![]() |
bultje (ontstekinkje?) in oor
ik werd vannochtend wakker met een pijnlijke, warme oorlel, net of ie dubbel had gezeten ofzo
een paar uur geleden ben ik toch maar eens gaan kijken wat het was, omdat het totaal niet over ging. Als je aan de oorlel voelt zit er (binnenin zegmaar) een soort hard bultje, net zoiets als soms bij gaatjes. Als je het aanraakt doet het heel erg pijn en als ik van achter druk zie je echt een wit bultje. Is dat een ontstekinkje en wat kan je eraan doen? Is echt een rotgevoel:S. |
Het zou wel eens een ontsteking kunnen zijn, ja. Je kunt het schoonmaken met warm zout water (ongeveer een theelepel zeezout op een kopje water), een paar keer per dag. Dat kan sowieso nooit kwaad. Met Sterilon of iets dergelijks kun je ook ontsmetten. Verder is het vooral een kwestie van afwachten en niet aanzitten.
|
Spoelen heeft niet zo heel veel zin als de huid nog echt helemaal intact is.
Ik zou het even aankijken, en mocht de huid open gaan (als een soort puistje), dan inderdaad goed ontsmetten. |
Dit heb ik ook wel eens. In ieder geval niet veel aanzitten. Gaat altijd heel snel over bij mij. En bij mij is mijn huid eigenlijk nog nooit opengegaan, ging gewoon in een keer weg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |