![]() |
Welke roos heb jij wel eens aan je vriend(in) gegeven?
Titel spreekt voor zich.. Welke roos heb jij wel eens je vriend(in)gegeve, en waarom?
|
ik heb nog nooit een vriendin gehad om een roos aan te geven :(
Misschien omdat ik straight ben :confused: |
haha wat een topics maak jij zeg. als je niet kunt kiezen neem je ze gewoon allemaal, is ook leuk, heb ik ooit gekregen (Y)
|
Idd, wat een topic :D Maar goed, ik heb ze allemaal wel eens gekregen geloof ik, en ik vind de donkerrode het mooiste. Als je het per se wilt weten :P
|
Ik had ooit een boek waarin symbolische betekenis van bloemen stonden, volgens dat boek betekende een roze roos 'ik vind je lief', een rode roos 'ik hou van je', een witte roos 'ik zal altijd aan je blijven denken zoals nu' (daarom zijn deze ook geschikt bij begrafenissen) en een gele roos 'ik heb er geen spijt van dat ik ooit van je gehouden heb'. Dus als je dat in acht neemt, zou ik de gele roos afraden, behalve als het al uit is, dan is-ie juist zeer geschikt.
Andere boekjes en websites enzo zeggen trouwens ook allemaal andere dingen, alleen over de betekenis van de rode roos zijn ze het eens. Maar in de praktijk: als jij je vriendin een roos wil geven, doe er dan gewoon een in een kleur die ze mooi vindt. oh en ik betwijfel of ik ooit een roos van mijn vriend heb gekregen. |
ja en oranje dan?
|
Rode roos: liefde & schoonheid
Roze roos: romantische liefde Gele roos: geheime liefde, kies voor mij Witte Roos: vriendschap, vertrouw me Zwarte roos: Het is uit Rozen (witte & rode): eenheid, voor altijd samen ik zou niet voor de zwarte gaan. |
Een roos in groot boeket : Ik hou van jou.
Boeket rozen verwerkt in groot boeket : Dankbaarheid. Met 12 rozen vertel je : Dankbaarheid, respect, liefde. Met 25 rozen zeg je : Gefeliciteerd. Met 50 rozen is er sprake van ongecontroleerde liefde. haha ik ben even aan het googlen geslagen hoor. misschien kun je dr iets mee :cool: |
geef mij maar witte tulpen trouwens (y)
|
rozen die ik gegeven heb:
rood (omdat ik die zelf mooi vind) geel (omdat dat zijn lievelingskleur is) rozen die ik gekregen heb: rood (vooral in het begin heel vaak) wit oh ja... laatst heb ik een bos met allemaal kleuren rozen voor m gekocht. Wat zegt dat dan? :confused: |
Ik heb ooit eens één rode roos gekregen en volgens mij ook eens een hele bos rode rozen :) De eerste was voor Valentijn, de tweede voor m'n verjaardag (volgens mij voor m'n 18de verjaardag, en ik geloof dat het toen ook 18 rozen waren) :)
|
Citaat:
|
ik heb wel eens bordeax rozen gekregen. Persoonlijk vind ik de verse rozen uit Almeerse kassen het mooist, ze hebben daar hele grote donkere rozen die wel 2 weken blijven staan.
|
Ik geef geen rozen want ik ben niet gek.
|
Anders, namelijk: ik geef geen bloemen, want daar ben ik principieel tegen.
|
wat voor principe heb je daar dan bij?
|
Hm ik geef haar elke maand een oranje roos, zo ondergaande-zon-kleur. Anyway ze droogt ze en hangt die op dus das wel cool :cool:
|
Citaat:
|
ik ben meer van de cactussen
|
http://img.photobucket.com/albums/v3.../present24.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v3.../present27.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3.../present25.jpg Dit boeket. En dat was aardig duur, maar er zaten ook bezorgingskosten bij, dus dat zal het wel zijn. Hoe verzin je zo'n topic eigenlijk? |
Ik heb mijn beste vriendin wel eens een bos witte rozen gegeven toen ze door een moeilijke periode heen ging. Ze kon het gebaar zeer waarderen.
Maar als ik een meisje leuk vind (dus niet enkel vriendschappelijk) geef ik haar meestal een rode roos. Als iemand mij rozen geeft zijn het overigens ook altijd rode. |
Wat een topic zeg.
Als ik een roos geef aan iemand, dan zijn deze over het algemeen of rood.. of wit. De rozen die ik altijd heb gekregen waren eigenlijk allemaal rood, ook die van vriendlief. :) |
|
.
|
Sorry foutje, kan een forumbaas er vriend(in) van maken..??
dankje!! :D |
Jongens vinden het altijd heel origineel om mij een Roos te geven (zo heet ik namelijk). Ik krijg meestal een rode.
|
Al deze kleuren heb ik wel eens gegeven aan mijn ex.
|
Citaat:
|
wat een raar topic :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb alleen een keertje een rode neproos aan m'n vriendin gegeven omdat ik die gejat had toen we bij BeterBed aan het shoppen waren.
-edit- Ik heb ook nog een keer een roos gejat uit het Filmhuis Den Haag. |
ik heb mn vriend een rode en een witte roos gegeven.
we hadden toen 2 jaar met elkaar en had ik van waxinelichtjes in mn kamer eenhartje gemaakt en zo die 2 rozen erin gelegt. hij vond het super en kei lieff:D |
Rood alsin: rode gekregen. (Ik had liever een witte, rood is zo.. klef/vriendjeachtig.
|
Heb haar in't begin wel eens rode rozen gegeven, toen had ik iets goed te maken..
En later nog wel een boeket bloemen voor valentijn, maar dat waren ook andere bloemen dan alleen rozen.. |
Ik heb alleen maar rode gekregen, maar zou heel graag een blauwe krijgen :o
Jaja, lekker dankbaar :o |
Ik heb ooit 1 rode gekregen, voor mijn verjaardag een keer een bos donkerroze rozen.
Ik heb mijn vriend nog nooit een roos gegeven. |
Ik heb een keer een rode roos gekregen, omdat ik de Vierdaagse uitgelopen had. Maar toen hadden we nog niets.
Ik heb hem wel een keer een cactus gegeven, die lijkt een beetje op hersenen met stekels :p |
witte en rode :)
|
Volgens mij heb ik alleen rode rozen gekregen.. maar dat weet ik niet zeker.
Ik geef zelf nooit rozen. Tenminste.. misschien weleens voor m'n oma of moeder gekocht. Ik heb m'n vriend een keer cactusjes gegeven, die leven nog steeds en uit eentje is een paar keer een grote witte bloem gekomen. Ook heb ik 'm een bonzaiboompje gegeven, maar die is nu kaal. :s |
Citaat:
Ik heb ooit een bos rozen gehad, ik was toen 1 maand samen met die jongen (nu mn ex). Ik kreeg 30 rode en 1 witte roos (of 31 rode en 1 witte) Iig, de rode stonden voor het aantal dagen, en de witte voor het vervolg.. Heb hem meteen verteld dat ik het achterlijk vond :) Neem me dan mee uit eten ofzo. Of stuur een kaartje |
Citaat:
|
Mijn ex gaf me voor mijn zeventiende verjaardag een bos witte rozen, toen was het een week uit. Hij gedroeg zich zo ongeschoft dat ik ze achter hem aan heb gegooid toen ik hem de deur uit zette.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind bloemen krijgen trouwens best leuk, maar ik ben blijer met een bosje leuke gekleurde bloemen dan met een dure bos moeilijke rozen :P |
Een gele roos lijkt me niet verstandig om aan je vriend(in) te geven. Deze staat namelijk voor haat. Rood daar in tegen staat voor liefde. Lijkt mij een gemakkelijke keuze :)
|
Aan mijn huidige vriend heb ik nog nooit rozen gegeven.
Misschien dat ik aan een ex een keer een rode en/of witte roos heb gegeven. Maar ik denk van niet want dat had ik al een keer van hem gekregen toen we een jaar samen waren. |
Citaat:
En geef mij, als het moet, dan maar een bos tulpen ofzo (Y) |
Ik heb eens een grote bos rode rozen gestuurd omdat ik me in m'n eigen ogen onbehoorlijk had gedragen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10. |