![]() |
begin
Het begin,
Zat aan de bar en opeens was jij daar samen met anderen En toch had je mijn aandacht al was benieuwd naar wie je was wilde meer van je weten Maar helaas je was er laat en maar 1 avond, je ging naar huis weekend vieren met je vrienden Toch beloofde je mij dat je er einde weekend weer zou zijn en dat was je Heel kort en weinig leven misschien gebroken door je ruige avond je was er toch paar dagen later een bbq bij jullie alleen had je er geen zin in op de bank zat je binnen met je telefoon en een eigen prutje op het vuur weer wat later een hoop gebeurt vooral bij mij nog een bbq deze keer zat je erbij we eindigden samen op de bank buiten samen kijkend naar de sterren praattend over afgelopen gebeurtenissen ons afzonderend van de rest Steeds vaker was ik daar om wat te eten en de gezelligheid Tijd vloog altijd voorbij we trokken meer naar elkaar toe en lagen graag tegen elkaar aan En daar was jij die de stoute schoenen aantrok mij vroeg te blijven slapen Mijn antwoord was nee ging naar mijn eigen bed Volgende avond vroeg je het weer Nu zei ik geen nee onwennig lag ik in je bed naast jou kletsend Toch maar even een uurtje slapen tegen elkaar aan, fijn en dan komt altijd het wakker worden Nog wat kletsen en knuffelen en liggen totdat ik boven op je lig Jij drukt je lippen op die van mij Verbaasd zoen ik je terug schrik en vraag wat?? Maar dat was niet de bedoeling ik mocht stoppen met praten en doorgaan met je zoenen Dan toch maar opstaan douchen, aankleden, in een waas met jou ergens eten In de auto, op weg naar station muziek stond aan maar toch een ijzige stilte de regen versterkte dat gevoel Jij de trein gemist ik met een raar gevoel terug naar huis naar mijn ouders Dan s'avonds een sms of je me mag bellen, uiteraard je verteld me je keuze Zeg je dat het niet uitmaakt en dat het goed is maar toch.. naar gevoel Besluiten afstand te nemen dat hebben we vaak gedaan of geprobeerd We trokken naar elkaar jij je keuze veranderd na vele gespreken Zoveel leuke dingen gedaan Een goede tijd gehad en nu...? Nu twijfel je weer alleen ik niet meer |
Tja of dit gedicht voldoet aan de literaire eisen weet ik niet. Daar heb ik geen verstand van. In ieder geval heeft degene die dit geschreven heeft zijn of haar emoties op papier gezet. Ik vind het wel mooi!
|
Ik vind het geen gedicht, ik vind het geknipte zinnen. Ik beleefde het als een stuiverromannetje, en dat is niet noodzakelijkerwijs een negatief iets.
|
Ik vond het wat te lang dus heb ik het vluchtig gelezen. Het doet me denken aan Frans Bauer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29. |