![]() |
Verliefd worden op iemand die je niet uiterlijk aantrekkelijk vind
Kun jij dat/zou je het kunnen denk je? Waarom wel/niet?
Je zou hieraan kunnen linken hoe belangrijk je dus het uiterlijk van je partner vind... |
Nee ik word niet verliefd op iemand die ik LELIJK vind. Ja ik vind uiterlijk dus wel belangrijk. Dit topic is stompzinnig.
|
Nee, kan ik niet. Als ik iemand lelijk vind, kan ik er niet verliefd op worden, hoe geweldig die persoon ook is.
Als er geen lichamelijke aantrekkingskracht is, lijkt iets met die persoon al van te voren ten dode opgeschreven. lmd. |
Ik ben wel verliefd geworden op iemand die ik niet 'mooi' of 'lekker' in de letterlijke zin van het woord vond. Maar als ik verliefd op iemand ben vindt ik hem (dus) aantrekkelijk, want aantrekkingskracht lijkt me een belangrijk aspect van verliefdheid.
|
Er moet een lichamelijke aantrekkingskracht zijn, zoals WolterB het al uitdrukte, om verliefd op iemand te worden. Als een meid oerlelijk is maar een gouden hart heeft dan word ik er desondanks niet verliefd op. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat wel kan, wellicht in een romantisch droombeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik vrienden met haar wil zijn. Gouden harten kom je tenslotte maar sporadisch tegen.
|
Zie boven, lijkt me ook logisch.
|
Zodra ik lichamelijke aantrekkingskracht bij een persoon mis, is een verliefdheid en dus een relatie bij voorbaat gedoemd om te mislukken.
|
Wat iedereen dus zegt.
Ik hoef iemand niet uitgesproken knap te vinden, maar wel aantrekkelijk. Andersom kan ik iemand die wel knap is niet aantrekkelijk vinden. |
de uitstraling is toch ook wel een groot deel van het uiterlijk
daar kan ik wel verliefd op worden. |
Als ik iemand lelijk of onaantrekkelijk vindt, zal ik er niet verliefd op worden, nee. Maar als ik iemand eerst 'normaal' vond en er dan verliefd op word, dan ga ik diegene wel vanzelf mooi vinden.
|
Voor mij is verliefdheid aantrekkingskracht. In de breedste zin van het woord.
|
Ik heb wel eens een jongen erg leuk gevonden die ik niet echt knap vond, maar hij was wel waanzinnig aantrekkelijk. Als ik hem echt niet aantrekkelijk zou vinden, zou ik hem ook niet leuk vinden. Dan kan hij nog zo interessant zijn, maar dan wil ik hem gewoon niet aanraken, en dan is het dus hetzelfde als gewone vriendschap.
|
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
|
Ik ben de uitzondering in dit geval denk ik dan. Mijn ex-vriend was niet knap en aantrekkelijk maar juist door de dingen die mij in zijn innerlijk zo aantrokken was ik wel verliefd op hem. Ik heb zelf het idee dat uiterlijk mooi mee genomen is maar absoluut niet belangrijk is voor mij om verliefd te worden op die persoon.
|
Citaat:
|
Ik weet het niet. Dan moet ie wel een heel geweldig innerlijk en een hele goede uitstraling hebben wil ik er iets mee beginnen.
|
Citaat:
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: |
Citaat:
|
Ja. Afgelopen vakantie nog. Hij was te dik, milimeter haar, lelijke tatoo, maar toen ik hem leerde kennen, begon ik hem aardiger te vinden en leuker te vinden en dat vind je al gauw dat uiterlijk minder belangrijk en bijna zelfs leuk...
Maar natuurlijk niet als ik iemand afschuwelijk vind. Er moet toch ergens aantrekkingskracht vandaan komen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ergens wel, maar naarmate je diegene vaker ziet.. Tsja :o dan is het toch snel gedaan omdat je toch met de andermans uiterlijk wordt geconfronteerd. Heb 2 relaties gehad waarin ik de ander niet bijster aantrekkelijk vond.
en nouja, als je een relatie hebt moet je elkaar wel mooi kunnen vinden :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Verder vind ik uitstraling belangrijk, wat je wel weer tot het uiterlijk kunt benoemen. |
Hmjah, vindt ik een heel lastig iets. Op zich vindt ik uiterlijk niet belangrijk, dat is ook maar iets tijdelijks een eerste indruk als het ware. Als ik eerst heel erg onder de indruk ben van iemands uiterlijk, dan wordt dat vanzelf gewoner als je iemand leert kennen. En andersom, als je iemand in eerste instantie onaantrekkelijk vindt maar je leert iemand beter kennen dat wordt dat minder en ga je ook iemands leuke kanten (qua uiterlijk, zoals bijvoorbeeld hele lieve ogen ofzo) leren kennen. Maar of dat zover positief kan doorslaan dat het echt meer dan iets vriendschappelijks kan worden, ik weet het niet :o.
|
Citaat:
vast en zeker een óntzettend aardige jongen :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je wilt vast en zeker wel met deze knappe jongen daten. :bloos: :D |
Ik heb dezelfde ervaring als moon.
Ik ben ook wel vaker dan 1 keer verliefd geworden op iemand die ik in eerste instantie helemaal niet aantrekkelijk vond. Maar naarmate ik die persoon leerde kennen, qua innerlijk, vond ik hem of haar juist wél aantrekkelijk, zelfs qua uiterlijk. |
Citaat:
ik kan niet vallen op iemand die ik onaantrekkelijk vind. Ik kan wel verliefd worden op iemand die qua uiterlijk niet het best bedeeld is. volgens mij is dit topic een beetje onzinnig, want het is logisch dat je verliefd bent op iemand tot wie je je aangetrokken voelt, dat kan m in innerlijk en uiterlijk zitten. Als je iemand walgelijk afstotelijk vies vindt, kan je daar naar mijn idee niet verliefd op zijn. |
Ik ben een keer verliefd op iemand geworden die een beetje lelijk was. Maar niet zo lelijk dat het stoort zeg maar. Tja, het was wel gezellig, maar ik had ook nooit zin om met 'm te zoenen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu gaat het over uiterlijk, en niet over de hoeveelheid bejaarden die je per etmaal de straat over helpt. En ja, ik vind uiterlijk heel belangrijk; neen, ik kan niet verliefd worden op lelijke mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is heus niet zo dat ik me aangetrokken voel tot mensen die 'lelijk' zijn en dat ik daar nou meteen verliefd op zou worden. Wat ik probeer te zeggen, als iemand echt goed bij je past qua innerlijk dan geloof ik wel dat je op hem/haar verliefd kunt worden, ook als het uiterlijk je minder aanspreekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Och, het is maar net hoe breed je begrippen uiterlijke schijn en aantrekkelijkheid zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zullen wij samen een keer bomen knuffelen?!? |
Citaat:
|
Als je iemand totaal onaantrekkelijk vindt, houdt het gewoon op. Vriendschap, klaar. Maar als je iemand 'gewoon, wel oké' vindt, kan het innerlijk een hoop goed maken. Uitstraling en aantrekkingskracht. Tja.
|
Het zou vast wel kunnen. Er zijn talrijke niet zo knappe mensen die iemand vinden - ook mensen waarvan je niet direct voor kan stellen dat iemand er op zou vallen. Zolang het niet echt walgelijke vormen aanneemt lijkt het me prima mogelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |