouwen was wel ongelofelijk kut, zo snel kan ik helemaal niet lezen. Dus die heb ik op de gok gedaan.
|
Ik vond 'm ook pittiger dan andere jaren. Vooral die noord/west/oost/zuid vragen en het vouwen was vervelend; dat kon ik niet bijhouden. De filmpjes waren makkelijk; ze stelden precies de vragen die ik verwachtte. Ik had 121.
|
Dat nooroostzuidwest was moeilijk :D
Ik heb 116.. |
Bonnie St. Clair
Wie? Oh, Bonje Cornelia Swart! Als Bonnie scoorde de zangeres hits in Nederland met nummers als Dr. Bernard, Pierrot en Sla je arm om me heen. Sinds kort is de diva bij Tien samen met Viola Holt te zien in de real life soap Het Glas is Halfvol. IQ: 52 Jammer dat ik dat niet heb gezien :o |
Jeetje, ik word echt elk jaar dommer.
|
Het kwam er op neer dat Bonnie St. Clair 5 goede antwoorden gegeven heeft, 5 van de 60 !! :eek:
Verder deed ik het nu voor de 5de keer en vond m wel redelijk vergelijkbaar met voorgaande jaren. Elk jaar is er wel een onderdeel waarvan ik denk: waar gaat dit over?? Ik had een IQ van 121, waarbij ik in taal al 8 fouten gemaakt had. Pffff... Maar altijd leuk om te doen. |
Heb meegekeken, niet meegedaan. Vond die dominostenen en dat vouwen juist niet moeilijk!
|
Wat voor iq hadden al die groepen?
|
Wat ik trouwens ook wel erg suf vond is dat ze gezichtsbedrogvragen er in stopten, dat heeft toch vrij weinig met iq te maken.
|
Citaat:
http://img145.imageshack.us/img145/6541/toponlfo2.jpg Welk coördinaat heb je nodig om bij WP4 te komen? A) N50 52.854 E6 04.496 B) N50 53.120 E6 04.496 C) N50 53.122 E6 03.985 D) N50 52.854 E6 03.986 |
Citaat:
had 127, en vond het veel makkelijker dan vorig jaar, toen had ik 112 :confused: |
ik had vorig jaar ook 112, en nu 132 :confused: vond hem vele malen makkelijker dan vorig jaar, maar het was bij mij niet helemaal eerlijk omdat ik een aantal antwoorden al wist.
vind het nogal weinigzeggend en een slechte indicatie, het verschilt zo per keer en dr zitten echt dingen bij waarvan ik zoiets heb van ehh wat heeft dit met je iq te maken. ik vond die met dat vouwen wel gaaf want daar was ik vet goed in :cool: |
wel grappig dat mensen zichzelf proberen te verdedigen
'Ik had vorig jaar wel ***, maar nu *** het zal wel komen doordat: ...... |
Die laatste zes vragen waren gewoon te simpel voor woorden. Dat noordoostzuidwest en dat vouwen ging wel goed, maar bij die dobbelsteentjes ging ik echt volledig de mist in.
|
130
was echt dom |
Is de uitzending ook nog terug te kijken? :o
Edit: Nvm, ik heb het al gevonden. |
123...
Snapte het principe wel, met dat papiertje dat je moest uitvouwen, maar ik mis dan gewoon het ruimtelijk inzicht. Voor de rest was hij wel te doen. Vind 123 beetje laag, als ik kijk naar wat anderen hebben, en hoe hij ging. :o |
Ik klikte bij de voorbeeldvraag per ongeluk op het vlak waardoor ik de uitleg miste, mn IQ was iig 10 punten lager dan vorig jaar (en dat gedeelte ging kut :p + het rekenen, eer ik de vraag begreep en gelezen had was de tijd al voorbij :cool: )
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25. |